• پنجشنبه / ۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۳:۳۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99010602959
  • خبرنگار : 71282

در گفت وگو با ایسنا اعلام شد

جهش تولید با بالا رفتن قدرت مردم محقق می شود

جهش تولید با بالا رفتن قدرت مردم محقق می شود

یک مقام مسئول کارگری معتقد است اگر قدرت خرید مردم و کارگران بالا برود تولید کارخانه‌ها به مصرف جامعه ۸۰ میلیونی می‌رسد و جهش تولید محقق می‌شود.

فتح‌الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی عوامل موثر در تحقق شعار امسال گفت: مقام معظم رهبری هر سال یک عنوان را برای نامگذاری آن سال انتخاب می‌کند و امسال هم جهش تولید را مطرح کردند تا برنامه‌ریزی‌ها در کشور به این سمت پیش برود.

وی جهش تولید را مستلزم پیش‌بینی زیرساخت‌ها و امکانات لازم دانست و گفت: معتقدم زیرساخت‌های تولید در کشور باید تقویت و برخی قوانین و مقررات اصلاح و بازنگری شود. شاید در شرایط تحریم نتوانیم نفت بفروشیم یا گردشگری ما دچار آسیب شود ولی تولید تحت هر شرایطی به مصرف داخل می‌رسد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به مشکلات بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی گفت: در شرایطی که زیربناهای اقتصاد مشکل دارند و ثبات اقتصادی نداریم، طبیعی است که تولیدکنندگان هم از شرایط اقتصادی تاثیر بپذیرند و با مشکل کمبود نقدینگی و عدم فروش روبه‌رو شوند.

بیات تصریح کرد: در حال حاضر نوسان دلار و ارز بسیاری از بازارهای داخلی را تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه بخش اعظمی از شرکت‌های خارجی هم تحت تاثیر تحریم‌ها حاضر به همکاری با ما نیستند و یا به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند از طرفی کرونا گردشگری و بسیاری از کسب و کارهای ما را تعطیل کرده است. بنابراین اگر می‌خواهیم شعار امسال تحقق پیدا کند باید یک عزم جدی را از سوی مردم و مسئولان شاهد باشیم. در یک کلام هوای هم را داشته باشیم تا هم به سلامت عبور کنیم و هم تولید را افزایش دهیم.

این مقام مسئول کارگری در عین حال افزایش صادرات را در جهش تولید را موثر خواند و گفت: وقتی تولید باکیفیت و رقابت‌پذیر با بازارهای جهانی عرضه کنیم صادرات کشور هم توسعه می‌یابد و به موازات افزایش صادرات جهش تولید اتفاق می‌افتد.

وی در پایان افزایش قدرت خرید مردم به ویژه کارگران را در تحقق شعار امسال موثر دانست و گفت: مقام معظم رهبری از بازار ۸۰ میلیونی یاد کردند یعنی تولید کارخانه‌ها و بنگاه‌ها به مصرف داخل برسد تا از این طریق هم چرخ کارخانه‌ها به گردش درآید هم نیاز مصرفی خود را بدون وابستگی به خارج از داخل تامین کنیم.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری کردند. ایشان با تاکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، گفتند که نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ارتباط با فروش و بازارهای خارجی مشکلات اقتصادی قطعا پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۰۴:۲۵

احسنت

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۱:۰۱

سم تولید داخلی وابستگی اقتصاد به فروش نفت

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۱:۰۳

بعد از فرمایشات رهبری مسوولان بجای برنامه ریزی و تلاش در راستای عملی کردن شعار سال فقط مانند سالهای گذشته بیانیه صادر می کنند و تاکید بر شعار سال دارند و این شعار دادن و تاکیدها تا آخر سال همینطور ادامه پیدا میکند بدون اینکه کسی قدمی برای اجرائی کردن آن بردارد و حتی ممکن است با سابقه ای که تا حالا داشته اند به عقب هم جهش کنند. بنظر می رسد بهترین کار در جهت عملی کردن شعار سال صدور بیانیه و شعار دادن از طرف مسولان ممنوع گردد.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۱:۲۴

جناب شما که وب سایت دانشجو هستید آیا میدانید برای هر کاری ابزاری نیاز است ؟ آنکه یک بناست به ابزار خود و او که نجار است ابزار خود نیاز دارد و در اقتصاد و سیاست هم ابزار خودرا نیاز است اگر در این رشته ها تخصص خودرا گرفته اید بنابراین اقتصاد هم ابزار خودرا دارد برای همان جهش تولید ابزاری لازم است که البته اگر یک بنا یا نجار میتواند عرض چند روز یک قسمتی از کارش را به اتمام برساند اقتصاد متاسفانه اینگونه نیست اقتصاد نیاز به زمان بیش از سال دآرد که بتوان نتیجه گرفت پرسش اینجاست که چگونه میتوان یک کشور جهش تولید داشت .... هرگز درک نمیکنم بهر صورت حتی بعد از ۳ ماه به این جهش یک ارزش یابی کنید ......

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۱:۳۶

واقعا مطلب درستی است