• چهارشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99010602770
  • خبرنگار : 30057

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

حمایت ۱۲۵۰ میلیاردی از سازندگان کیت‌ تشخیص کرونا/ تولید ۲ میلیون لیتر مواد ضدعفونی

حمایت ۱۲۵۰ میلیاردی از سازندگان کیت‌ تشخیص کرونا/ تولید ۲ میلیون لیتر مواد ضدعفونی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از اعطای ۱۲۵۰ میلیارد ریالی از سوی این صندوق به شرکت‌های تولید کننده کیت‌های تشخیص ویروس کرونا خبر داد و گفت: علاوه بر شرکت‌های تولید کننده کیت، ۱۶ شرکت تولید کننده دستگاه‌های پزشکی مانند ماشین بیهوشی اتاق عمل، دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تنفس مصنوعی و پنج شرکت طراح سامانه‌های نرم افزاری مرتبط با پایش، کنترل و اطلاع رسانی مشمول حمایت‌های این صندوق شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی وحدت با اشاره به حمایت‌های این صندوق از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای تولید اقلام مبارزه با کرونا گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور در انتهای سال گذشته و لزوم اقدام مؤثر از سوی تمامی نهادهای اثرگذار در این حوزه، صندوق نوآوری و شکوفایی با کسب رهنمود از اعضای هیأت امنا نسبت به طراحی برنامه حمایت مالی سریع از محصولات فناورانه در عرصه مقابله با شیوع این بیماری اقدام کرد و در مدت دو هفته توانست ضمن اعلام فراخوان و دریافت طرح‌ها، نسبت به تامین مالی آنها اقدام کند.

وی با بیان اینکه با اعلام فراخوان عمومی از طرح‌های فناورانه بر روی وبگاه صندوق نوآوری و شکوفایی، بیش از ۴۰۰ طرح از شرکت‌های دانش بنیان و فناور دریافت شد، افزود: همزمان با فراخوان، مکاتبه با تمامی پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری مبنی بر اعلام طرح‌های مرتبط صورت گرفت و جلسات فوق‌العاده‌ای نیز با مسئولان وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری و ستادهای توسعه فناوری مرتبط و تعیین مرجع صلاحیت‌دار برای تایید و اعطای مجوز بسته به موضوع طرح‌های دریافتی برگزار شد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: بررسی تقاضاهای دریافتی از متقاضیان و همچنین طرح های معرفی شده از سوی نهادها با توجه به مجوزهای مرتبط و در نهایت عقد قرارداد با صندوق‌های پژوهش و فناوری و تزریق منابع مالی از دیگر اقدامات صندوق نوآوری در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ برای حمایت از شرکت‌های فعال این حوزه بود.

وحدت با اشاره به اختصاص خط اعتباری ویژه به میزان ۵ هزار میلیارد ریال به ۱۱ صندوق پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست‌های نهایی شده متقاضیان، تاکنون مبلغ ۱۲۵۰ میلیارد ریال به شرکت‌های متقاضی از این طریق تسهیلات پرداخت شده است و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای فروردین ماه شاهد رشد تولید اقلام و محصولات مرتبط مقابله با کرونا باشیم.

به گفته رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، ۳۲ شرکت فعال در تولید مواد ضد عفونی کننده، ۱۳ شرکت در تولید ماسک، ۳ شرکت در تولید کیت های تشخیص، پنج شرکت دستگاه های ضد عفونی کننده، ۱۶ شرکت تولید کننده دستگاه‌های پزشکی مانند ماشین بیهوشی اتاق عمل، دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تنفس مصنوعی و پنج شرکت طراح سامانه های نرم افزاری مرتبط با پایش، کنترل و اطلاع رسانی مشمول حمایت‌های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی شدند.

 وی با بیان اینکه با حمایت‌های صندوق نوآوری قرار است بیش از دو میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده توسط ۳۲ شرکت تولید شود، خاطرنشان کرد: همچنین برآوردها نشان می‌دهد که ۱۶ شرکت فعال در حوزه تولید دستگاه‌های پزشکی قرار است ۹۰ میلیون دستکش، ۱۰۰ هزار دست لباس بیمارستانی، هزار دستگاه اکسیژن ساز، ۱۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی و ۱۰۰ دستگاه ماشین بیهوشی اتاق عمل در ماه تولید کنند.

وحدت با بیان اینکه قرار است از سوی سه شرکت دانش بنیان تا پایان اردیبهشت ۳۶۰ هزار کیت تولید و وارد بازار شود، اظهار کرد: همچنین ۱۳ شرکت تولید کننده ماسک، یک میلیون و ۲۵۰ هزار ماسک در ماه تولید خواهند کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعطای تسهیلات "سرمایه در گردش فوری" به شرکت‌های آسیب‌دیده به واسطه شیوع کرونا را یکی دیگر از اقدامات صندوق نام برد و گفت: به همین منظور به هشت شرکت آسیب دیده که بیشتر در حوزه ارائه خدمات اینترنتی فعال بودند، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در کشور، فراخوان مشترکی از سوی معاونت علمی و معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه تولید کیت‌های استخراج و تشخیص این ویروس منتشر شد و بر این اساس مقرر شد که کیت‌های ارسالی مورد پذیرش با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام به تولید کنند که بر این اساس طرح‌های ۸ شرکت دانش بنیان رتبه بندی و مورد پذیرش قرار گرفتند.

این شرکت‌ها با توجه به سابقه‌ای که در مطالعات و تحقیق در زمینه تولید انواع کیت‌های تشخیصی داشتند، توانستند کیت‌هایی را برای تشخیص و استخراج RNA تولید کنند که با توجه به تاییدیه‌هایی که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کردند، توانستند با حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی محصولات خود را در اختیار مراکز آزمایشگاهی کشور قرار دهند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha