• یکشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99010301099
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در سوم فروردین

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در سوم فروردین

بیانات رهبری انقلاب به مناسبت سال نو و عید مبعث/ گام‌های هسته‌ای ایران برای هشدار به اروپا/ کمک‌های« پزشکان بدون مرز» در راه ایران/ راهبرد ضد کرونایی ایران؟ و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

خبیث ترین دشمن ما آمریکا است/کشور ظرفیت مقابله با چالش‌ها در هر سطحی را داراست

به گزارش ایسنا، سخنرانی زنده و تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی  به مناسبت سال نو و عید مبعث در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این سخنرانی تاکید کردند: کشور ظرفیت مقابله با چالش‌ها در هر سطحی را داراست. باید  ظرفیت‌های داخلی شناسایی شود و افراد مومن و باانگیزه و جوان و متشرع به کار گرفته شوند.

ایشان همچنین با بیان اینکه از دشمنی با انقلاب اسلامی نباید تعجب کرد، افزودند: دشمنان با هم علیه انقلاب اسلامی همکاری می‌کنند. امروز دشمن کم نداریم اما  خبیث‌ترین دشمن ما آمریکا است. مسئولان آمریکایی وقیح، دروغ گو، طماع، ظالم، بی رحم، تروریست، شارلاتان، پشت سر هم انداز هستند.

کدام عاقلی کمک آمریکا را که متهم به تولید ویروس است قبول می‌کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به اظهارات چندباره مقام‌های آمریکایی مبنی بر آمادگی برای ارسال کمکهای دارویی و درمانی در صورت درخواست ایران، گفتند: صحبت‌های آمریکایی‌ها جزو حرف‌های بسیار عجیب است؛ زیرا اولاً خودشان دچار کمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و برخی مسئولانشان صراحتاً از این کمبودهای وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آنها اگر امکاناتی دارند به مردم خودشان برسند. ثانیاً هنگامی که آمریکایی‌ها متهم به تولید این ویروس هستند، کدام انسان عاقلی، کمک از این کشور را قبول می کند.

از جامعه پزشکی حلالیت بطلبید

توییت جدید بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

وی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: کسانی که با برجسته کردن دستمزد هنگفت و کارتخوان نداشتن چند مطب، حیثیت جامعه پزشکی را هدف گرفته بودند، از جامعه پزشکی طلب حلالیت کنند.

گام‌های هسته‌ای ایران برای هشدار به اروپا

بخش دوم گزارش ایسنا در بررسی روند سیاست و حکومت در ایران ۹۸ با عنوان " گام‌های هسته‌ای ایران برای هشدار به اروپا" هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

کمک های« پزشکان بدون مرز» به ایران از فرانسه راهی تهران شد

خبر بعدی درباره ارسال کمک های« پزشکان بدون مرز» به ایران از فرانسه بود.

در این رابطه بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه، در توییتی اعلام کرد‏: بامداد یکشنبه اولین هواپیمای چارتر "پزشکان بدون مرز" شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس های مخصوص کادر پزشکی و دیگر اقلام مورد نیاز از فرانسه راهی تهران شد.

هر گونه سفر و دید و بازدیدی که به انتقال ویروس کرونا بینجامد حرام است

گفت و گوی ایسنا با آیت الله سید عباس حسینی قائم مقامی، عالم دینی درباره دید و بازدید های نوروزی هم از خبر های مورد توجه مخاطبان بود.

وی معتقد است: از نظر فقهی هرگونه تماس، ارتباط و دید و بازدید و هر اقدامی که می تواند به انتقال و سرایت ویروس کرونا بینجامد، شرعا حرام است و علاوه بر حرمت تکلیفی و استحقاق عقاب الهی، حرمت وضعی را نیز به دنبال دارد یعنی موجب ضمان می شود و تاوان و هزینه آسیب‌های وارده بر مبتلایان بر عهده کسی است که با تسامح در رعایت توصیه های پزشکی موجب ابتلا و انتقال به دیگران شده است.

راهبرد ضد کرونایی ایران؟

خبر پربازدید بعدی یادداشت «کوروش احمدی» ، با عنوان "راهبرد ضد کرونایی ایران؟" بود.

در بخشی از یادداشت این کارشناس مسائل بین الملل آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، تجربه کشورها در مبارزه با کرونا را عمدتا می توان در قالب سه راهبرد "سرکوب"، "مهار" و "کاهش ریسک تقسیم بندی کرد .

دیگر خبرهای مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می‌توانید در لینک های زیر بخوانید.

ارتش در کرمان ایستگاه های متعدد تست رایگان کرونا ایجاد کرده است

شیوع «کرونا» تاثیری در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور نداشته است

بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش از رزمایش پیشگیری و پایش شیوع کرونا در استان گیلان

پیگیری نیازمندی‌های ۳ استان در مقابله با کرونا از سوی رییس مجلس

پیام روحانی به ملت آمریکا این بود که مساله کرونا سیاسی نیست

***

ابلاغ اولویت‌های "جهش تولید" از سوی رییس مجلس به کمیسیون حمایت از تولید ملی و مرکز پژوهش‌ها

در پی نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "جهش تولید" علی لاریجانی در نامه‌های جداگانه به رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و سرپرست مرکز پژوهش‌ها، ضمن ابلاغ اولویت‌های ده‌گانه، بر ایجاد ظرفیت‌های قانونی و پژوهشی " جهش تولید" در سال جاری تاکید کرد. اصلاح ساختار تولید ملی، به حداقل رساندن فرایند صدور مجوزها، توسعه دولت الکترونیک، توسعه کانون های تولیدی خرد، اشباع بازار داخل و توسعه صادرات کالای ایرانی، تکمیل زنجیره تولید با بهره‌مندی از توانایی نخبگان، گسترش صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و تکیه بر مزیت های بومی تولید از محورهایی است که رییس مجلس در این مکاتبات بر آنها تاکید کرد. 

برخی نظرات و تاکیدات در زمینه تحقق شعار سال را نیز می‌توانید در لینک های زیر بخوانید.

خودکفایی و ارتقای کیفیت کالاها برای تحقق شعار سال موثر است

دولت برای تحقق شعار سال جلوی سودهای مرکب و مضاعف بانک ها را بگیرد

برای تحقق شعار سال همه به دولت کمک کنند

جهش تولید یعنی پرش و جبران عقب ماندگی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha