• پنجشنبه / ۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 99010703297
  • منبع : فضای مجازی

انتقادات تند مسیح مهاجری از سریال پایتخت

انتقادات تند مسیح مهاجری از سریال پایتخت

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی از سریال پایتخت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرآنلاین در یادداشت حجت‌الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، عضو حزب جمهوری اسلامی آمده است: «شرایط در خانه ماندن به دلیل‌ جلوگیری از گسترش ویروس کرونا که پیش آمد، مسئولین به رئیس رسانه ملی توصیه کردند با تولید و پخش برنامه های شاد، کاری کند که‌ مردم سختی در خانه ماندن را کمتر احساس کنند.گویا مسئولین نمی دانند که تلویزیون خودش‌ نزده می‌رقصد. حالا که این توصیه را کرده اند، ملت، گرفتار خوش‌رقصی‌های تلویزیون شده و نمی‌داند چه کند!

مجموعه‌ تلویزیونی پایتخت، علاوه بر ایرادهای زیادی که به خاطر محتوای ضد فرهنگی دارد، حالا به جان دین و خانه خدا و حج هم افتاده و به بهانه طنزپردازی، عالی‌ترین جلوه‌های مناسک دینی را هم به تمسخر گرفته است. در تخصص من نیست که‌ با زبان هنر وارد جزئیات موضوع شوم، ولی به عنوان یک بیننده تلویزیون‌ که دلم می خواهد همواره رسانه ملی مروج ارزش های دینی و تقویت کننده سنت های ملی و بنیان های فرهنگی و اعتقادی باشد، وقتی صحنه های بازگشت بازیگری که در نقش فرد به حج رفته بود را دیدم، در پیشگاه شهدا و جانبازان دفاع مقدس و تمام انسان های خدا باور احساس شرمندگی کردم.

تمسخرخانه خدا با تعبیر "منزل خدا"، جعل عنوان "خانه شیطان" برای جمرات، بازی سخیف با آب زمزم، بازگشت از حج اول با سر نتراشیده ولی زخم شده در اثر رمی جمرات و ... بعضی موارد آشکار ستیز با دین در یکی از قسمت های این مجموعه تلویزیونی است. البته هنوز جوابی برای این سوال هم یافت نشده که بعد از سرنگونی رژیم شاهی و استقرار نظام جمهوری اسلامی،مگر باز هم در ایران تخت شاهی داریم که نام این‌ مجموعه را "پایتخت" گذاشته اند؟

واقعا آیا قرار است ما با بودجه بیت المال، دین‌ستیزی را ترویج کنیم؟ این کار را که آن همه شبکه های ماهواره ای خارجی انجام می دهند. راستی اگر دشمنان اسلام و نظام‌ جمهوری اسلامی صدها میلیارد تومان هزینه می کردند می توانستند با استفاده از رسانه ملی ما چنین اهانت هایی را به مقدسات دینی بکنند؟

نمی خواهم کارهای مفید رسانه ملی را نادیده بگیرم، ولی سوال اساسی این است که چرا به بهانه شاد کردن مردم، با اعتقادت آنها بازی می شود؟ بهانه هایی از قبیل سرگرم کردن مردم و پاسخ به خواسته مردم هم که همواره از ابزارهای توجیه مسئولین‌ رسانه ملی است، نمی تواند افاقه کند زیرا همه می دانند که رسانه ملی همان طور که امام‌خمینی فرمودند باید مثل دانشگاه عمل‌ کند یعنی تاثیرگذار باشد نه تاثیرپذیر.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۴:۲۳

دقیقا

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۴:۲۴

با چه افرادي طرف هستيم.خدا به خير کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۵:۰۶

جناب مهاجری نظر خود را به کل جامعه تعمیم ندهید این چیزایی که شما دین ستیزی میدانید واقعیت های جامعه امروزی ماست . لطفا استانه تحمل خود را بالا ببرید و در این روزهای سخت خنده را از لبان مردم نگیرید.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۶:۴۴

یک سریال بنام پایتخت ساخته شده که سابقه ده ساله دارد مردم راراضی میکند.حالا ببینید چه چکارهاوحرف وحدیث هایی که نمی زنندوصداوسیماهم که جای خودش داردوقیچی سانسوربدست گرفته ومی چیندکه جای تاسف دارد.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۷:۰۶

یه برنامه طنز و خنده دار داریم، این رو قطع نکنید

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۷:۱۷

1-اصطلاح خانه شیطان اصطلاحی آشناو معمول است و در بسیاری از مناطق کشورمان از جمله تهران استعمال می شود. 2- همانطور که در جایی از سریال اشاره شد سفرحج دوم نقی بود.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۱۷:۱۷

نظر شما چی ؟خوب یکسره گریه کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۲۱:۲۰

احسنت! کاملا با آقای مسیح مهاجری موافقم!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۲۱:۳۸

خود بیننده ها هم عاقلن هم بالغ نیازی به زورگویی نیست که کی چه کار کنه یا چه کار نکنه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۲۱:۳۹

احسنت...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۷ ۲۳:۳۳

برو آقا دست بردارید از این تندرویهای بی منطقتون.بزارید کمی مردم خوش باشند.تو تمام دنیا برای شاد کردن مردم از تمام ابزار استفاده می کنند‌.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۱:۱۶

ایسنا با این شرایط نظر دهی پس بفرما فقط تعریف کنیم دیگه....فقط من نفهمیدم این چی میگه...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۱:۲۹

با احترام به نظر شما هنر تنها سازیه که مرز نداره براش مرز نذارید لطفا

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۲:۱۳

شما تظرات رو نمیگذارید

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۲:۱۴

ایسنا قائل به آزادی بیان نیست و یک تریبون یکطرفه و سمت دار است

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۶:۲۶

بهترین سریالی است که تا کنون درباره مسایل مهم کشور به نمایش در آمده است. آن آقایانی که تا حالا در ناز و نعمت بوده اند, با دیدن این سریال , دردشان گرفته!!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۰۶:۵۴

سلام علیکم موافقم با سخنان حجت السلام مهاجری لطفا رسیدگی کنید با تشکر

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۱۱:۵۳

......به نظرم اوج سرهم بندی وابتذال ولمپنیسم وعوام گرایی را تبلیغ میکند...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۰۸ ۱۲:۳۱

بابا این یک دونه سریال که حال مردم را کمی خوش میکند را تاب نمی آورید؟