• یکشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98122518959
  • خبرنگار : 30054

ملاک‌های انتخاب شرکت نرم‌افزاری به تعبیر نوژن

ملاک‌های انتخاب شرکت نرم‌افزاری به تعبیر نوژن

نیازهای تازه ایجادشده در بازار، اهمیت کانال‌های ارتباطی مشتری با کسب‌وکار و همچنین پررنگ شدن نقش تحلیل داده در فرایندهای مدیریتی اثبات کرده که استقرار یک زیرساخت تکنولوژی آبرومند، برای کسب‌وکار لازمه ایجاد اعتبار است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نوژن، شرکت‌ها و فریلنسرهای دور کار بازار طراحی اپلیکیشن موبایل، طراحی وب اپ و سایت بسیار متنوع هستند که به طبع انتخاب را دشوار می‌کند.

انتخاب شرکت نرم‌افزاری متناسب با نیازهای کسب‌وکار

با توجه به این‌که برون‌سپاری چنین پروژه‌هایی (به‌خصوص در ابعاد گسترده و در صورت محدودیت منابع کسب‌وکار)، راهکاری مطمئن و کم‌هزینه‌تر نسب به درون‌سپاری است، باید با دقت و بر اساس ملاک‌های مشخص و پراهمیت برای هر شرکت انجام شود.

ملاک‌هایی که در مسیر انتخاب چنین شرکت نرم‌افزاری مطرح می‌شوند به شرح زیر هست:

1. رزومه شرکت نرم‌افزاری

تجربه و تبحر شرکت مجری، رزومه، نیروی فنی شرکت، تکنولوژی‌ها و همچنین گستره محصولات شرکت، فاکتور مهمی است که بررسی آن‌ها در جلسات حضوری و غیرحضوری دید جامعی از توجه آن شرکت نرم‌افزاری به جزئیات پروژه‌ها می‌دهد.

2. خلاقیت، نوآوری، انعطاف و به‌روز بودن شرکت نرم‌افزاری

ایده‌های معمولی و تکراری با کمی چاشنی خلاقیت و نوآوری می‌توانند تبدیل به پروژه‌ای موفق و پرسود شوند. انتخاب نادقیق مجری پروژه، می‌تواند به‌سادگی ایده‌های فوق‌العاده را به مرز نابودی بکشاند. شرکت نرم‌افزاری و تیم مستقر فنی او می‌تواند در نقاط چالش‌برانگیز پروژه، راهکارهایی خاص و خلاقانه (ناشی از تجربه و دید به بازار) در جهت تمایز اپلیکیشن، سایت و یا پلتفرم نهایی ارائه دهد.

3. هویت بصری، فاکتور مهمی در تعامل با کاربران

پلتفرم‌های یک‌شکل، کاربری‌های غیرتعاملی در اپلیکیشن و سیستم‌های آنلاینی که تجربه کاربر را مهم نمی‌شمارند، در بازار فعلی نرم‌افزارهای آنلاین زیاد هستند.

هویت بصری از هویت برند تغذیه می‌شود و با بررسی رزومه شرکت نرم‌افزاری مجری می‌توان به‌سادگی میزان درک تیم طراحی و تیم فنی از هویت برندها را درک کرد. درنهایت میزان تعامل شرکت نرم‌افزاری با کارفرما در طی مسیر اجرای پروژه و حتی پیش‌تر در مرحله عقد قرارداد، دلسوزی و توجه مجری به پروژه کارفرما را نشان می‌دهد.

4. برنامه‌ریزی فاز به فاز و توجه به فرایندهای توسعه و لانچ محصول

زمان تحویل پروژه، پاشنه آشیل بسیاری از پروژه‌های نرم‌افزاری است. راهکار مناسب برای جلوگیری از تأخیر در اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری (از ساخت اپلیکیشن تا طراحی کامل پلتفرم کسب‌وکار)، ایجاد برنامه‌های زمان‌بندی فاز به فاز بر اساس متدولوژی‌های چابک است.

در این حالت پروژه به زیر بخش‌های مشخصی تقسیم می‌شود و زمان‌بندی دقیق هر فاز به کارفرما اطلاع داده می‌شود. با توجه به محدود شدن پروژه با فازهای متعدد، تاخیرات تا حد زیادی کنترل خواهند شد.

5. گسترش‌پذیری و مقیاس‌پذیری

توجه شرکت نرم‌افزاری به نیازهای آینده کسب‌وکار در حوزه توسعه سامانه آنلاین، وظیفه مهمی است.

با در نظر گرفتن نیازهای تفسیری و تلویحی کارفرما، پلتفرمی که طراحی می‌شود باید قابلیت گسترش بر اساس نیازهای آینده کسب‌وکار و کاربرانش را داشته باشد.

6. تحلیل رفتار مشتری و طراحی سامانه هوشمند

توانمندی شرکت نرم‌افزاری و دیدگاه تیم فنی آن شرکت در زمینهٔ سامانه‌های داده محور پارامتر مهمی در انتخاب آن است. درآمدزایی بلندمدت یک پلتفرم کسب‌وکار وابسته به تحلیل رفتار مشتری، تحلیل داده و کلان داده و داده‌کاوی دیتاهای موجود در پایگاه داده کسب‌وکار است.

داده قابلیت قیمت‌گذاری ندارد و در نهایت مهم‌ترین رمز تمایز یک سامانه است؛ و با توجه به ترند های روز دنیای تکنولوژی و بحران‌هایی که دائماً خود را نمایش می‌دهند، توجه یک کسب‌وکار به طراحی سامانه‌ای که مبتنی بر اطلاعات استخراجی از داده‌ها باشد، اهمیت بسیار بالایی دارد.

7. گام آخر: پشتیبانی و همراهی تیم نرم‌افزاری در مسیر پروژه

پشتیبانی محصول و هزینه‌های پشتیبانی و گسترش باید از ابتدای مسیر پروژه مشخص شوند. در بسیاری از قراردادهای تولید محصول، فاکتور مهم پشتیبانی به دلیل هزینه قابل‌توجه آن دیده نمی‌شود و مهم است که کسب‌وکارها در حین عقد قرارداد، بندهای ارائه‌شده توسط شرکت نرم‌افزاری در خصوص پشتیبانی را به‌طور کامل دریافت کنند. در نهایت قراردادهای پشتیبانی به دلیل حیاتی بودن آن‌ها باید به‌صورت مجزا بسته شوند و به‌صورت کامل بندهای آن به دو طرف قرارداد تفهیم شود.

هدف‌گیری مناسب و برد قطعی با انتخاب شرکت نرم‌افزاری متناسب

وظیفه یک شرکت نرم‌ افزاری مانند نوژن در حوزه خدمات نرم‌افزاری آنلاین، کمک به کسب‌وکارها در راستای آنلاین کردن خدمات و فرایندهای کاری است.

گستره این خدمات نرم‌ افزاری به‌صورت دسته‌بندی‌شده ساخت اپلیکیشن موبایل، طراحی سایت و وب اپلیکیشن و یا طراحی پلتفرم کسب‌وکار است.

رمز تمایز شرکت نوژن، توجه به موضوعاتی چون کیفیت پیاده‌سازی پلتفرم‌ها، پشتیبانی از پروژه نرم‌افزاری، امکان گسترش‌پذیری محصول و تطبیق آن با تغییرات بازار و همچنین گزینه‌های هوشمند سازی و آنالیز داده‌های موجود در سیستم است.

برای دریافت مشاوره تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر درزمینهٔ دریافت خدمات نرم‌افزاری با کارشناسان نوژن از طریق وب‌سایت ما و یا شماره تماس ۰۲۱۸۸۵۱۰۵۴۸ در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha