• پنجشنبه / ۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99010703091
  • خبرنگار : 30054

روش های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

روش های افزایش فروش در فروشگاه اینترنتی

افزایش فروش همیشه یکی از دغدغه های صاحبان کسب وکارهاست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلا م فراپیام، با این نکات کلیدی فروش خود را در فروشگاه اینترنتی افزایش دهید.

۱. استفاده از شبکه‌های اجتماعی:

قدرت شبکه‌های اجتماعی کتمان ‌ناپذیر است. این شبکه‌ها برای رشد کسب‌وکار، مکانی جادویی و مطلوب بوده و برخی تجارت‌ها تنها با تکیه بر شبکه‌های اجتماعی بنا شده‌اند. البته، در وهله‌ اول ممکن است این کار کمی ترسناک به نظر برسد، ولی همین طور که کار در شبکه اجتماعی را آغاز می‌کنید، کم‌کم گذاشتن پست‌های جذاب آسان‌تر و جذاب تر  می‌شود.

۲.  ساخت ویدیوهای آموزشی:

ساخت ویدیوهای آموزشی یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی است. موضوع مفید و مناسبی را در نظر گرفته و آن را به افراد آموزش دهید. امروزه، ویدیوهایی که به روش گام به گام (یا همان محتوای سریالی) آموزش می‌دهند از محبوبیت بالایی برخوردار است. پس، با صمیمیت هر چه بیشتر دست مخاطبان خود را در دست گرفته و آنان را از این مسیر عبور دهید. سخت‌ترین بخش این کار، شنیدن صدا و دیدن تصویر خودتان است! البته، مجبور نیستید که حتماً جلوی دوربین قرار بگیرید. ولی صحبت کردن کاری است که ناچار به انجام آن هستید. نگران نباشید، به تدریج به شنیدن صدای ضبط شده خود، عادت خواهید کرد. 

 ۳. تهیه‌ وبلاگ برای وب سایت فروشگاهی:

 اگر تا به حال اقدام به ایجاد وبلاگ‌های مرتبط با کسب‌وکار خود ننموده‌اید، باید فوراً دست‌به‌کار شوید. البته، مجبور نیستید که مطالب خود را تنها در وبلاگ خودتان منتشر کنید. اغلب افراد، به این دلیل که با بازدید اندکی روبه‌رو هستند، ایجاد وبلاگ را کاری پیش پا افتاده می‌پندارند.البته، موضوع تنها این نیست که نقطه نظرات خود را به اشتراک بگذارید. اگر نگران آشکار شدن اسرار کسب‌وکارتان هستید، باید بگویم که نگران نباشید! هر چه ارزش بیشتری برای افراد قائل شوید، در چشم آنان ارزشمندتر شده و استراتژی بازاریابی موفق‌تری خواهید داشت.

 ۴. درک کامل SEO یا بهینه سازی موتور جستجو:

سئو، یکی از جذاب‌ترین و مفیدترین بخش‌های استراتژی بازاریابی شماست. اما در عین حال، حیطه‌ای است که افراد از پا گذاشتن در آن واهمه دارند. درست است که سئو می‌تواند واهمه برانگیز نیز باشد. اما قدرتمند نیز هست. زمانی که در نتایج اولیه جستجوی گوگل قرار بگیرید و ایجاد محتوایی مناسب را بیاموزید، دیگر چیزی جلودار شما نخواهد بود.
در بهینه سازی سایت و سئو هیچ راه میانبری وجود ندارد و درست مانند همان کاری که در تجارت انجام می‌دهید، لازم است فعالیت کرده و زمانی را صرف کنید تا به نتایج مطلوب برسید.
 

 ۵. همکاری با اینفلوئنسرها:

در صورتی که قصد داشته باشید تا بدون این که سال‌ها وقت خود را صرف نمائید، صدایتان شنیده شده و در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار بگیرید، لازم است که با صفحات و سایت‌های تأثیرگذار همکاری کنید ( اینفلوئنسر مارکتینگ).کافی است که افراد، صفحات یا سایت‌های مناسبی را پیدا کنید که مخاطبان مورد نظر شما را هدف قرار بگیرند.

6. ارائه‌ تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:

یکی از بهترین روش‌های بازاریابی که امروزه می‌توانید از آن استفاده نمائید، ارائه‌ تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. به کمک شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به سادگی با مخاطبین خاص در تماس باشید. شما می‌توانید مخاطبین خود را بسته به موضوعات مورد علاقه، سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، و بسیاری عوامل دیگر، انتخاب نمائید.

۷. استفاده از بازاریابی ایمیلی:

بهترین راه بهره‌گیری از قیف فروش مناسب، بازاریابی ایمیلی است. زمانی که افراد به اشتراک فروشگاه اینترنتی یا صفحه‌ شما درمی‌آیند، می‌توانید به طور منظم و خودکار برای آنان خبرنامه و پیام ارسال نمائید. برخی از افراد تصور می کنند بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ در ایران منسوخ شده است و دیگر از این طریق نمی‌توان بازاریابی کرد، اما این دید کاملا اشتباه است و بازاریابی ایمیلی در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین به حساب می‌آید و اگر کمپین های ایمیلی هدفمند برای مخاطبان خود ارسال کنید می‌توانید بازخورد خوبی بگیرید.

۸. ارائه کوپن و تخفیف:

کوپن همیشه از اجزای اصلی تبلیغات فروشگاه های اینترنتی  بوده است. بنابراین نیازی نیست که درمورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما همیشه دیده‌اید که از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تا نوپاترین آن‌ها همواره در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبت‌ها و روش‌ها و بهانه‌های گوناگون هستند.

۹. ارائه نقدوبررسی، نظرات، امتیازات

نمی‌توانم بگویم که استفاده از بخشی برای نقدوبررسی کاربران، ایده خوبی برای برای افزایش فروش است یا حذف آن ایده بدی است. هر دو گفته درست است و احتمالا باید بگویم که به‌لطف  فرهنگ سازی که دیجیکالا انجام داده، خریداران انتظار دارند که نقدوبررسی کاربران دیگر را مشاهده کنند.

 ۱۰. برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه‌های اینستاگرام و تلگرام (یا مسابقاتی که در هر شبکه اجتماعی یا کانال دیگری برگزار می‌کنید) یکی از بهترین روش‌هایی است که برندهای تجارت الکترونیک یا فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از آن می‌توانند کاربران بیشتری را از برند خود آگاه کنند، جامعه‌ای تشکیل بدهند، ترافیک و میزان بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را بالا ببرند و فروش خود را افزایش دهند.

 سخن آخر:

این روزها مردم بیش از هر زمان دیگری، به فروشگاه های اینترنتی علاقه نشان می دهند، از خرید کفش گرفته تا بلیط هواپیما. فکر می کنید علت چیست؟ فروشگاه اینترنتی ، چه مزایایی داشته که مردم به آن علاقه نشان داده اند؟ همه مواردی که در بالا به آن اشاره شده باعث می‌شود مشتریان خرید اینترنتی را فضای خرید سنتی ترجیح دهند و حتی با توجه به نگرانی هایی که کم و بیش در جامعه وجود دارد مانند افزایش حجم ترافیک، انتقال بیماری های واگیر دار مانند ویروس کرونا، همه و همه باعث می‌شود فروشگاه های اینترنتی روز به روز روند رو به رشدی را تجربه کنند.

از اینرو اگر به فکر راه اندازی یه کسب و کار اینترنتی هستید می‌توانید با کارشناسان فنی ما در بخش نرم افزار فروشگاه اینترنتی فراپیام تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی