• چهارشنبه / ۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99010602834
  • خبرنگار : 71214

معاون شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل اعلام کرد

نیاز ۵۰ هزار تنی به ریل ملی در سال/ تحقق جهش تولید در اولویت

نیاز ۵۰ هزار تنی به ریل ملی در سال/ تحقق جهش تولید در اولویت

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: در سال گذشته حدود سه هزار تن از ریل ملی در پروژه های ریلی استفاده شده و سالانه به ۵۰ هزار تن نیاز داریم که امیدواریم امسال بسیار بیشتر از سال گذشته از این محصول و تولید داخلی در راستای شعار تحقق کاهش تولید استفاده کنیم.

عباس خطیبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبیعتاً شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به صورت مستقیم تولید ندارد اما در ارتباط با تولید داخلی است و همواره دغدغه اصلی ما کمک به تولید ایرانی تولید ملی بوده است و امسال هم که طبیعتاً با نامگذاری جهش تولید این توجه بیشتر خواهد شد.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مصداق‌های حمایت از تولید ملی استفاده از ریل ملی بوده است که در سال گذشته با وجود اینکه از نیمه دوم سال گذشته این مسئله آغاز شد توانستیم از حدود سه هزار تن ریل ملی در ریل‌گذاری چندین خطوط ریلی به طول ۲۵ کیلومتر استفاده کنیم البته به غیر از استفاده از ریل ملی در حوزه‌های دیگر مانند سیستم های ارتباطی و مخابراتی راه آهن، تراورس و متعلقات و ملزومات زیرسازی خطوط ریلی غیره توانسته‌ایم به تولید داخلی و فناوری آن دست پیدا کنیم که در این زمینه شرکت ساخت همواره پیشرو بوده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: برای سال پیش رو نیز با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال جهش تولید نامگذاری کردند، مسلماً متفاوت‌تر و بسیار بیشتر از سال گذشته به تولید ملی توجه خواهیم کرد چراکه نیاز داخلی ما حدود ۵۰ هزار تن در سال است و می‌توانیم از ابتدای سال جاری برای پروژه‌های خود استفاده از ریل ملی را در برنامه قرار دهیم.

خطیبی با اشاره به انعقاد قرارداد بین شرکت ذوب آهن و قرارگاه خاتم الانبیا برای تامین ۵ هزار تن ریل ملی در پروژه‌های آتی، گفت: البته آنطور که باید به ریل ملی توجه نشده است و به غیر از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دیگر دستگاه‌های متولی و مرتبط نیز باید کمک کنند تا در بهره‌گیری و بهره‌مندی از ریل ملی و سرعت بیشتری داشته باشیم و بتوانیم کشور را به خودکفایی در این زمینه برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۹:۰۸

ریلی ملی که محصول کار کارگر ایرانی است را حمایت کنید. نگذارید این پروژه عظیم به فرموشی سپرده شود. در سال جهش تولید باید تولید ریل ملی چندین برابر شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه دستگاه ها و بخش ها باید از این موضوع حمایت کنند.