• چهارشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98122821744
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۸ اسفند

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۲۸ اسفند

ادعای پمپئو علیه ایران در رابطه با ویروس کرونا/ آمریکا به دنبال "تغییر رژیم" در افغانستان/ تاکید بر توجه به بازنشسته‌ها و اقشار ضعیف در افزایش حقوق و توزیع یارانه/ سخنان روحانی در آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۸/ موافقت فرمانده کل سپاه با درخواست وزیر بهداشت و درمان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

ادعای پمپئو علیه ایران در رابطه با ویروس کرونا

به گزارش ایسنا، اتهامات وزیر امورخارجه آمریکا علیه کشورمان در رابطه با ویروس کرونا درصدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

مایک پمپئو با اذعان اینکه تعداد زیادی از کارکنان این وزارتخانه به ویروس کرونا مبتلا شده اند، تلاش کرد باز هم ایران و چین را به دروغ گویی در این زمینه متهم کند.

آمریکا دنبال "تغییر رژیم" در افغانستان است/"توافق صلح" بازگشت به منازعات داخلی است

گفت و گوی اختصاصی ایسنا با سید رسول موسوی، دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه در ارتباط با تحولات جاری افغانستان هم دومین خبر پربازدید امروز بود.

وی در این گفت‌وگو با بیان این که آمریکایی‌ها به دنبال صلح نیستند بلکه به دنبال "تغییر رژیم" در افغانستان هستند، تصریح کرد: آنها رژیم بعد از ۲۰۰۱ که در افغانستان شکل گرفت را نمی‌خواهند. آنها عادت به تغییر رژیم در دنیا دارند. 

بازنشسته‌ها و اقشار ضعیف در افزایش حقوق و توزیع یارانه مدنظر قرار گیرند

خبر پربازدید بعدی، تاکید یک منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره توزیع یارانه و افزایش حقوق‌ها بود.

سید مصطفی میرسلیم گفت: در توزیع یارانه و افزایش حقوق‌ها باید بازنشسته ها و گروه های ضعیف و محروم مدنظر قرار گیرند تا فاصله طبقاتی افزوده نشود.

در موضوع کرونا با مردم صادقانه سخن گفتیم/از روزهای سخت عبور می‌کنیم

سخنان رئیس جمهور در آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۸ هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه حتی یک روز در اعلام بیماری کرونا تاخیر نکردیم، گفت: در بیان این موضوع با مردم صریح صحبت کردیم.

وی با بیان اینکه سال سخت اما پرافتخاری را گذراندیم، گفت: از مردم به خاطر مقاومت و ایستادگی تشکر می‌کنم. ما از روزهای سخت عبور می‌کنیم.

برخی دیگر اخبار مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک‌های زیر بخوانید.

رونمایی از تمبر یادبود تلاشگران خط مقدم مبارزه با کرونا توسط روحانی

تعطیلات عید را در خانه بمانید تا روزهای خوب فرا برسد

تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران تلاش‌ها علیه کرونا را تضعیف می‌کند

انتقاد شدید سخنگوی وزارت خارجه از بی‌مسئولیتی برخی اعضای جنبش عدم تعهد

موافقت فرمانده کل سپاه با درخواست وزیر بهداشت و درمان

در پی درخواست دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ماموریت دو ماهه سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان مهدوی به این وزارتخانه و بهره گیری از تجارب وی در نظام سلامت برای خدمت‌رسانی به مردم در امر پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا؛ فرمانده کل سپاه ضمن موافقت با این ماموریت تاکید کرد: یقیناً حضور و نقش‌آفرینی فرماندهان و مسئولین بهداشت و درمان سپاه در کمک به حوزه مدیریت بیماری‌ کرونا در ستاد ملی مربوط به این امر اقدامی شایسته و مایه افتخار بیشتر سپاه در پاسخ به نیازهای کشور به ویژه در این صحنه خطیر است و به فضل الهی تجارب و توانمندی‌های سردار اخوان در این راستا مفید و موثر خواهد بود.

این خبر هم از اخبار مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

حدود ۸۰ ایراد به بودجه داشتیم

خبر پربازید بعدی در رابطه با بودجه ۹۹ بود.

در این باره عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما حدود ۸۰ ایراد را به بودجه داشتیم که چند مورد مربوط به حقوق مردم بود که مشخصا نسبت به آنها اعلام نظر شد و ایراد گرفته شد و مجلس اصلاح کرد.

نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور

در همین راستا مشروح نظر شورای نگهبان درباره لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور منتشر شد.

ترور شهید سلیمانی شوکی برای سیاست خارجی ایران در منطقه بود

تحلیل یک کارشناس مسائل عراق درباره ترور شهید سلیمانی هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

اردشیر پشنگ با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی یک شوک به سیاست منطقه‌ای ایران وارد کرد، گفت: در بررسی این موضوع نکته‌ای که باید توجه داشت انتخاب بغداد پایتخت عراق به عنوان محل ترور سردار سلیمانی است. این موضوعی قابل تأمل است و این بیانگر این است که بخش عمده‌ای از تنش‌ها و رقابت‌ها در منطقه بین ایران و آمریکا در عراق در حال رخ دادن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha