• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98122720465
  • خبرنگار : 50182

یک روانشناس در آستانه چهارشنبه سوری:

بستر مناسب شادی کردن را برای فرزندانتان فراهم کنید

بستر مناسب شادی کردن را برای فرزندانتان فراهم کنید

ایسنا/کرمانشاه یک روانشناس معتقد است، باید در طول سال به فکر تخلیه هیجان نوجوانان بود و بستر لازم را برای آن فراهم کرد تا این هیجان یک شبه و به شیوه نادرست تخلیه نشود.

دکتر زهرا السادات مهدیون در آستانه شب چهارشنبه سوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به هیجان محور بودن رفتار نوجوانان، گفت: نوجوانان در سنی هستند که محور عمده رفتارهای آنها را هیجان تشکیل می‌دهد و نیاز دارند که این هیجان در طولانی مدت تخلیه شود.

وی افزود: متاسفانه هرسال در شب چهارشنبه سوری به یاد تخلیه هیجان نوجوانان می افتیم و این درحالی است که تخلیه هیجانات مستلزم زمان طولانی و بستر مناسب برای تخلیه است و نمی‌توانیم یک شبه به فکر تخلیه درست آن باشیم.

مهدیون تصریح کرد: باید در طول سال بستر مناسب برای تخلیه این هیجانات در نوجوانان فراهم شده تا  از انباشت و تخلیه یکباره آن در یک شب جلوگیری شود.

این روانشناس تصریح کرد: به هرحال در این شرایط توصیه هایی برای تخلیه درست هیجان نوجوانان می‌شود که حکم مُسکن موقت را دارد و اولین راهکار در شب چهارشنبه سوری جهت تخلیه درست هیجان نوجوانان، یاد دادن شیوه درست شادی کردن است. بسیاری نوجوانان در این شب قصد دارند شاد باشند و شادی کنند و والدین باید بستر مناسب برای این شادی کردن و تخلیه هیجان را برای فرزندان خود فراهم کنند.

این روانشناس تصریح کرد: یک شیوه مناسب این است که والدین ابتکار عمل به خرج داده و جایگزین های مناسبی را برای استفاده از مواد محترقه پیشنهاد کنند، از جمله بازی دسته جمعی در منزل، دیدن یک فیلم شاد یا هر راهکاری که می‌تواند نوجوان آنها را شاد کرده و منجر به تخلیه درست هیجان آنها شود.

مهدیون با تاکید بر نظارت مستقیم والدین بر رفتار فرزندان در این شب، گفت: رفتار و نظارت والدین باید در عین مهربانی با اقتدار همراه باشد تا بتواند اثر بازدارندگی لازم را داشته باشد، والدین باید بگونه‌ای رفتار کنند که فرزندان آنها از آنها حساب ببرند.

این روانشناس تاکید کرد: شیوه رفتار درست با فرزندان و فراهم کردن بستر مناسب تخلیه هیجان در طول سال نیازمند آموزش است که والدین باید در تعامل با مشاور و روانشناس در وهله اول خود این موارد را یاد گرفته و سپس به فرزندان خود آموزش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha