• چهارشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98122821431
  • خبرنگار : 71443

ادعای پمپئو علیه ایران در رابطه با ویروس کرونا

ادعای پمپئو علیه ایران در رابطه با ویروس کرونا

وزیر امورخارجه آمریکا بار دیگر تلاش کرد اتهاماتی را علیه کشورمان در رابطه با ویروس کرونا مطرح کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی ان ان، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در جمع خبرنگاران با اذعان اینکه تعداد زیادی از کارکنان این وزارتخانه به ویروس کرونا مبتلا شده اند، تلاش کرد باز هم ایران و چین را به دروغ گویی در این زمینه متهم کند.

پمپئو اظهار کرد: ایران درباره تاثیر شیوع این ویروس دروغ می گوید و همچون چین تلاش می کند به اشتباه آمریکا را برای این ویروس مقصر بداند.

وی گفت: مقامات ایران هفته‌ها درباره ویروس ووهان دروغ گفتند و از پذیرش مسئولیت خود سرباز می زنند.

این اولین باری نیست که پمپئو از آوردن نام اصلی ویروس کرونا طفره می رود و با گفتن "ویروس ووهان" تلاش می کند آن را به چین نسبت دهد.

وزیر امورخارجه آمریکا بار دیگر مدعی پیشنهاد انسان دوستانه کشورش برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا شد و گفت که واشنگتن با وجود کارزار فشار حداکثری (علیه ایران) کانال بشردوستانه با ایران ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که ایران از همان ابتدای مشخص شدن ابتلای چند فرد به ویروس کرونا تلاش‌های خود برای مقابله با شیوع این بیماری را آغاز کرده است.

همچنین وزیر امورخارجه کشورمان به طور مرتب تاکید کرده است که ایران علی رغم دانش پزشکی و تلاش به دلیل تحریم های یک جانبه و غیر انسانی آمریکا برای مهار این بیماری برای مبارزه مناسب با شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن با موانعی روبرو است.

وی از جامعه جهانی خواسته است تا دست از بی عملی در برابر این سیاست ظالمانه آمریکا بردارند و تحریم ها علیه ایران را نادیده بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۱۲:۵۰

خود ترامپ تا یه هفته پیش میگفت کرونا چیز مهمی نیست و خطری نداره. وقتی ترامپ اینو گفته نمیتونن دیگران رو به پنهانکاری متهم کنن.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۹ ۰۸:۰۶

ترامپ تا بحال بیشتر از ۱۴۰۰۰ دروغ ثبت شده از شروع ریاست جمهوریش گفته! منبع خبرگزاری امریکایی CNN

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۱۴:۱۰

ابران ستیزی گویا در خون این آدم است. هر روز دولت امریکا به مردمش دروغ می گوید و رساناها انرا بر ملاع می کنند.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۱۵:۵۶

باشه همه ی دنیا بد هستند ولی تنها ما خوب هستیم!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۹ ۰۷:۳۶

دوست عزیز سخن از این نیست که ما خوبیم و بقیه بد، ریس جمهور امریکا دو هفته قبل ادعا می‌کرد که در امریکا فقط ۱۵ مبتلا وجود دارد که بزودی به صفر می‌رسد.تا امروز ۱۵۰ نفر کشته داده‌اند. این آقا وزیر خارجه همان دولت دروغگو است!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۱۴:۴۲

شما از دشمن چه انتظاری دارید؟ که تعریف تان را بکند؟ این چنین باشد یک اشکالی در کار است. در ثانی شما از کسی که تجربه دیپلماتیک ندارد و مثل نخودی هر جا وزیر کم بیاید می گذارندش آنجا چه توقعی دارید؟ یکی از اصول سیاست خارجی شخصی نکردن مسائل و عالانه رفتار کردن براساس منافع ملی است. یک گاو (بوفالو) فقط بلد است شاخ بزند.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۱۶:۵۹

با سلام: مردم ایران تا ابد شرمسارخود خواهند بو د اگر ظلمهای آمریکا را چه در گدشته وچه در حال حاضر از حافظه تاریخی خود پاک کنند.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۲۰:۲۹

بسیار جالب است این فرد و دولتش این همه با ایران و مردمش دشمنی میکند ولی هنوز عده ای گمراه سینه چاک غرب و آمریکا هستند در حقیقت دشمن ما آمریکا و اروپا نیست بلکه این ستون پنجم آنهاست که دشمن را کمک میکنند اگر این ستون پنجم که خیانت می کنند نبود آنها امکان پیشرفت و شیطنت در ایران نداشتند

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۸ ۲۰:۳۸

لعنت خدا بر اروپا و آمریکا ... ! فرار به جلو ... !