• چهارشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99010602712
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

ضدعفونی بیمارستان‌ها و اماکن عمومی تهران و مشهد با فناوری پلاسما

ضدعفونی بیمارستان‌ها و اماکن عمومی تهران و مشهد با فناوری پلاسما
عکس تزئینی است

مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به منظور پیشگیری از گسترش بیماری کوید-۱۹، با استفاده از فناوری پلاسما اقدام به ضد عفونی بیمارستان‌ها و اماکن عمومی در تهران و مشهد کرده است.

به گزارش ایسنا، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، در راستای ایفای نقش خود در تحقق اهداف پویش ملی "مبارزه با کرونا" و همچنین بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های موجود در دنیا مطالعاتی را در این زمینه آغاز کرده است‌.

فناوری پلاسما در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع غذایی و پزشکی کاربردهای گسترده‌ای دارد و یکی از فرآورده‌های این موسسه تولید "آب شارژ شده در فضای پلاسمایی" است که حاوی مقادیر قابل توجهی هیدروژن پراکسید و پراستیک اسید است. براساس مستندات سازمان جهانی بهداشت، این دو ماده خاصیت کشندگی بسیار بالایی بر ویروس‌ها و از جمله ویروس کرونا دارند.

در راستای مبارزه با گسترش ویروس کرونا، مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی آمادگی خود را جهت گندزدایی از کانون‌های ویروس کرونا و نیز جلوگیری از گسترش آلودگی از مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها و اماکن عمومی به استانداری خراسان رضوی اعلام و به‌دنبال این اعلام رسمی، تقاضاهای متعددی از بیمارستان‌ها و مناطق مختلف شهرداری‌های پایتخت و شهر مشهد دریافت کرده است.

تاکنون عملیات گندزدایی با آب پلاسمایی در بیمارستان‌های شهدای یافت آباد و نیروی هوایی تهران، میادین میوه و تره‌بار در مناطق مختلف شهرداری تهران (۵ و ۱۸) و نیز ساختمان‌های استانداری خراسان رضوی از سوی این موسسه تحقیقاتی به صورت رایگان انجام شده است. این مؤسسه آمادگی دارد با مشارکت دستگاه‌های متقاضی، ضدعفونی مکان‌های مورد نظر را انجام دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، مرکز تحقیقات و خدمات پلاسما در مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مجهز به سیستم‌های پلاسمایی شامل پلاسمای تحت خلاءPECVD، PVD ، DBD وDLC، خدمات پژوهشی و فنی مهندسی را به صنایع غذایی، پزشکی و دارویی کشور ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha