• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98122519072
  • خبرنگار : 71560

نماینده مردم تبریز:

آمریکا اگر واقعا انسان‌دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند

آمریکا اگر واقعا انسان‌دوست است امکان تبادل دارو و تجهیزات را فراهم کند

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: کنار رفتن تحریم حوزه درمانی و بهداشتی در شرایط کنونی که سلامت مردم در خطر است، کاری انسانی است.

شهاب الدین بیمقدار در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم های حوزه درمانی و بهداشتی، بیان کرد: آمریکایی ها اعلام می کنند که ما دارو را تحریم نکردیم اما واقعیت اینگونه نیست. آمریکا که شعار انسان دوستی سر می‌دهد، اگر واقعا راست می‌گوید امکان تبادل دارو و تجهیزات را در شرایط کنونی فراهم کند.

این عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه با بیان اینکه «کنار رفتن تحریم حوزه درمانی و بهداشتی در شرایط کنونی که سلامت مردم در خطر است کاری انسانی است» اظهار کرد: این اقدام باید در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو انجام شود. از کشورهای مختلف نیز در مقابله با این ویروس می توان تقاضای کمک کرد. تامین دارو و تجهیزات در شرایط کنونی جزء حقوق کشورهاست.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: آمریکا و اروپا اعلام کردند که مشکلی در حوزه تامین دارو و غذا با ایران ندارند، اما ظاهرا در مسیر تبادلات مالی برای تامین دارو و غذا و تجهیزات پزشکی مشکل وجود دارد و تبادل پول با شرکت ها امکان پذیر نیست‌. لازم است در شرایط کنونی برای انتقال پول به منظور تامین تجهیزات پزشکی و بهداشتی و داروها از کانال های مالی نظیر سوئیفت یا اینستکس استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۰۸:۰۹

سلام.آمریکا همان روزهای اول خواست به ایران کمک کنه اما خود ایران قبول نکرد..

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۰۹:۳۷

اول شما دوست عزیز شرایط انها برای کمک را هم مطالعه کنید، دوم امریکا در حال حاضر خودش مشکل دارد اول به مردم خودش برسد که امکان تست بسیار کم موجود است و وعده ها ی تو خالی زیاد!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۹:۱۶

کنجکاو جان اینو به این نماینده محترم بگو رای هم نیاورده که امریکا عنقریبه نابود بشه فقیر ست بدبخت شده بلد نیست دارو بده به مردمش کرونا داره بیداد می کنه بلد نیست تدبیر کنه بیچاره ست نجومی خور شده مردمش نون ندارند بخورند بیکاری فساد رشوه خلاصه ولش کنید خودش به در خودش بمیره پس چه التماسی دارید دارو ازش مطالبه می کنید وتحریم رو بردارد؟!!