• چهارشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99010502277
  • خبرنگار : 71635

ورزش در منزل در روزهای کرونایی از زبان یک متخصص

ورزش در منزل در روزهای کرونایی از زبان یک متخصص

یک متخصص فیزیولوژی ورزشی با تاکید بر اینکه حتی در روزهای ماندگاری در منزل نباید ورزش را فراموش کرد، گفت: ورزش علاوه بر تناسب اندام می‌تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

دکتر مرجان افغان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در روزهای شیوع کرونا ویروس می‌توانیم در خانه ورزش کنیم، گفت: بهترین تمریناتی که می‌توان در منزل انجام داد، تمرینات نشسته روی صندلی و یا ایستاده است. البته کسانی که زانو درد یا کمر درد دارند باید توجه کنند که نمی‌توانند هر ورزشی را انجام دهند. از سوی دیگر افرادی که در گذشته مشکلی نداشتند و می‌توانستند پیاده روی کنند، تمرینات دارای پرش نیز انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تمرینات ورزشی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، ادامه داد: فعالیت ورزشی به شکل روزی نیم ساعت بسیار مفید است. در صورتی که حرکات ورزشی به گونه‌ای باشد که ضربان قلب و شدت تنفس را (مانند تمرینات هوازی)، اندکی افزایش دهد، بهتر است. دویدن آرام به صورت درجا، پروانه زدن، لِی لِی کردن و... از جمله تمریناتی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهند.

افغان با تاکید بر اینکه اینگونه ورزش‌ها تنها برای زمان پیش از بروز بیماری توصیه می‌شود، افزود: داشتن وسایل‌ ورزشی همچون دمبل، کش‌های مقاومتی ورزشی و... سبب می‌شود تمرین‌های بیشتری مشابه آنچه در باشگاه‌های ورزشی اتفاق می‌افتد را بتوان انجام داد. البته کسانی که باشگاه می‌روند بهتر می‌توانند حرکت با وسایل را انجام دهند؛ چراکه نحوه استفاده از آنهارا بهتر بلد هستند، در غیر این صورت تمرینات هوازی خیلی بهتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.