• جمعه / ۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99010803815
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در هشتم فروردین

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در هشتم فروردین

روحانی در نیویورک، عمران خان در تهران/ تاکید آیت‌الله رییسی بر احیای سنت مبارک روضه‌های خانگی و قرائت حدیث کساء برای رفع بلیه کرونا/ تحریم‌های جدید و ادعاهای تکراری آمریکا علیه ایران/ بازداشت متهم قتل‌های سیمین شهر و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

روحانی در نیویورک، عمران خان در تهران

به گزارش ایسنا، بخش هفتم بررسی حکومت و سیاست در ایران۹۸ در گزارشی با عنوان " روحانی در نیویورک، عمران خان در تهران " در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

تاکید آیت‌الله رییسی بر احیای سنت مبارک روضه‌های خانگی و قرائت حدیث کساء برای رفع بلیه کرونا

در ایام شیوع ویروس کرونا و ابتلای برخی از هموطنان عزیز به این بیماری و در اولین شب جمعه از ماه مبارک شعبان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با برگزاری مجلس روضه خانگی و توسل به ذوات مقدسه اهل بیت علیهم‌السلام ضمن قرائت حدیث شریف کساء برای رفع این بلیه از کشور و سلامتی بیماران دعا کرد.

رییس قوه قضاییه در پایان این مراسم از عموم مردم کشور دعوت کرد تا با برگزاری جلسات روضه خانگی از خداوند متعال برای رفع گرفتاری اخیر دعا نمایند.

 این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

کرونا دستکاری بیوتروریستی شده است

اظهارات یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه «کرونا دستکاری بیوتروریستی شده است» هم از خبرهای پربازدید بود.

حشمت الله فلاحت پیشه دراین رابطه گفت: اگر کرونا دست کاری بیوتروریستی نشده بود جهان با آن مقابله بهتری می کرد؛ فارغ از این موضوع جای ایران برای مقابله با این اپیدمی جهانی خالی است، از ایران برای حضور در نشست های مقابله با کرونا دعوت نمی شود و آمریکا سعی می کند ایران را از کانون تصمیم گیری جهانی دور کند چون کماکان مقامات آمریکایی به دنبال ایزوله سازی و محدود کردن ایران هستند آن هم در شرایطی که ایران یکی از کانون های ویروس کرونا محسوب می شود.

خبرهای دیگر در ارتباط با شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

در خانه بمانید تا عزیزانتان را از دست ندهید

تنها راه‌حل مقابله با کرونا ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال است

در شرایط فعلی مهمترین مساله، اصلاح فرهنگ جامعه برای رعایت بهداشت است

قدردانی کمیسیون امنیت ملی مجلس از پزشکان و پرستاران و کادر درمان

بیماری کرونا در استان مازندران کاهشی شده است/ مردم خودقرنطینگی را ادامه دهند

دستور رئیس جمهور به وزیران بهداشت، نفت و کشور برای اجرای صحیح طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

***

مجلس یازدهم دنبال تنش و درگیری با دولت نیست/ قول نمی‌دهیم همه مشکلات مردم حل شود

خبر پربازدید بعدی، صحبتهای زهره لاجوردی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم بود.

این منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: نمی‌توان وعده داد که همه مشکلات مردم در مجلس یازدهم حل می‌شود، چرا که این موضوع نیازمند وقت و جدیت فراوان است اما سعی‌مان را خواهیم کرد تا باری از دوش مردم برداریم.

وی همچنین تاکید کرد: ما باید شرایطی را به وجود آوریم که دولت بیشتر تلاش کند. اگر قرار باشد که درگیری‌ها و تنش‌ها مجلس و دولت حاصلی برای این مردم نداشته باشد، قطعا انجامش به نفع هیچ کسی نیست.

اقتدار و تاثیرگذاری راهبردی سپاه عامل عصبانیت، تحقیر و انزوای آمریکا است

پیام رییس ستادکل نیروهای مسلح  به مناسبت روز پاسدار هم از دیگر خبرهای پربازدید امروز بود.

سردار سرشکر پاسدار محمد باقری در پیام خود خطاب به سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ اقتدار و تاثیرگذاری راهبردی سپاه را عامل عصبانیت، تحقیر و انزوای آمریکا و دشمنان دانست.

سپاه با تأسی از مکتب عاشورا در مسیر عزت و تداوم راه انقلاب گام برمی‌دارد

امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم  با صدور پیامی خطاب به فرمانده کل سپاه پاسداران، روز پاسدار را تبریک گفت و تاکید کرد: سپاه با تأسی از مکتب عاشورا در مسیر عزت و تداوم راه انقلاب گام برمی‌دارد.

تحریم‌های جدید و ادعاهای تکراری آمریکا علیه ایران

خبر بعدی، تحریم بیست فرد، شرکت و کسب‌وکار ایرانی و عراقی از سوی آمریکا بود.

دفتر کنترل دارایی‌هاییوزارت خزانه‌داری آمریکا،  ۲۰ شرکت ایرانی و عراقی، مقامات ارشد و کسب‌وکارهایی را که ادعا شده است از نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران حمایت کرده، برای آن‌ها یا از جانبشان فعالیت کرده و یا به «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق» مانند کتائب حزب‌الله و عصائب‌ اهل‌الحق کمک می‌کنند، تحریم کرد.
دربیانیه مربوط به تحریم‌های یادشده به نقل از استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا شده است: ایران شبکه‌ای از شرکت‌های صوری را برای تامین مالی "گروه‌های تروریستی" در منطقه استفاده کرده است.

هیچ تغییر و یا تخفیفی در تحریم‌های ایران اعمال نشده است

همچنین با وجود ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر تلاش برای رفع برخی محدودیت‌های تحریمی در شرایطی که ایران درحال مبارزه با کرونا است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که هیچ تغییری در تحریم‌های ایران اعمال نشده است.

مورگان اورتگاس گفت: فشارهای حداکثری علیه ایران تداوم دارد و هیچ تغییر و یا تخفیفی در تحریم های ایران انجام نشده است.

دیگر خبرهای مرتبط در زمینه تحریم های ایران از سوی آمریکا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

انتقاد میریوسفی از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

آمریکا معافیت‌های عراق برای واردات برق از ایران را تمدید کرد

***

متهم قتل‌های سیمین شهر بازداشت شد

خبر دستگیری قاتل پرونده خونین سیمین شهر از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان با اعلام این خبر گفت: متهم قتل‌های دو شب پیش سیمین شهر با تلاش شبانه روزی قضایی و انتظامی بامداد امروز (جمعه) شناسایی و دستگیر شد. متهم به قتل، جوان ۲۴ ساله‌ای است که دو شب پیش با استفاده از اسلحه شکاری دو نفر را به قتل رسانده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha