• شنبه / ۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99010200630
  • منبع : نمایندگی همدان

در پاسخ به پیام توئیتری وزیر ارتباطات؛

«جذب بیشترین مسافر در همدان» تکذیب شد

«جذب بیشترین مسافر در همدان» تکذیب شد

ایسنا/همدان استاندار همدان در پاسخ به پیام وزیر ارتباطات در توئیتر مبنی بر اینکه «همدان بیشترین جذب مسافر را داشته است»، گفت: هیچ گونه پذیرش مسافر در استان همدان نداشته ایم و نداریم.

سیدسعید شاهرخی در واکنش به توئیت وزیر ارتباطات اظهار کرد:هیچ گونه پذیرش مسافر را در استان همدان نداشته‌ایم و نداریم و هتل‌ها، مدارس و مهمان‌پذیرهای استان تعطیل هستند.

وی افزود:در تماسی که با وزیر ارتباطات داشتم اعلام کردند که صحبت ایشان تحلیلی از شماره هایی است که از تهران خارج شده‌اند و به استان‌های مختلف از جمله همدان رفته اند.

استاندار همدان گفت:آن تعداد شماره ای که وزیر ارتباطات بیان کرده‌اند که به همدان آمده‌اند، افرادی هستند که زادگاهشان همدان است و پس از تعطیلی ایام به منزل خانواده خود آمده اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، شاهرخی در پایان تاکید کرد:شماره این افراد موجود است و در پیامکی از آنها خواسته‌ایم اولا به شهر مبدا بازگردند در غیر این صورت از منزل خارج نشوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز پیام وزیر ارتباطات در توئیتر مبنی بر اینکه «همدان بیشترین جذب مسافر را داشته است» را تکذیب کرد.

علی خاکسار در گفت وگو باایسنا، توضیح داد:طی پنج روز گذشته کمتر از ۲۰ مسافر وارد همدان شده و در مراکز اقامتی تحت نظر مراکز بهداشتی همدان و میراث فرهنگی استان ساکن هستند.

وی افزود: در استان همدان ۱۴ هتل،۱۳ مهمانپذیر و دو هتل آپارتمان وجود دارد و اکنون به علت جلوگیری از شیوع گسترده کروناویروس بخش اعظم آنها تعطیل شده و فقط سه مهمانپذیر و هفت هتل و یک هتل آپارتمان تحت نظارت سازمان های بهداشتی و میراث فرهنگی فعال هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه مراکز بومگردی در ایام شیوع کروناویروس به طور کامل تعطیل هستند، اظهار کرد:با توجه به مصوبات کمیته مقابله با کروناویروس و تاکیدات استاندار همدان مبنی بر ممانعت از فعالیت منازل استیجاری و خانه مسافرها دو اکیپ توسط کارشناسان کمیته رسیدگی به شکایات این اداره کل و اداره اماکن فرماندهی انتظامی استان همدان وظیفه بررسی را برعهده گرفتند و اکنون بعد از بازرسی های انجام شده تمام خانه مسافرها خالی بوده وخانه های متخلف نیز پلمب شده اند.

خاکسار بیان کرد: آمار مسافران نوروز ۹۹ نسبت به سال گذشته به هیچ وجه قابل قیاس نیست چراکه در نوروز ۹۸ تمام مراکز اقامتی و گردشگری و مدارس پر بودند و تعدادی نیز در مراکز مشخص اقدام به نصب چادر می کردند اما در تعطیلات امسال مراکز مشخص و تحت نظارت مراکز بهداشتی پذیرای تعداد بسیارکمی از مسافران بوده و می توان گفت هتل ها و مهمانپذیرهای همدان عملا خالی از مسافر هستند.

وی درباره گندزدایی و ضدعفونی کردن مراکز اقامتی فعال در این ایام گفت:با همکاری کارشناسان مراکز بهداشتی آموزش های لازم در زمینه مقابله با کروناویروس به پرسنل این مراکز اقامتی داده شده و رستوران ها،نمازخانه ها،آشپزخانه ها و مکان های عمومی این مراکز روزانه ضدعفونی می شوند.
خاکسار در پایان یادآور شد:پرسنل و مسافران موجود در این مراکز اقامتی به طور مداوم از نظر سلامتی غربالگری می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha