• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98122720959
  • خبرنگار : 50233

استاندار سمنان هشدار داد:

عدم اجازه خروج و تب‌سنجی افراد مشکوک و مسافران عبوری در 10 نقطه سمنان

 عدم اجازه خروج و تب‌سنجی افراد مشکوک و مسافران عبوری در 10 نقطه سمنان

ایسنا/سمنان استاندار و رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن هشدار نسبت به مسافرت نوروزی به این استان با اشاره به کنترل ورودی و خروجی‌های این استان و تب‌سنجی و رصد سلامت افراد گفت: اجازه خروج به افراد مشکوک داده نشده و بالاجبار در قرنطینه و مراکز بیمارستانی استان بستری می‌شود.

علیرضا آشناگر در آیین افتتاح طرح استقرار پایگاه‌های پایش و غربالگری مسافران عبوری در خروجی‌های استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبادی ورودی و خروجی 11 استان و از جمله استان سمنان کنترل می‌شود.

وی که به منظور آغاز به کار نمادین این اکیب ها در خروجی شهر سمنان حضور یافته بود افزود: با همکاری نیروی انتظامی، هلال احمر و علوم پزشکی‌های سمنان و شاهرود، اکیب‌هایی در 10 نقطه استان به منظور کنترل مبادی‌های خروجی و ورودی استان مستقر شدند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا از کنترل و رصد تمامی مسافران احتمالی در این مبادی خبر داد و خاطرنشان کرد: همه افرادی که قصد خروج از این مبادی را دارند با ابزار و تجهیزات مختلف و از جمله از طریق تب‌سنجی کنترل و هر کس مشکوک به ابتلا به کووید19 باشد به سرعت به قرنطینه و یا مراکز درمانی و بیمارستانی علوم پزشکی استان منتقل و به هیچ عنوان اجازه خروج و عبور به آنها داده نمی‌شود.

آشناگر با ابراز خرسندی از توجه بیشتر مردم به توصیه‌ها در چند روز اخیر گفت: خوشبختانه مردم فهیم و با فرهنگ استان در روزهای اخیر در مقایسه با روزهای آغازین ورود این بیماری نوپدید، توجه بیشتری به هشدارها داشته و ترددها در مناطق شهری کمتر شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن چندین مناسبت در روزهای پیش رو ادامه داد: به منظور حفاظت از سلامت مردم و قطع زنجیره بیماری، به هیچ عنوان اجازه تجمع به افراد داده نمی‌شود.
وی از ممنوعیت هرگونه تجمع در روز چهارشنبه سوری خبر داد و اظهار کرد: نیروی انتظامی به شدت با افراد خاطی برخورد می‌کند.

استاندار سمنان از ممنوعیت آیین پنج شنبه آخر سال در پنج شنبه این هفته خبر داد و گفت: زیارت اهل قبور و امامزادگان در روزهای منتهی به عید ممنوع است و نیروی انتظامی کنترل لازم را خواهد داشت.

وی با اشاره به سنت نیکوی دید و بازدید ایرانیان در ایام نوروز گفت: انتظار ما از مردم این است که در این شرایط به هیچ عنوان به دیدوبازدید نروند چرا که اصولا فلسفه این آیین نیکو، آرزوی سرسلامتی است و لذا اگر در این شرایط با دید و بازدید سلامت افراد و خانواده ها را به مخاطره بیاندازیم، این روند با فلسفه وجود این سنت دیرپا و نیکوی ملی و دینی همخوانی ندارد.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه همراهی مردم به مهار سریعتر کووید19 کمک می‌کند افزود: متاسفانه استان سمنان از جمله استان هایی است که با وجود اینکه اقدامات کادر درمانی و بیمارستانی چه در علوم پزشکی استان و چه در علوم پزشکی شاهرود مناسب و قابل توجه بوده اما سرایت بیماری کروناویروس در آن بالا بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی استان عملکرد خوبی در این مقطع داشتند گفت: بهبود 63 درصدی مبتلایان قطعی گویای عملکرد خوب کادر درمانی و بیمارستانی در استان است.
وی تصریح کرد: براساس نظرات کارشناسان حوزه سلامت با کاهش 40 تا 50 درصدی ترددها در استان تا حد زیادی می‌توانیم روند شیوع کروناویروس را کاهشی کنیم لذا انتظار جدی داریم که مردم استان همراهی های لازم را داشته و توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت را جدی بگیرند تا به لطف الهی با کاستن از آلودگی‌ها و کنترل بیماری، از این شرایط دشوار نیز عبور کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha