• جمعه / ۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99010100235
  • خبرنگار : 90057

سندی بر اصرار ترامپ در تبدیل کرونا به "ویروس چینی"

سندی بر اصرار ترامپ در تبدیل کرونا به "ویروس چینی"

نمای بسته عکسی از متن سخنرانی ترامپ در نشست خبری‌اش در کاخ سفید نشان می‌دهد که او روی کلمه "کرونا" خط سیاهی کشیده و به جای آن "چینی" نوشته است.

به گزارش ایسنا به نوشته پایگاه خبری هیل، جابین بوتسفورد، عکاس واشنگتن‌پست در توییتی در توضیح این عکس نوشت: ویرایش "ویروس کرونا" برای به کاربردن عبارت "ویروس چینی."

علاوه بر اتهام "کم اهمیت شمردن این ویروس و امتناع از پذیرش مسئولیت در پاسخگویی مناسب" علیه چین، ترامپ و مقام‌های جمهوری‌خواه به کرات و نادرست از این ویروس به عنوان "ویروس چینی" نام می‌برند.

این اقدام حتی با هشدارهای کارشناسان چین و بهداشت عمومی که آن را نژادپرستانه دانسته‌اند، ادامه دارد.

سازمان بهداشت جهانی نیز نسبت به خواندن کروناویروس به نام دیگر هشدار داده و مدیر اجرایی این سازمان در امور برنامه‌های اضطراری گفت: ویروس‌ها مرز ندارند، آنها هیچ اهمیتی به نژاد شما نمی‌دهند، به رنگ پوست یا مقدار پول‌های شما در بانک. بنابراین بسیار اهمیت دارد مراقب باشیم در عباراتی که بکار می‌بریم این ویروس را به افراد خاصی نسبت ندهیم.    

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۲ ۰۷:۳۸

سلام خداقوت با عنایت بر اینکه آین جنایت بشریت بر همه ی دنیا عیان و آشکار است که بدون ترید انتشار این ویروس خطرناک عمدی و توسط آمریکا صورت گرفته هیچ کشوری به آن پرداخت نمی کنند و آنرا محکوم نمی کنند ولی شیطان بزرگ در همه ی امور و مخصوصا در این جنایت بشری نیز به دنبال تبرئه ی خود و محکوم کردن دیگران است. چرا نباید دنیا علیه این جرسومه ی فساد متحد نشود؟! آیا وقت آن نرسیده است فکری به حال مجامع و سازمانهای بین المللی که فسلفه ی وجودی آنها برای باز دارندگی اینگونه جنایت‌ها میباشد و سکوت اختیار کرده است چاره ای اندیشید. انتظار می‌رود رئسای جمهور کشورها اینبار با ادله قوی در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر شده و دست از محکومیت لسانی بردارند و چاره به حال مردم دنیا، از سهل انگاری و خیانت و همدستی اینها با جانیان بشریت، بيانديشند. لا یغیرو به قوما... تا کی باید بشریت بسوزد در جنایات بی شمار این جانیان چرا همه موضوعی به اهمیتی را به حاشیه می‌برند در ایران ما نیز که در این چهل سال و قبل‌تر از آن قربانی جنایت‌های بیشمار آمریکا شده است چرا سکوت کرده ایم؟!