• دوشنبه / ۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99010401777
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد:

فراوانی مبتلایان در سمنان نشان‌گر توفیق در بیماریابی است/ آخرین وضعیت کروناویروس در استان

فراوانی مبتلایان در سمنان نشان‌گر توفیق در بیماریابی است/ آخرین وضعیت کروناویروس در استان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان آمار بالای مبتلایان در این استان را نشانه توفیق این دانشگاه در غربالگری ارزیابی کرد.

دکتر نوید دانایی اظهار کرد: آمار بالای مبتلایان در استان سمنان، نشان از غربالگری و بیماریابی خوب مدافعان سلامت در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی استان سمنان است نه آلودگی بالای این استان.

وی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانشگاه به عنوان سنگر مبارزه نام برد و افزود: همکاران من که زخم برخی نامهربانی ها را بر سینه و قلب خود داشتند در این مقطع، همه ناملایمات را فراموش کرده و بدون کوچک ترین توقعی و برای رضای خداوند متعال و برای سلامتی هم استانی‌ها و هموطنانشان  که آنان را همچون عزیزترین کسان خود می‌دانند، رو در روی دشمن به ظاهر نادیدنی ایستادند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به لزوم رعایت بهداشت فردی و اصول خودمراقبتی گفت: قطع زنجیزانتقال کرونا مهمترین عامل فروکش کردن این بیماری است و کنترل این بیماری با در خانه ماندن تحقق می‌یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه در 6 شهرستان تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکنون، نتیجه آزمایش۳۶۵ نفر مثبت بوده خاطرنشان کرد:تا این لحظه با لطف خداوند متعال و همت همکاران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، ۲۸۱ نفر از مبتلایان قطعی از بیمارستان مرخص شده اند  .

دکتر دانایی با بیان اینکه متاسفانه ۲۸ نفر در شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه در اثر کروناویروس جان باختند ادامه داد: با راه‌اندازی یک آزمایشگاه در سمنان طی روزهای اخیر، آزمایشات از این به بعد در استان انجام می‌شود.

وی بر لزوم توجه به توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: توصیه جدی ما به همه هم‌میهنان و هم‌استانی‌ها توجه جدی به توصیه های وزارت بهداشت و ماندن در خانه است تا بتوانیم به تدریج بر این بیماری نوپدید فائق و روند آن را کنترل کنیم.

رئیس علوم پزشکی استان همراهی مردم را در کنترل بیماری موثر دانست و از عموم شهروندان خواست تحت هیچ شرایطی در این مقطع سفر نکرده و حتی‌الامکان در منزل بمانند.
به گزارش ایسنا استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است و آمار مبتلایان دو شهرستان شاهرود و میامی از طریق علوم پزشکی شاهرود و آمار مبتلایان در 6 شهرستان دامغان، سمنان، مهدیشهر، سرخه ، آرادان و گرمسار از سوی علوم پزشکی استان سمنان اعلام می‌شود.

وی بر ضرورت ماندن در خانه تاکید و خاطرنشان کرد: توصیه اکید ما این است که در صورت ضرورت و برای خرید نیازهای ضروری خانوار تنها یک نفر از اعضای خانواده از خانه خارج شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: بهتر است فردی که از آگاهی و حساسیت بیشتری نسبت به رعایت بهداشت فردی برخوردار است برای انجام امور ضروری از منزل خارج شود.

وی بر لزوم ضدعفونی همه اشیا و مواد خریداری شده قبل از ورود به خانه و مصرف تاکید و خاطرنشان کرد:کروناویروس از قدرت بالایی برای انتقال برخوردار است و باید زنجیره انتقال را قطع کرد.

این پزشک فوق تخصص با اشاره به پذیرش بیماران در چهار بیمارستان تحت پوشش علوم پزشکی استان گفت: در حال حاضر بیماران کرونایی در بیمارستان ولایت دامغان، معتمدی گرمسار و دو بیمارستان کوثر و شفا سمنان پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha