• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98122720535
  • خبرنگار : 71429

حجت الاسلام چیت‌سازیان: هتک حرمت اماکن مقدسه به نوعی مخالفت با ولی فقیه است

حجت الاسلام چیت‌سازیان: هتک حرمت اماکن مقدسه به نوعی مخالفت با ولی فقیه است

یک وکیل دادگستری گفت: هتک حرمت حرم‌های حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توسط افراد تندرو خودسر هم از  لحاظ فقهی و  هم از لحاظ حقوقی ناشایست است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی چیت‌سازیان وکیل دادگستری و استاد فقه در گفتگو با ایسنا در محکومیت هتک حرمت حرم‌های حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) توسط افراد تندرو خودسر گفت: بحثی که اخیرا پیش آمده و افرادی به اماکن مقدسه حمله‌ور شدند تا درب اماکن و بقاع متبرکه باز شود و بتوانند وارد حرم اولیا الله شوند، هم از لحاظ فقهی و هم از لحاظ حقوقی ناشایست است.

وی افزود: از لحاظ فقهی وقتی که ولی فقیه این امور را محول به کمیته‌ای کرده که بر این امور نظارت دارد و در شورایی چنین تصمیمی را گرفتند، نوعی مخالفت با ولی فقیه است و باید به آن احترام بگذارند و رعایت کنند. 


این وکیل دادگستری تصریح کرد: از لحاظ حقوقی هم اقدام این افراد خلاف مقررات است. مقررات حقوقی شامل همه چیز است و فقط مربوط به مقررات رانندگی و  سربازی و حقوق مدنی نیست بلکه مقررات پزشکی را هم شامل می شود. اگر کسی به این مسائل اهتمام نداشت و اصرار داشت وارد حرم شود با مقررات و قوانینی که برای این امور وضع کردند مخالفت کرده و به نوعی کمک به شیوع بیماری است زیرا ممکن است کسی ناقل باشد و با اصرار بگوید می خواهد وارد حرم شود که باید احساس خطر برای مسلمانان کرد.

وی یادآورشد: شما ببینید در مجامع اروپایی کلیساها، تجمعات، مسابقات و... را تعطیل کردند و کل دنیا به این مسائل احترام می‌گذارد؛ لذا باید مسائل قانونی را تمکین کرد و حوصله داشت. چه کسی گفته جلوی ضریح باید بروی و حتما دستت برسد، زیارت از راه دور هم هست و شما هر جا می توانید با امام و  امامزاده و اولیا الله ارتباط برقرار کنید و لزومی ندارد حتما دستت به ضریح برسد.  

این حقوقدان تاکید کرد: کار این افراد کار خوبی نبوده و هر زمان که کشور از لحاظ بهداشتی به حدی رسید که دیگر مشکلی نباشد، طبیعی است که آنها می توانند وارد حرم شوند.

 چیت سازیان درباره مجازات خاطیان هم گفت: آنها نظم عمومی را بر هم زده‌اند و اقدامشان مخل قوانین نظم عمومی است و باید پاسخگو باشند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۰:۱۰

ببینید افرادیکه پشت این تحرکات ناشایست بوده اندچه افرادی بوده اند بدون درنظرگرفتن خط قرمز واغماظ به شدت با این افرادبرخورد شودودرب زیارتگاها مجددا بسته شودونیروهای نظامی محافظت بعمل آورندمنتظر طوفان کرونادرمشهد باشید..،.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۰:۴۰

به نام خدا .نتیجه: اونها رو بگیرید و در بیمارستانها و مراکز پاکسازی و قبرستانها مشغول کار کنین تا اعتقاداتشون محکم تر بشه. تشکر

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۱:۰۴

برای این افراد بگیر ببند لازم نیست اتش به اختیار هستن هر کی هر کار دلش بخواد میکنه

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۱:۱۰

ایکاش برخوردی که با کارتن خوابها میشه باکسانیکه باعث میشن چهره دین و دینداری قبیح زشت و منفور جلوه کنه شدیدتر برخورد بشه چرا؟؟ واضحه چون مردم از دین گریزان میشن

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۷ ۱۱:۲۶

اینچا است که اخلاق و ایمان مضحکه می شود ....