• یکشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99010300925
  • خبرنگار : 90047

ضیایی: برای اعزام شنا به توکیو منتظر تصمیم کمیته ملی پارالمپیک هستیم

ضیایی: برای اعزام شنا به توکیو منتظر تصمیم کمیته ملی پارالمپیک هستیم

مربی تیم ملی شنای معلولان گفت: هنوز وضعیت شنا برای اعزام به توکیو مشخص نیست و منتظر تصمیم نهایی از سوی کمیته ملی پارالمپیک هستیم.

مهدی ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت شنا برای حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو اظهار کرد: هنوز نمی‌دانیم وضعیت شنا برای اعزام به توکیو در چه شرایطی قرار دارد و منتظر تصمیم کمیته ملی پارالمپیک هستیم. البته از یکسال و نیم پیش با توجه به سیاست پیش بینی شده از سوی کمیته ملی پارالمپیک مبنی بر اعزام تنها رشته های مدال آور به بازی‌های توکیو، شنا در سیاست مدال‌آوری قرار نداشت و هنوز هم تکلیف این رشته برای اعزام مشخص نیست. ضمن این که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردوهای پارالمپیکی به طور دقیق به ما اعلام  نشده است که آیا شنا به توکیو اعزام خواهد شد یا خیر و ما برای اجرای هر گونه برنامه و برپایی اردو همچنان منتظر اعلام نهایی از سوی کمیته ملی پارالمپیک هستیم که آیا شنا در توکیو حضور خواهد داشت یا خیر؟

وی درباره وضعیت تمرینات شناگران خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر که استخرها تعطیل است و شناگران تمرینات خود را در منزل پیگیری می‌کنند و مشخص نیست تا چه زمانی امکان برگزاری تمرینات آبی برای شناگران وجود داشته باشد. به هر شکل ما تابع تصمیم وزارت ورزش و جوانان هستیم تا مجوز برگزاری اردوها را صادر کنند. البته در حال حاضر که تمام اردوها تا پایان فروردین تعطیل است و مشخص نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

مربی شنا پارالمپیک پیرامون این پرسش که چه برنامه‌ای برای سال جدید برای شناگران معلول پیش‌بینی کرده‌اید؟ افزود: فعلا که به دلیل این بیماری هیچ چیزی مشخص نیست . ما از یک سال و نیم پیش برای حضور در توکیو تمرینات فشرده و منسجمی داشتیم که در پایان سال این تمرینات به خاطر پیشگیری ویروس کرونا تعطیل شد. اگر وضعیت‌مان برای توکیو مشخص شود قطعا الویت اصلی ما پارالمپیک توکیو خواهد بود و سپس برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، لیگ و بحث استعدادیابی و پشتوانه‌سازی برای تیم ملی شنا معلولان است. ما در بازی‌های پارآسیایی امارات توانستیم چهره‌های خوبی را برای شنای معلولان شناسایی کنیم. بنابراین تصمیم داریم برای حضور هر چه قوی‌تر در پارآسیای جوانان۲۰۲۱ و بزرگسالان ۲۰۲۲چین استعدادهای خوبی را شناسایی و تعداد شناگران اعزامی خود را به این مسابقات افزایش دهیم و حضور موفقی داشته باشیم.

ضیایی اظهار کرد:‌ یکی از برنامه‌ریزی‌های اصلی ما افزایش تعداد شناگران و مدالهای خود برای پاراآسیایی جوانان و بزرگسالان چین و در نهایت پارالمپیک پاریس است. ما باید بتوانیم در سال‌های آینده ورزشکاران جوان و با استعداد زیادی را تربیت کنیم تا استعدادهای ما تنها در چند شناگر خلاصه نشود.

وی در پایان گفت:‌ اگر ما بخواهیم در پارآسیای چین و همچنین پارالمپیک پاریس رشد چشمگیری داشته باشیم باید از هم اکنون سرمایه‌گذاری خوبی را در شنای معلولان داشته باشیم تا تعداد سهمیه های خود را در شنای معلولان افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha