• یکشنبه / ۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99010301104
  • خبرنگار : 71496

پدافند هوایی یمن حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی را دفع کرد

پدافند هوایی یمن حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی را دفع کرد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، پدافند هوایی این کشور حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان را بر فراز صرواح، در غرب مأرب دفع کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (یکشنبه) اظهار کرد: پدافند هوایی یمن برای سومین روز پیاپی حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان را بر فراز منطقه صرواح، واقع در غرب مأرب دفع کرد.

به گفته یحیی سریع این حمله تنها ساعاتی پس از حملات هوایی ائتلاف عربی به دو منطقه المَشجَح و المَخدَرة و هم‌زمان با بالا گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای دولت نجات ملی در صنعاء (وابسته به جنبش انصارالله) و نیروهای وابسته دولت مستعفی یمن در همین دو منطقه و حملات موشکی و توپخانه‌ای شدید متقابل دو طرف انجام شد.

همچنین جنگنده‌های این ائتلاف هم‌زمان با ادامه درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت صنعاء و دولت مستعفی یمن در دو منطقه السلیله و المهاشمه، پنج حمله هوایی به مناطقی در شرق الحزم، مرکز استان الجوف انجام دادند.

علاوه بر این، جنگنده‌های یاد شده با هدف جلوگیری از پیشروی نیروهای دولت صنعاء در مناطق خَب و الشعف، واقع در مرزهای نجران عربستان، ۲۰ بار پایگاه‌های متعددی را در این دو منطقه هدف قرار دادند. در این میان نیروهای دولت مستعفی از کنترل بر منطقه القطور و ارتفاعات السود در حمله‌ای به منطقه قانیه، در شمال شرق استان البیضاء خبر دادند.

یک منبع نظامی در دولت صنعاء از رصد ۱۱۴ مورد نقض توافق‌ها از سوی نیروهای ائتلاف عربی طی ۲۴ ساعت گذشته در جبهه‌های استان حدیده خبر داد. به گفته منبع یاد شده، از جمله موارد می‌توان به هشت حمله نیروهای ائتلاف عربی به مرکز نظارت "کیلومتر ۱۶"، پرواز یک فروند جنگنده بر فراز حیس و سه پهپاد جاسوسی بر فراز منطقه الجاح و ۲۱ حمله توپخانه‌ای و راکتی دیگر این نیروها اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha