• چهارشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99010602757
  • خبرنگار : 71533

دبیر جبهه پیشرفت و رفاه:

حمایت از کارآفرین لازمه رسیدن به تحقق شعار جهش تولید است

حمایت از کارآفرین لازمه رسیدن به تحقق شعار جهش تولید است

دبیر جبهه پیشرفت رفاه و عدالت گفت: تنها راه نجات حوزه اقتصادی و تولید و مباحث صنعت در حقیقت رفع موانع موجود در فرآیندهای اداری و حذف قوانین دست و پاگیر راه کارآفرینان عرصه تولیدی است.

محمدجواد محمدی‌نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایجاد یک قرارگاه جدی ساماندهی اقثصادی در حوزه تولید  لازم است، تاکید کرد: باید همه دستگاههای اداری و اجرایی با همراهی مجلس شورای اسلامی در این راه دشوار جدیت داشته باشند اما در این سالها عزمی از سوی دولت و نهادها برای رفع دغدغه تولیدکنندگان دیده نمی‌شود.

وی افزود: این امر باعث شد هرگز کالای تولید شده آنگونه که انتظار داریم با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار نگیرد و این یعنی هر دو طرف ماجرا چه تولیدکننده و چه مصرف کننده دچار آسیب شوند.

دبیر جبهه پیشرفت رفاه و عدالت با اشاره به اینکه حمایت از کارآفرین لازمه رسیدن به تحقق شعار جهش تولید است، گفت: تقویت کارگاه‌های کوچک و حمایت دولت و به‌ویژه بانکها می‌تواند علاوه بر رونق تولید باعث ایجاد اشتغال و طبعا رونق بازار اقتصادی شود و امروز چیزی که سالها اقتصاد ایران را با شوک روبرو ساخته است،  فقدان همبستگی ملی است.

محمدی‌نوری استفاده از ظرفیتهای اقصاددانان و نخبگان عرصه تولید را مولفه دیگر تحقق شعار جهش تولید دانست و گفت: هیچ اشکالی ندارد گاهی رموز موفقیت کشورهایی چون ژاپن را بطور جدی تحلیل و ارزیابی کنیم تا نقاط ضعف خود را بیابیم. ما در کشور طرح و برنامه و چشم انداز مناسب داریم اما مدیران جهادی و شجاع نداریم.

وی افزود: حوادث سالهای گذشته در ایجاد بی اعتمادی باعث شد بسیاری از مدیران از مردم و آینده کشور غافل شوند و تنها برای خودشان کار کنند. وجود پرونده های مفاسد اقتصادی از جمله همان نگرانیهایی بود که برخلاف خشنودی مردم در نهایت به ضرر اقتصاد کشور تمام شد و ریسک سرمایه گذاری در ایران را تا حد وسیعی کاهش داد.

محمدی نوری گفت: جمع همه نگرانیهای موجود در عرصه اقتصادی در کنار تحریم ناجوانمردانه ما را باید قوی سازد به گونه ای که اگر خودمان ایستادگی و همدلی نکنیم قطعا شکستهای سنگینی در انتظار ماست.

دبیر جبهه پیشرفت رفاه و عدالت در پایان گفت: امیدواریم مجلس جدید با روی کار آمدن نیروهای متخصص و جوان در کنار دولت فارغ از هرگونه جریانات سیاسی این مهم را جدی بگیرند و بدانند تنها راه نجات کشور در رونق تولید و ایجاد کسب وکار برای جوانان و تحقق امید به زندگی محقق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha