• دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98122619767
  • خبرنگار : 50038

فرمانده انتظامی ملایر خبر داد

برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم در چهارشنبه آخر سال

برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم در چهارشنبه آخر سال

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کاهش ۱۲ درصدی وقوع انواع سرقت ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و شناسایی و دستگیری ۱۵۰ سارق حرفه ای و سابقه دار در شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدباقر سلگی دوشنبه ۲۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران به مناسبت چهارشنبه آخر سال، به تشریح آمار و عملکرد در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری برقراری امنیت طی امسال پرداخت و اظهار کرد: در سالجاری کاهش ۷۰ درصدی وقوع کیف قاپی و دستگیری چهار کیف قاپ و توقیف موتورسیکلت های این افراد مجرم را داشتیم.

وی از شناسایی و دستگیری اعضای سه باند حرفه ای و غیربومی سرقت احشام و کاهش وقوع سرقت احشام نسبت به مدت مشابه در سال قبل و شناسایی و دستگیری پنج نفر قاتل فراری و کشف هشت فقره قتل و کسب رتبه برتر استانی طی دو سال متوالی خبر داد.

سلگی به افزایش ۲۴ درصدی دستگیری سارقان اشاره و بیان کرد: کشف بیش از ۲۰ میلیارد تومان انواع کالاهای قاچاق خارجی و افزایش میزان ۴۰ درصدی کشفیات، افزایش ۲۲.۸ درصدی دستگیری قاچاقچیان کالاهای خارجی، افزایش بیش از هشت درصدی شناسایی و دستگیری متهمان جرائم اقتصادی و کلاهبرداری، افزایش ۶۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش و شرور و کشف سلاح سرد و گرم از آنها بخشی از عملکرد فرماندهی انتظامی ملایر طی سالجاری است. 

وی به افزایش ۱۳.۹ درصدی کشف انواع موادمخدر صنعتی و سنتی، افزایش ۵.۵ درصدی متلاشی شدن باندهای تهیه و توزیع موادمخدر صنعتی، افزایش ۶۹.۶ درصدی کشف انواع قرص های روانگردان، افزایش ۲۸ درصدی دستگیری افراد معتاد و متجاهر و افزایش ۶.۳ درصدی تعداد تماس های پلیس اشاره کرد.

سلگی با بیان اینکه طی سالجاری از سوی شهروندان تعداد ۴۳ هزار مورد تماس تلفنی داشتیم، ادامه داد: امسال ۵۲.۲۷ درصدی تعداد مجروحان تصادفات درون شهری کاهش داشته است همچنین کاهش ۵۰.۲۳ درصدی تعداد تصادفات جرحی، کاهش ۶۰ درصدی تعداد تصادفات فوتی و کاهش ۶۳.۶ درصدی تعداد تلفات انسانی در تصادفات فوتی از جمله موفقیت های ما بوده است.

افزایش کشف ۱۱.۶ درصدی کشف انواع مواد محترقه

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر به افزایش کشف ۱۱.۶ درصدی کشف انواع مواد محترقه خارجی و قاچاق به تعداد ۴۵ هزار و ۹۷۲ عدد اشاره و خاطرنشان کرد: امسال ۱.۶ درصد تهیه و ساخت مواد محترقه دست ساز  و آتش زا توسط افراد فرصت طلب و سودجو در ملایر کاهش داشته است.

سلگی به برگزاری ۱۸۰ جلسه آموزش همگانی برای ۱۴ هزار نفر فراگیر زن و مرد توسط مربیان آموزش همگانی پلیس و ارائه هشدارها، آموزش ها و خدمات آگاه کننده برای اقشار مختلف مردم اشاره کرد و از سازش ۳۵۲ فقره پرونده قضایی منجر به سازش اجتماعی از تعداد ۵۵۶ فقره پرونده ارجاع شده مفتوحه خبر داد و گفت: امسال ۳۰ نمایشگاه آگاه کننده در حوزه های مختلف شامل اهمیت عفاف و حجاب، خطرات موادمخدر، خطرات فضای مجازی و جنگ نرم را در سطح شهرستان برگزار کردیم.

سلگی افزود: تهیه و توزیع بیش از ۵۰۰۰ برگ بروشور و تراکت و اکران بیش از ۱۰۰ هزار دفعه، توصیه های انتظامی اجتماعی پلیس در حوزه های پیشگیری از وقوع انواع سرقت ها، معرفی سامانه های پلیس، اهمیت فرهنگ عفاف و حجاب، خطرات موادمخدر، خطرات فضای مجازی، قوانین راهنمایی و رانندگی و مضرات خرید کالای قاچاق توسط فرماندهی انتظامی ملایر انجام شده است.

وی به برگزاری ۱۴ مرحله مصاحبه و نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی و نیل به بالاترین احساس امنیت و پیشگیری اجتماعی، کاهش ۷۰.۵۸ درصدی شکایت از عملکرد پلیس در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ و افزایش سه برابر تقدیر از کارکنان پلیس در طول سالجاری اشاره کرد.

این مقام انتظامی بیان کرد: امسال رسیدگی به درخواست های شهروندان در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ به میزان ۱۰.۳۴ درصد افزایش داشته است همچنین ۲۱ مورد جلسه دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ برگزار کردیم.

برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم در چهارشنبه آخر سال

سلگی در ادامه از برخورد قاطع پلیس ملایر با برهم زنندگان نظم در چهارشنبه آخر سال و هر گونه ارتکاب جرائم در ایام نوروز خبر داد و گفت: احترام به قانون به عنوان یک مؤلفه امنیت آفرین در زندگی، همکاری با پلیس در اعلام موارد مشکوک، توجه به پیشگیری اجتماعی و حذف هزینه های مقابله و درمان، توسعه فرهنگ خود حفاظتی و خود پلیسی و توسعه فرهنگ مشاوره خواستن قبل از بروز خطر و آسیب از جمله انتظارت پلیس در آستانه سال جدید است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط امسال و شیوع کروناویروس توصیه اکید پلیس به شهروندان این است که هیچ گونه تجمعی انجام نشود و از خانواده ها درخواست داریم تا نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند چراکه احتمال انتقال بیماری از طریق مواد محترقه ای که دست به دست می شود، بسیار بالاست.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با بیان اینکه به همین منظور بام ملایر در چهارشنبه آخرسال بسته است، گفت: با توجه به اینکه بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند بنابراین والدین باید فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه کنند و آنان را از بازی با چنین موادی برحذر بدارند.

وی با بیان اینکه به استناد قانون مجازات اسلامی هر گونه قاچاق، خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به طور غیرمجاز جرم است و با متخلفان طبق قانون برخورد می شود، خاطرنشان کرد: هر کس با ایجاد هیاهو، جنجال و حرکات غیرمتعارف باعث اخلال در نظم و آرامش عمومی شود به حبس از سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

سلگی درباره توصیه های انتظامی اجتماعی و پیشگیرانه پلیس ملایر در زمینه چهارشنبه آخر سال، تأکید کرد: اگر قصد مهمانی دارید قبل از غروب شب چهارشنبه آخر سال خانه را ترک کرده و یا مهمان خود را بپذیرید و خودروهایتان را در حیاط و یا پارکینگ مطمئن پارک کنید.

وی خطاب به والدین خواست تا فرزندتان مواد آتش زا را در خانه نگهداری نکند و در صورت خرید مواد منفجره کم خطر با او همراه باشید همچنین از آتش زدن مواد منفجره دست ساز و غیراستاندارد و مواد آتش زا مانند کپسول گاز، لاستیک، بنزین، الکل و کاربیت خودداری کنید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه آتش های پرحجم در حیاط و محله غیر قابل مهار هستند، از این کار ممانعت به عمل آورید، گفت: در این ایام مراقب باشید که در کنار پست های برق، ایستگاه های تقلیل فشار گاز پارکینگ های عمومی آتش روشن نکنید.

ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی ملایر

وی در بخش دیگری از ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی ملایر توسط ماشین های انتظامی خبر داد و گفت: اکیپ های بازرسی ما ۲۴ ساعته در ورودی ها و خروجی های شهرستان آماده باش هستند.

سلگی افزود: به صورت مستمر و روزانه با حضور پزشک بهداری انتظامی ملایر کلیه پرسنل و سربازان پادگان معاینه می شوند و اتاق های و اماکن ما ضدعفونی می شود و تاکنون هیچ مشکلی گزارش نشده است.

وی به سوداگران اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم هشدار داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه وجود اقلام بهداشتی در زمینه پیشگیری از شیوع به بیماری کووید ۱۹ بسیار مؤثر است بنابراین در صورت هر گونه احتکار این اقلام، برخورد پلیس بی امان و بدون ترحم است.

این مقام مسئول افزود: در این مأموریت خطیر با اشرافیت اطلاعاتی درصدد شناسایی هرگونه سوداگری توسط برخی عوامل فرصت طلب هستیم و این روند با جدیت در دستور کار قرار دارد.

سلگی با تشکر از مشارکت فعال  شهروندان با پلیس در برقراری نظم و امنیت پایدار، افزود: درخواست حافظان نظم و امنیت از مردم همیشه در صحنه در این حوزه، اعلام فوری هرگونه قرائن و شواهدی دال بر احتکار به سامانه های  مرکز فوریتهای ۱۱۰ و سامانه ۱۴۶ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha