• سه‌شنبه / ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98122721047
  • منبع : نمایندگی سمنان

خوش سلیقگی نگارگر شاهرودی برای ترغیب مردم به در خانه ماندن

خوش سلیقگی نگارگر شاهرودی برای ترغیب مردم به در خانه ماندن

ایسنا/سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از اقدام هنرمند شاهرودی در ارائه آموزش هنر به صورت مجازی به دنبال شیوع بیماری کرونا خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین فضیلت روز سه شنبه گفت: مینا مختاریان هنرمند شاهرودی فعالیت آموزش هنر را با هدف ایجاد سرگرمی و تاکید بر در خانه ماندن از طریق فضای مجازی آغاز کرده است.

این هنرمند نیز با تاکید بر اینکه ارائه آموزش ها از طریق فضای مجازی به علاقه مندان به آموزش هنر رایگان است گفت: با اعلام این برنامه، استقبال بسیار خوبی نیز از طرف دوستداران هنر از شاهرود و سایر شهرهای کشور تاکنون صورت گرفته است.

مینا مختاریان ادامه داد: در این خصوص تاکنون سه ویدئو نیز تولید و در قالب فضای مجازی ارائه شده است تا دوستداران هنر از این طریق آموزش های لازم را فرا بگیرند و در دوران ماندن در خانه برای مصون ماندن از بیماری کرونا، سرگرم شده و در عین حال آموزش های هنری نیز ببینند.

این هنرمند به تاکید بر تاثیر هنر در درمان بیماری ها و کاهش استرس‌ها گفت: رشته اصلی هنری من نگارگری است و علاوه بر نگارگری از این طریق نقاشی و کار با رزین اپوکسی را نیز به علاقه مندان به این هنر در فضای مجازی و از طریق پیج خود آموزش می دهم.

جمعی از هنرمندان شهرستان شاهرود همچنین برای تشویق مردم به در خانه ماندن کمپین "در خانه می مانیم تا کرونا شکست بدهیم" ایجاد و به آن پیوسته اند.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین از انتخاب و معرفی خادمان نمونه فرهنگی این استان به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت گفت: خادمان فرهنگی این استان با  نظر اعضای شورای فرهنگ عمومی و نیز کارشناسان این استان انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در استان پیرو آیین نامه انتخاب خادمان نمونه فرهنگ عمومی کشور جلساتی را به صورت شهرستانی و استانی برگزار کرد اظهار داشت: پس از بررسی های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، خادمان نمونه فرهنگی این استان را معرفی کرد.

فضیلت افزود: پس از تشکیل جلسات متعدد در شهرستان ها  با در نظر گرفتن آیین نامه انتخاب خادم نمونه فرهنگ عمومی که در حل بیشتر مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران منوط به توسعه و اعتلای فرهنگ عمومی است افرادی تعیین و در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب خادمان فرهنگی نمونه در سه حوزه "تفکر و برنامه ریزی"، "مدیریت و اجرا" و "تهیه آثار" انجام شده است گفت: استان سمنان در این سه بخش افرادی را در سطوح شهرستانی و استانی انتخاب و سه تن از خادمان نمونه فرهنگی استان را با عنوان "خادمان برگزیده استان سمنان" به شورای فرهنگ عمومی کشور معرفی کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، پویان آزاده را در بخش "تفکر و برنامه ریزی"، محمداسماعیل عبدالحسینی در بخش "مدیریت و اجرا" و سعید خجسته فر را در بخش "تهیه آثار فرهنگی هنری" به عنوان خادمان نمومنه فرهنگی این استان معرفی کرد که به دبیرخانه عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه خادمان نمونه فرهنگ عمومی ایران سال آینده در مراسمی در کشور معرفی و تجلیل خواهند شد افزود: خادمان نمونه فرهنگی استان سمنان با بررسی در  بین برگزیدگان استان های دیگر نیز به صورت کشوری نیز برگزیدگانی خواهند داشت. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha