• شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98122418007
  • خبرنگار : 50210

بساط دستفروشان اراک جمع شد/ارتش به کمک شهرداری می‌آید

بساط دستفروشان اراک جمع شد/ارتش به کمک شهرداری می‌آید

ایسنا/مرکزی معاون خدمات شهری شهرداری اراک با اشاره به اینکه بساط دستفروشان شهر جمع شد، گفت: از فردا با کمک ارتش عملیات ضدعفونی و گندزدایی شهر ادامه می‌یابد.

محمد عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مصوبه قرارگاه زیستی استان مرکزی مبنی بر جلوگیری از تجمعات در سطح شهر، بیان کرد: طبق نظر قرارگاه زیستی و شخص استاندار مرکزی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان مرکزی باید از تجمعات جلوگیری شود تا سرایت به حداقل ممکن برسد.

وی با تاکید بر اینکه از تمامی مشکلات اقتصادی که در اثر شیوع این ویروس برای کسبه و تمامی مردم ایجاد شده است مطلع هستیم، اما سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: به منظور کنترل شرایط تصمیم بر این شد از امروز شنبه ۲۴ اسفندماه با هرگونه دستفروشی در شهر اراک مقابله شود و بر همین اساس امروز صبح بساط تمامی دست فروشان در میدان اصلی شهر برچیده شد.

عسگری با اشاره به اینکه تعداد دست فروشان در روزهای انتهایی سال به اوج خود می رسد و شاید چیزی در حدود هزار تا ۱۵۰۰ دستفروش در شهر اراک در روزهای منتهی به بهار اقدام به دستفروشی می کنند، افزود: شاید چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها غیر بومی باشند، اما امروز با مصوبه قرارگاه زیستی و همکاری نیروی انتظامی تمامی آنها جمع شدند.

وی تصریح کرد: مسلما اجازه پهن شدن مجدد این بساط در شهر اراک را نخواهیم داد، نیروی انتظامی نیز در کنار شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی است و هر جا نیاز باشد ناجا و حتی مراجع قضایی ورود می کنند تا بتوان از پیک شیوع عبور کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اراک با اشاره به اینکه طی سه روز آینده نیز پاساژها و بازار اراک تعطیل خواهند بود، افزود: خوشبختانه امروز شاهد حرکت خودجوش برخی از پاساژهای سطح شهر و تعطیلی آنها بودیم که این امر به عملیات گندزدایی و ضدعفونی که توسط شهرداری انجام می شود کمک شایانی خواهد داشت، همچنین طی مکاتباتی که با اتاق اصناف شده است صنوف غیر ضروری تعطیل خواهند شد.

عسگری با بیان اینکه عمده کار گندزدایی شهر در شب ها انجام می شود، اما با تعطیلی صنوف و پاساژها و جمع آوری دستفروشان می توان این عملیات را در طول روز دنبال کرد، گفت: روز گذشته نیز ارتش برای کمک به ضدعفونی شهر اعلام آمادگی کرد و مقرر است که دستگاه‌ها، تجهیزات، مخازن و نیروهای خود را در اختیار شهرداری اراک قرار دهد که در صورت مساعد بودن هوا و نبود بارش از این ظرفیت غنی برای گندزدایی شهر استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha