• دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98122620099
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۶ اسفند

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۶ اسفند

درگذشت فریبرز رییس‌دانا و آیت الله سیدهاشم بطحایی/ درخواست برای تغییر وضعیت استخدام پرستاران/ تاکید رییس جمهور بر خانه ماندن مردم/ تکذیب چند خبر درباره ایران با منشاء تیم‌های خبری منافقین و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

«فریبرز رییس‌دانا» درگذشت

به گزارش ایسنا، خبر درگذشت فریبرز رییس‌دانا، نویسنده و اقتصاددان که از شش روز پیش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان تهران‌پارس بستری بود، در صدر اخبار پربازدید قرار گرفت.

آیت الله سیدهاشم بطحایی درگذشت

همچنین آیت الله سیدهاشم بطحایی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته دار فانی را وداع گفت. وی از دو روز پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده بود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

درخواست برای تغییر وضعیت استخدام پرستاران

نامه محمد مهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به وزیر بهداشت و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از اخبار پربازدید بود.

وی در این نامه خواستار تغییر وضعیت استخدام  پرستاران و پرسنل شاغل در کادر خدماتی و درمانی  بیمارستان‌ها شد.

مردم همچنان در خانه بمانند

خبر بعدی، اظهارات حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بود.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های بی وقفه تمامی کادر درمانی کشور برای مبارزه با ویروس کرونا، آمارها و ارقام روند مبارزه با کرونا در کشور را امیدوار کننده دانست و تاکید کرد: به مردم توصیه می کنم همچنان در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل، همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

دلیل سرعت پایین شیوع کرونا ویروس در مهاباد

توضیحات نماینده مردم مهاباد در مجلس درباره دلیل سرعت پایین شیوع کرونا ویروس در مهاباد هم پربازدید شد.

جلال محمود زاده از بسته شدن تمامی کسب و کارهای شهر مهاباد -به غیر از داروخانه، خوار و بار فروشی و نانوایی- به طور خودجوش خبر داد و گفت: از روزهای ابتدایی اصناف و نماینده‌های بازارهای شهر بدون هیچ اجباری کسب و کار را تعطیل کردند و تا همین امروز فعلا تعطیل هستند. همین موضوع به عدم شیوع بیماری بسیار کمک کرد.

وی افزود: تست کرونای ۱۰ نفر در مهاباد مثبت اعلام شده که نسبت به روزهای اول افزایشی نداشته است. همکاری مردم در مهاباد باورنکردنی است.

آزادی ۸۳ هزار زندانی حرکتی جهادی بود/ تقویت توان دفاع بیولوژیک ضروری است

تاکید سید ابراهیم رییسی بر تقویت توان دفاع بیولوژیک در جلسه امروز مسئولان قضایی هم از خبرهای پربازدید بود.

رئیس قوه قضاییه، ایثارگری‌های داوطلبانه مردم را از جلوه‌های زیبای مقابله ملی با کرونا دانست و همچنین افزود: رسیدگی به پرونده زندانیان و آزادی ۸۳ هزار نفر در زمان کوتاه حرکت جهادی همکاران قضایی بود.

برخی دیگر از اخبار مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می‌توانید در لینک های زیر بخوانید.

برگزاری ستاد ملی مدیریت ⁧کرونا⁩ به ریاست روحانی

مردم بطور جدی از سفرهای نوروزی و دید و بازدید خودداری کنند

کارگران در تنگنا هستند

سفر رفتن در شرایط کنونی عقلا و شرعا جایز نیست

مسئولین کرونا را جدی بگیرند

تنها نسخه‌ای که می‌توان تجویز کرد، در خانه ماندن است

کرونا و حق دسترسی به اطلاعات  از دیدگاه یک حقوقدان

مختصات جغرافیایی ادامه بیماری را پیش‌بینی کنیم/ حوزه‌های بحرانی شناسایی شود

***

تکذیب چند خبر درباره ایران با منشاء تیم‌های خبری منافقین

یک منبع آگاه با تکذیب چند خبر که طی روزهای گذشته در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، منشا تولید این اخبار را تیم خبری منافقین مستقر در شهر تیرانا در کشور آلبانی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، این منبع آگاه با اشاره به انتشار خبری با عنوان «قرنطینه تهران و اجرای حکومت نظامی توسط سپاه» خاطرنشان کرد: با بررسی‌های «مرکز مقابله با شایعات سایبری» مشخص شد که این خبر کذب بوده و هیچ تصمیمی مبنی بر قرنطینه تهران یا سایر شهرها در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اتخاذ نشده است.

 این خبر هم از دیگر پربازدید های امروز بود.

طالبان برای ورود به قدرت راهی جز حضور در انتخابات ندارد

تحلیل یک کارشناس مسائل افغانستان درباره مراسم تحلیف جداگانه از سوی عبدالله عبدالله و اشرف غنی هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

پیرمحمد ملازهی در این رابطه گفت: طالبان نمی تواند از طریق اقدام نظامی به قدرت برسد و این را هم به خوبی می داند بنا براین طالبان راهی جز اینکه شریک قدرت شود و در انتخابات سراسری نیز شرکت کند، ندارد.

ایران برای دفاع از خود به کسی نیاز ندارد

خبر پربازدید بعدی، تاکید دبیرکل گروه مقاومت "سرایا الخراسانی" وابسته به الحشد الشعبی عراق بر توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران بود.

علی الیاسری ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر این‌که آنها به دنبال جنگ با ایران در خاک عراق هستند را زیر سوال برد و گفت: ایران توانمندی‌های زیادی در حوزه دفاع از خود دارد. ایران برای دفاع از خود به کسی نیاز ندارد؛ چرا که جمهوری اسلامی قدرت و صلاحیت لازم برای دفاع از خود را دارد.

مهم‌ترین جمله‌ رهبر انقلاب در سال ۹۸ کدام است؟

انجام نظر سنجی توسط سایت khamenei.ir برای انتخاب مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۸ هم از دیگر اخبار پر بازدید امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha