• دوشنبه / ۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99010401750
  • منبع : جمعیت هلال احمر

از نجات 40 گرفتار در کوه‌های کنگان تا فعالیت 70 امدادگر در سیل جنوب کرمان

از نجات 40 گرفتار در کوه‌های کنگان تا فعالیت 70 امدادگر در سیل جنوب کرمان

در 24 ساعت گذشته تخلیه آب از 33 واحد مسکونی و رهاسازی 11 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب انجام شده و به 520 متاثر از حوادث جوی امدادرسانی شده است.

به گزارش ایسنا، در 24 ساعت گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر در 15 استان متاثر از حوادث جوی ( 15 شهر و روستا و ٥ محورکوهستانی) به امدادرسانی به هموطنان مشغول بودند.به گفته رئیس سازمان امداد و نجات در عملیات های انجام شده در این مدت امدادرسانی‌های لازم به 520 نفر از افراد تحت‌تاثیر حوادث جوی ارائه شده است. همچنین 73 تن نیز اسکان اضطراری داده شده و 15 نفر به مناطق منتقل شدند.

بنابراین گزارش غلامرضا حاجیانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به عملیات امدادرسانی به افرار گرفتار در سیلاب بوشهر گفت: در پی طغیان رودخانه ها و بروز سیل در شهرستان کنگان  چهار تیم ۵ نفره امدادی با تجهیزات کامل در محل های حادثه حضور پیدا کردند. پس از بررسی اولیه به ۲۰۵ نفر در ۵۲ خانوار آسیب دیده امدادرسانی شد، عده‌ای به مناطق امن منتقل شدند و آب از خانه‌ها تخلیه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر با اشاره به گرفتار شدن 40 نفر در کوه‌های گنگان بدلیل وقوع سیل افزود: صبح امروز همچنین تیم های نجات از سیلاب شهرستان کنگان و تیم واکنش سریع بوشهر با یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شدند. 25 نفر از این افراد با بالگرد جمعیت هلال احمر نجات و به نقاط امن منقل شدند. 15 نفر از گرفتاران نیز با بالگرد شرکت پارس جنوبی منطقه عسلویه نجات و به مناطق امن پایین کوه منتقل شدند

همچین رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به بارندگی های شدید و سیل آسا در مناطق جنوبی استان بیان کرد: شب گذشته ۷۰ نفر از نیروهای امدادی این جمعیت به همراه ۲۰ دستگاه خودرو به مناطق سیل زده جنوب استان اعزام شدند. وی با اشاره به اینکه شهرستان های کهنوج، رودبار و ریگان بیشترین آسیب را از سیل دیده اند، افزود: تیم های ارزیاب جمعیت هلل احمر در تمام مناطق سیل زده در حال بررسی میزان سیل و نحوه امدادرسانی و کمک هستند

از سوی دیگر با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بارش شدید باران در سطح استان قم و برف در ارتفاعات، سه تیم عملیاتی هلال احمر قم در مواجهه با سیل و آبگرفتی در حال آماده باش قرار گرفتند.

بنا برگزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات، در 24 ساعت گذشته  تخلیه آب از 33 واحد مسکونی و رهاسازی 11 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب  انجام شده است.  همچنین 16 دستگاه چادر، 215 تخته پتو، 116 تخته موکت و 167 کیلوگرم نایلون میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، امداد رسانی در 21 شهر و روستا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha