• شنبه / ۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99010200624
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در دوم فروردین

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در دوم فروردین

گفت‌وگوی زنده رهبر انقلاب با ملت ایران/ تاکید رییس جمهور بر خلوت کردن بیمارستانها/ فشار حداکثری، مقاومت حداکثری/ ادعای پمپئو درباره انتقال دارو به ایران و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

هر چه بیمارستان‌ها را خلوت‌تر کنیم زودتر از بیماری کرونا عبور می کنیم 

به گزارش ایسنا، اظهارات رییس جمهور در اولین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در سال ۹۹ در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تقدیر از توجه مردم به نکات و توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بر ضرورت رعایت این نکات در جامعه و تلاش مضاعف مسئولان در کنترل شیوع این بیماری در کشور تاکید کرد.

وی افزود: هر چه بتوانیم بیمارستان‌ها را خلوت کنیم زودتر از این شرایط عبور می‌کنیم. به بیمارستان در جایی که ضروری است بروید و تخت بیمارستان را وقتی ضروری است، اشغال کنید، تخت آی.سی.یو را وقتی کاملا ضروری است در اشغال قرار دهید، تمام این تاکیدات برای این است که یک دفعه پیک مراجعه بالا نرود. 

پیشنهاد کمک آمریکایی ها، منافقانه بود/ برجام بسیار زنده است

دومین خبر  پربازدید امروز در گفت‌وگوی وزیر امورخارجه کشورمان با روزنامه «فولیا دی سان پائولو» برزیل بود.

محمد جواد ظریف در بخشی از این گفت وگو با تاکید بر اینکه تروریسم درمانی ایالات متحده آمریکا مانع واکنش مؤثر ایران در مقابل بیماری همه گیر ویروس کرونا است، گفت: چند روز پیش،  مایک پومپئو از سایر کشورها خواست که شرایطی را اعمال کنند که به ایران در مبارزه با کرونا کمک کند؛ تنها کاری که ایالات متحده بایستی انجام دهد این است که ایجاد وقفه نکند. در واقع این پیشنهاد منافقانه بود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته ای از بین رفته است؟ گفت: من معتقدم که بسیار زنده است. من معتقدم که حقوق بین الملل به واسطه آنکه یک مجرم آن را نقض می کند نمی میرد.

انتقال دارو به ایران مانعی ندارد

خبر بعدی ادعای دولت ترامپ بود مبنی بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران را به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش نخواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت او قصدی برای لغو تحریم ها علیه ایران دارد، گفت: آنها جواب را می‌دانند. مقامات ایران، آنها جواب سئوال شما را می‌دانند.

این در حالی است که پمپئو تلاش در نشست خبری در پاسخ به سوالی مشابه تلاش کرد چهره ای انسان دوستانه از کشورش نشان دهد و مدعی شد: ما در حال انجام هر کاری هستیم تا بتوانیم انتقال کمک‌های ضروری (به ایران) را تسهیل کنیم و اطمینان حاصل یابیم که معاملات مالی مرتبط با آن نیز انجام شود. هیچ تحریمی درخصوص ارسال دارو به ایران وجود ندارد، هیچ تحریمی علیه کمک‌های بشر دوستانه به این کشور وجود ندارد.

دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را نیز می‌توانید در لینک های زیر بخوانید.

هیچ علامتی مبنی بر تغییر در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشاهده نمی شود

تاکید عمران خان بر لزوم لغو تحریم های ناعادلانه علیه ایران

ادامه تحریم دارویی ایران می‌تواند تهدید صلح و امنیت بین‌المللی تلقی شود

درخواست یک نماینده برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران

رئیس اتحادیه‌ کانون‌های وکلای ایران لغو تحریم‌های امریکایی علیه ایران را خواستار شد

***

گفت‌وگوی زنده رهبر انقلاب با ملت ایران

پیش خبر گفت‌وگوی زنده رهبر انقلاب با ملت ایران هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

حضرت آیت الله خامنه ای قرار است فردا (یکشنبه) با مردم ایران سخن بگویند که پخش زنده بیانات ایشان با ملت شریف ایران ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه از شبکه خبر پخش می‌شود.

فشار حداکثری، مقاومت حداکثری

بخش اول گزارشی از ایسنا با عنوان " فشار حداکثری، مقاومت حداکثری" که به بررسی سیاست و حکومت در ایران ۹۸ میپردازد نیز از خبر های پربازدید امروز بود.

کرونای نمایندگان

کرونا، ویروسی است که برایش وزیر، نماینده مجلس، عضو شورای شهر، پزشک، پرستار، فعال سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و خلاصه فقیر و ثروتمند تفاوتی ندارد و ممکن است هر فردی را مبتلا کند کما اینکه بعد از ورود به ایران هم افراد زیادی از جمله نمایندگان مبتلا شدند.

این گزارش با عنوان " کرونای نمایندگان " هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha