• پنجشنبه / ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۶:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98122922025
  • خبرنگار : 50190

رییس کمیسیون آموزش مجلس:

فرصت کافی به کنکوری‌ها خواهیم داد

فرصت کافی به کنکوری‌ها خواهیم داد

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بلافاصله بعد از تعطیلات عید نوروز و بازگشایی مجدد سیستم اجرایی کشور، موضوع تعیین زمان امتحانات سیستم آموزش عالی و آموزش و پرورش در اولویت کاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و این اطمینان را می دهیم که فرصت کافی و فاصله زمانی مناسب بین زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سال ۹۹ را فراهم خواهیم کرد.

دکتر "محمدمهدی زاهدی" در گفت و گویی با اشاره به تاثیر کرونا بر روند آموزش گفت: این روزها شاهد ایثارگری و مجاهدت کادر پزشکی در بیمارستان های سراسر کشور هستیم که باید از تک تک کادر درمانی اعم از پزشکان، پرستاران و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه همدلی و همراهی خوب ستاد استانی مقابله با کرونا سبب شد تاکنون استان کرمان نسبت به سایر استان های کشور، مشکل کمتری در مواجهه با ویروس کرونا داشته باشد تاکید کرد: همه مردم و به ویژه اصناف باید به این موضوع توجه داشته باشند که هرچه سختگیری بیشتر باشد، به نفع خود مردم استان کرمان خواهد بود و زودتر می توانیم این ویروس منحوس را کنترل کنیم.

زاهدی در بخش دیگری از صحبت های خود به تاثیر کرونا بر سیستم آموزشی کشور در بخش های آموزش عالی و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بحث برنامه ریزی و ارائه آموزش های مجازی در حوزه آموزش عالی راحتر از سیستم آموزش و پرورش است زیرا در حوزه آموزش عالی بسترهای آموزش مجازی از گذشته تا حدودی فراهم شده بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش کار آموزش مجازی به خوبی نتوانست آنگونه که انتظار می رفت، پیش رود تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه امر آموزش مجازی برای دانشگاه ها مطرح و این موضوع به صورت دانشگاه مرجع در دانشگاه پیام نور کشور اجرایی شده بود اما متاسفانه زیرساخت های آموزش مجازی در آموزش و پرورش مناسب نیست.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلاکی با اشاره به ارائه آموزش های مجازی در ایام تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در آموزش و پرورش امکانات زیاد است اما بستر برای ارائه آموزش های مجازی هنوز فراهم نشده زیرا سیستم آموزش و پرورش پیش بینی چنین تعطیلاتی را نداشت و به همین جهت است که ارائه آموزش های صورت گرفته از طریق صدا و سیما و همچنین شبکه های مجازی تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره تصمیمات اتخاذ شده برای شروع مجدد فعالیت سیستم آموزش عالی و مدارس در کشور گفت: با توجه به اینکه زمان دقیق پیک کرونا هنوز مشخص نشده و معلوم نیست که از چه زمانی روند نزولی مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در کشور آغاز می شود، تصمیم گرفتن درباره فعالیت مجدد دانشگاه ها و مدارس زود خواهد بود اما آنچه که مشهود می باشد، این است که نیاز داریم بازه زمانی امتحانات مراکز آموزش عالی و مدارس را به عقب بیندازیم.

زاهدی با بیان اینکه تعویق زمان امتحانات نهایی سبب تاخیر در برگزاری کنکور سراسری نیز خواهد شد افزود: بلافاصله بعد از تعطیلات عید نوروز و بازگشایی مجدد سیستم اجرایی کشور، موضوع تعیین زمان امتحانات سیستم آموزش عالی و آموزش و پرورش در اولویت کاری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و این اطمینان را می دهیم که فرصت کافی و فاصله زمانی مناسب بین زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سال ۹۹ را برای دانش آموزان فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه می توان برای سیستم امتحانات آموزش و پرورش یک تاریخ معین برای کل کشور تعیین کرد اما برای دانشگاه ها تعیین این تاریخ سخت خواهد بود افزود: برای دانشگاه نمی توان همچون سیستم آموزش و پرورش نسخه واحد تعیین زمان مشخص امتحانات را پیچید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۹ ۱۳:۳۳

سازمان سنجش متاسفانه آزمون كارشناسان رسمي و آزمون دكتري كه در دو مرحله تغيير داشته را روز ٩٨/٣/٩ قصد برگزاري داره كه مثل من افراد ديگري هم هستند كه قصد شركت در جفت اين آزمونها را دارم مصيبت شده و اين اشكال الان ايجاد شده به علت تغييزات كرونايي و زمان ثبت نام اين دو آزمون تداخلي وجد نداشته