• شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98122418349
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۴ اسفند

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۴ اسفند

ضرورت افزایش هزینه جهانی اقدامات ضد ایرانی ترامپ برای آمریکا / احضار حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه/ تاکید رییس جمهور اطلاع‌رسانی به‌موقع، دقیق و صریح در موضوع کرونا به جامعه/ ۱۰۰ خبر، وعده و پیشنهاد برای سال ۹۹ و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

تهران باید هزینه جهانی اقدامات ضد ایرانی ترامپ را برای آمریکا افزایش دهد

تحلیل فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل درباره نامه‌نگاری‌های اخیر ظریف در مورد ضرورت حذف تحریم‌ها علیه ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور در صدر اخبار پربازدید امروز بود.

وی تاکید کرد: وزیر امور خارجه باید در راستای انجام وظایف خود به صورت گسترده‌تر به این نامه‌نگاری‌ها و تأکید بر ضرورت لغو تحریم‌ها علیه ایران ادامه دهد تا هزینه‌های اقدامات ضد ایرانی دولت واشنگتن بر این کشور افزایش پیدا کند.

احضار حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه

خبر احضار سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه هم دومین خبر پربازید امروز بود.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه دراین رابطه گفت: به دنبال اظهارات بی‌اساس رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر مسئول دانستن جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه نیروهای ائتلاف در التاجی عراق ، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، بعد از ظهر روز جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ از سوی مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه به محل این وزارت  فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید کشورمان به این اظهارات به وی ابلاغ شد.

با اطلاع‌رسانی به‌موقع، دقیق و صریح در موضوع کرونا به جامعه آرامش دهیم

صحبتهای امروز رئیس‌جمهور در جلسه هماهنگی و پشتیبانی اقدامات ملی در برابر کرون هم از خبرهای پربازدید بود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق، صریح و شفاف در زمینه مقابله با کرونا گفت: نیاز اصلی امروز جامعه ایجاد آرامش با محوریت آگاه‌سازی دقیق و افزایش مشارکت عمومی در همراهی با توصیه‌ها و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کروناست.

۱۰۰ خبر، وعده و پیشنهاد برای سال ۹۹

گزارش ایسنا با عنوان" ۱۰۰ خبر، وعده و پیشنهاد برای سال ۹۹" از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

کرونا، کرونا و کرونا! دو ماه پایانی سال ۱۳۹۸ در حالی گذشت که اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان سایر اخبار را تحت الشعاع قرار داده بود. اما به هر حال این بیماری با تمام فراز و نشیب های خود به پایان خواهد رسید و آن روز احتمالا برخی اخباری که در این مدت کمتر دیده شده اند مورد توجه قرار می گیرند.

مگر خون نمایندگان رنگین‌تر ازخون مردم و مدافعان سلامت است

خبر پربازدید بعدی، انتقاد مصطفی کواکبیان، عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای از تعطیلی مجلس بود.

وی با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود با طرح این پرسش که مگر خون نمایندگان رنگین‌تر از خون مردم و مدافعان سلامت است؟ نوشت: «بارها گفته ام تعطیلی مجلس در اوضاع کرونایی به نفع کشور نیست؛ زیرا کارگران و کارمندان می‌گویند چرا ما باید کار کنیم اما جلسات علنی در اسفند ماه تعطیل باشد!؟

مجلس باید تکلیف «قرنطینه» را مشخص می‌کرد اما تعطیل شد

درهمین رابطه سیدمهدی حجتی، وکیل دادگستری با بیان اینکه قرنطینه خانگی تنها یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور است و فاقد ضمانت اجرای قانونی است، گفت: ضروری بود که مجلس، با یک طرح سه فوریتی در خصوص این موضوع مهم، تعیین تکلیف می کرد که متأسفانه در این شرایط بحرانی، مجلس تعطیل شد و حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی مردم را که می توانست در قالب قانونگذاری مورد تضمین بیشتری قرار گیرد به حاشیه رفت.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

نامه ۱۰۰ نماینده مجلس به روحانی برای تشکیل روزانه جلسات ستاد کرونا

نامه صد نماینده مجلس شورای اسلامی به رییس‌جمهوری، درباره برگزاری روزانه جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی هم از خبرهای پربازدید امروز بود.

برخی دیگر اخبار پربازدید در ارتباط با موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

مردم در این شرایط به شایعات توجه نکنند

باید از مبدا جلوی سفرها گرفته شود/خرید عید واجب نیست

ابراز هم‌دردی رئیس‌جمهور چین با ایران در پی شیوع کرونا ویروس

مردم به مشهد سفر نکنند

فعالیت ادارات تعطیل یا محدود شود

 اداراتی که کار ضروری انجام نمی‌دهند، به سرعت تعطیل شوند

روایت صادقی از روند درمان کرونا تا بهبودی کامل

جلسه ستاد ملی کرونا، به ریاست رییس‌جمهور برگزار می‌شود

روایتی از روند درمان نماینده شاهرود پس از ابتلا به کرونا

برای جلوگیری از ترددهای غیر ضروری می‌توان از ارتش استفاده کرد

جامعه اسلامی کارمندان خواستار تعطیلی و ایجاد محدودیت در کار ادارات شد

ابراز نگرانی جامعه اسلامی کارمندان با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وضعیت کارمندان اداری هم از خبرهای پربازدید امروز در ارتباط با کرونا بود که دراین بیانیه خواستار کاهش ساعات کار و حضور فیزیکی کارمندان در محیط کار شد.

نباید کم‌کاری‌ها را با حکم حکومتی جبران کنیم

اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره تصویب قانون بودجه‌ سال ۹۹ در کمیسیون تلفیق مجلس و بدون تصویب در صحن و ارسال آن به شورای نگهبان، هم از اخبار مورد توجه مخطبان سرویس سیاسی بود. 

کدخدایی با بیان اینکه علت این اتفاق عدم امکان برگزاری جلسات مجلس به‌خاطر شیوع کرونا و تأخیر مجلس در انجام وظایفش بود، گفت: در روند قانون‌گذاری به نظر می‌رسد که لازم است تمهیداتی اندیشیده بشود که نیاز به حکم حکومتی برای بن‌ست‌شکنی به حداقل برسد. به نظر شما برای رسیدن به این هدف باید در ساز و کار یا فرایند قانون‌گذاری تجدیدنظری کرد؟

بررسی بودجه ۹۹ در نشست فوق العاده هیات عالی نظارت مجمع تشخیص

درهمین رابطه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد که بودجه ۹۹ در نشست فوق‌العاده هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام بررسی و پس از تایید به شورای نگهبان ارسال شد.

تقدیر عمران خان از مواضع ایران در قبال کشمیر

دیدار سفیر کشورمان در اسلام‌آباد در دیدار با عمران خان درباره آخرین تحولات و همکاری‌ها میان دو کشور هم از دیگر خبرهای پربازید امروز بود.

در این دیدار نخست وزیر پاکستان از مواضع ایران در قبال کشمیر تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha