• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98122720826
  • خبرنگار : 71457

تظاهرات لبنانی‌ها در اعتراض به تبرئه "قصاب الخیام"

تظاهرات لبنانی‌ها در اعتراض به تبرئه "قصاب الخیام"

لبنانی‌ها دوشنبه شب برای نشان دادن اعتراضشان نسبت به توقف مجازات جاسوس آمریکایی- لبنانی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، معترضان برای نشان دادن اعتراض خود نسبت به توقف مجازات عامر الفاخوری، جاسوس لبنانی- آمریکایی اتوبان البحصاص را در طرابلس در شمال لبنان از هر دو سمت بستند.

الفاخوری متهم به قتل و تلاش برای کشتن اسرا در داخل زندان الخیام و ربودن و شکنجه دیگران در هنگام اشغالگری اسرائیل در جنوب لبنان قبل از عقب نشینی سال ۲۰۰۰ است.

در البقاع نیز جوانان خشمگین مسیرها را در بعلبک و البقاع با لاستیک‌های به آتش کشیده شده بستند تا اعتراض خود را در واکنش به پایان مجازات مزدوری نشان دهند که می‌بایست حکم اعدام علیه وی به دلیل کشتارهایی که مرتکب شده بود صادر می‌شد. این شخص ملقب به قصاب الخیام است، چرا که زندانیان را در بازداشتگاه الخیام شکنجه می‌کرد.

معترضان اعلام کردند که آنها تصمیم به ماندن در خانه برای پیشگیری از کرونا ویروس را زیرپا گذاشته‌اند و نمی‌توانند از این مسئله به راحتی بگذرند. معترضان می‌گویند که برخی از مسئولان در لبنان با سوء استفاده از اوضاع مردم که نسبت به وضعیت سلامتی خود نگران هستند، می‌خواهند الفاخوری را آزاد کنند.

معترضان همچنین مسیر شهرک الریاضیه را در بیروت با لاستیک‌های به آتش کشیده در اعتراض به این تصمیم بستند.

اعتراضات نسبت به این حکم دادگاه نظامی لبنان به زندان رومیه نیز کشیده شد و ساختمان شماره «ب» این زندان صحنه شورش‌های زندانیان در اعتراض به عدم صدور قانون عفو عمومی بازداشت شدگان اسلامگرا و نیز نگرانی از شیوع کرونا در بین آنها و نیز به منظور محکوم کردن تصمیم توقف مجازات الفاخوری بود.

الفاخوری در سپتامبر گذشته بعد از بازگشت از آمریکا به لبنان بازداشت شد. او فرمانده نظامی زندان الخیام در جنوب لبنان بود که این زندان را شبه نظامیان «ارتش جنوبی لبنان» که با اشغالگر اسرائیلی همکاری داشته و از حمایت آنان برخوردار بودند، اداره می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۰۹:۴۰

نام این شخص قصاب الخیام است وای در سایت یاهو قصاب را ترجمه انگلیسی کرده است .