• جمعه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 98122317596
  • خبرنگار : 71489

سرلشکر باقری: روند خلوت کردن شهرها در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی می‌شود

سرلشکر باقری: روند خلوت کردن شهرها در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی می‌شود

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد: روال خلوت کردن فروشگاه‌ها و خیابان‌ها و جاده‌ها با تصمیم ملی که اتخاذ می‌شود در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) نیروهای مسلح به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رصد ملی و یافتن افراد مشکوک و افرادی که احتمال بیماری در آنها وجود دارد مهم است. ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری مورد رصد قرار خواهند گرفت و افراد مشکوک به بیماری کاملا مشخص می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که مشکوک نیستند به منزلشان بر می‌گردند با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل هایی که وزارت بهداشت داده، سلامتی شان حفظ می شود و موارد مشکوک باید در مراکز مقدماتی مورد معاینه و رسیدگی اولیه قرار بگیرند؛ در این حوزه  ما بر عهده گرفتیم تا هزار مورد درمانگاه ثابت و سیار نیروهای مسلح را به بخش کشوری در سراسر کشور کمک کنیم تا رصد و معاینه بالینی صورت بگیرد و مواردی که نیازمند دارو یا واگذاری ماسک و امکانات محافظتی هستند، این موارد را در اختیارشان قرار دهیم و مواردی هم که نیاز است، به سمت بیمارستان ها هدایت شوند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دیگر تصمیمات قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع)، گفت: از جمله تصمیمات دیگر این بود که کمیته انتظامی و امنیتی ما به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه ها و خیابان ها و جاده ها را که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود، انجام دهند که این کار هم در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: از ملت عزیز خواهش می کنم که به توصیه ها و درخواست های وزارت بهداشت عمل کنیم و با ماندن در منزل و تحرک کمتر زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم؛ اگر این زنجیره ادامه پیدا کند، طبیعتا کنترل بیماری طولانی تر خواهد شد و امور ملی ما به مشکل می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه به سرعت موضوع تجهیزات محافظتی مردمی را برطرف خواهیم کرد، گفت: در بخش لجستیک و تامین ماسک تخصصی N95 که برای کادر بیمارستانی مورد نیاز هست و همچنین لباس مخصوص آنها، وزارت دفاع خط تولید بسیار مفصلی را ایجاد کرده است، در مورد کیت تشخیصی نیز این توان وجود دارد که هر مقدار لازم است تولید شود. در خصوص ماسک های عمومی هم میزانی را که اعلام کردند از طریق مجموعه وزارت دفاع، سازمان های نیروهای مسلح و مجموعه های مردمی که از طریق بسیج اصناف و بسیج کشور سازماندهی شده و با تصمیم امروز توسعه چشمگیر پیدا خواهد کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: در این چند روز، سازماندهی کردیم که بسیجیان، دانشجویان دانشجویان پزشکی و همچنین سربازان متخصص و بازنشستگانی که علاقه مند هستند و تخصص دارند بلافاصله د ربخش کادر درمان به کار گرفته شوند و برای کسانی که نیاز به آموزش فشرده دارند نیز این کار انجام شود و در خدمت کادرهای درمانی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۵:۱۹

صبح بخیر، تازه دارن شروع میکنن بعد 1 ماه

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۵:۴۳

زبانی که ملت ایران می فهمد!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۵:۵۸

خداقوت فرمانده عالیه این کار

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۶:۱۸

گرچه دیر اما امید که حضور ارتش بتواند مشکل را به سمت رفع شدن هدایت کند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۶:۳۰

زنده باد اول و آخر خود شما هستید که به داد ما میرسید .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۶:۴۱

خب اینا اقدامات اولیه در مورد قرنطینه هست، چرا از اول همین کار را نکردید که حالا روتون نشه بگید میخواهیم قرنطینه کنیم؟؟؟؟؟؟ خودتون هم از اول موضوع را جدی نگرفتید. مردم از شما بیخیال تر ، راه افتادن شمال و جنوب. اگر از اول قرنطینه کرده بودید. نهایتا سه یا چهار استان درگیر میشدند. نه اینکه کل مملکت گرفتار بشه.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۶:۵۱

ببینید لطفا درباره کاری که می کنید مراقب باشید نیازی به تفتیش سلامتی مردم نیست اگر امکانات پزشکی کافی و محل مراجعات و درمان مشخص باشد مردم مراجعه می کنند الان هنوز امکانات اولیه بهداشتی در دسترس همگان نیست و با این هجم از بیمار در بیمارستانها و کمبود محل نگهداری بیمار نیازی به این کارها نیست بهتره در مورد بهداشت شخصی و محیطی و در منزل ماندن و اهمیت قطع ارتباط با محیط برای از بین رفتن بیماری در تلویزیون و رادیو مرتب تأکید شود مسأله بیماری مسری و امنیت سلامت جامعه در میان است. آرامش جامعه مسأله مهمی است قرار نیست جاسوس دستگیر کنیم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۷:۰۴

بعد از یک ماه تازه می گویید در مورد خلوت کردن خیابانها اقدام می کنید؟ نیروی انتظامی ترافیک شهر را باید کنترل می کرد و در خیابانهای شلوغ از طریق بلند گو محترمانه از ماشین ها و مردم می خواست چنانچه کار ضروری ندارند سریعتر به محل زندگیشان برگردند تا بیماری کنترل شود چرا ساعت محدودیت ترافیک کم شد؟ این به تردد در شهر و آلودگی هوا کمک کرد نباید توصیه میشد بجای وسیله نقلیه عمومی با وسیله شخصی بیایید بیرون. مگه قرار نبود مردم در خانه بمانند؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۷:۰۵

آخه با نیروهای مسلح و با بخشنامه میخواین برین به جنگ ویروس کرونا؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۷:۵۷

خواهشاً برای قطع این زنجیره سرایت و گسترش بیماری فقط با قوانینی شبیه حکومت نظامی اقدام نمایید . سپاسگزارم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۸:۱۰

سلام شاید باورود نیروهای مسلح فرجی بشه .دولت که کاری نکرد

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۹:۳۱

موندن تو خونه خوبه ولی بدونید کرونا وارد بدن هممون شده یه عده حس بویایی چشایی ضعیف یه عده دل پیچه یه عده بیمارستانی یه عده هم متاسفانه فوتی . خونه موندن هم با این برنامه های غمگین تلویزیون و اینترنت ضعیف و ترساندن کانالهای تلگرامی فقط شوک و استرس مردم و ترس قحطیو بیشتر کرده . ملت دوسر سوز شدن بیرون و توی خونه درخطرن . لطفا بزارید مردم خودشون با رعایت مسائل بهداشتی و روانی این بیماری رو حل کنند .

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۹:۵۲

انشاالله سلامتی و آرامش عضو همیشگی خانه همه باشد...آمین

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۱۹:۵۸

مگه ما دولت نداریم؟

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۳ ۲۲:۴۰

در ايران چيزي شبيه حكومت نظامي براي ريشه كن كردن ويروس جواب ميده كه بايد لحظه ورود ويروس به كشور انجام ميشد ولي هنوز فرصت داريم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۰۵:۱۷

خدا خیرتان بدهد.... باز دم شما گرم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۴ ۱۱:۴۷

بسمه تعالی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای روحانی اینجانب با الاسوندبه استحضار می رسانداگر تا به امروز از اوضاع کشور ناراضی بوده ام در خیابان ها میان شلوغی مردم قدم میزدم وتسکین پیدا میکردم اکنون از سکوت خیابان وکوچه ها به ناامیدی مطلق رسیده ام . استدعا دارم دستور فرمائیدطی سه روز آینده کل کشور از بیماری کرونا پاکسازی شوداگر نیرو ندارید از این همه جوان بیکار استخدام کنید.