• جمعه / ۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99010803933
  • منبع : نمایندگی سمنان

مشارکت ۷۰درصدی مردم شاهرود و میامی در طرح غربالگری کروناویروس

مشارکت ۷۰درصدی مردم شاهرود و میامی در طرح غربالگری کروناویروس

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از غربالگری ۷۰درصدی جمعیت شاهرود و میامی خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از مشارکت ۷۰ درصد جمعیت شاهرود و میامی در طرح غربالگری کروناویروس خبر داد.
دکتر رضا چمن در نشست ویدئوکنفرانسی ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کووید19 تا کنون در مجموع یک‌هزار و 314 نفر با علائم عفونت‌های حاد تنفس و مشکوک به ابتلای کرونا ویروس به اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود مراجعه کردند که از این تعداد 773 نفر بستری شدند .
وی با بیان اینکه تاکنون پاسخ آزمایش 340 نمونه مثبت اعلام شده خاطرنشان کرد: تاکنون 267 نفر که معادل بیش از 78 درصد مبتلایان می‌شود بهبودی یافته و مرخص شدند.
وی با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای مقابله با کروناویروس گفت: قبل از شیوع فراگیر کرونا ویروس در استان و کشور، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ۳۰۰ تخت بیمارستانی ویژه بیماران کرونا را تجهیز کرده بود از همین رو هیچ مشکلی برای درمان مبتلایان نداشتیم.
وی ادامه داد:۱۲۰ تخت نقاهتگاهی ویژه بیمارانی که سلامتی خود را به صورت نسبی به دست آوردند در شرق استان سمنان در نظر گرفته شد.
دکتر چمن با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۷۰ درصد از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در طرح غربالگری شرکت کردند از عموم شهروندان دو شهرستان شاهرود و میامی خواست تا تکمیل اجرای طرح و غربالگری 100درصدی با این دانشگاه همکاری داشته باشند.
این متخصص با اشاره به چشم انداز پیش روی شیوع این ویروس گفت: براساس تحلیل ها، در خوشبینانه‌ترین حالت شیوع کرونا ویروس تا پایان اردیبهشت در کشور فروکش خواهد کرد و اگر مردم رعایت نکنند در بدبینانه‌ترین حالت این روند تا پایان مرداد ۹۹ ادامه خواهد داشت.
دکتر چمن با تقدیر از خیران سلامت گفت: خوشبختانه خیرین سلامت، سازمان های مردم نهاد و نیکوکاران طی این مدت به انحاء مختلف یاریگر همکاران ما و مردم نیازمند بوده اند و بخش عمده ای از تجهیزات و اقلام حفاظتی مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس را تأمین کرده اند .
وی با تقدیر از قدرشناسی مردم از پرسنل بیمارستانی افزود: ابراز لطف و محبت آحاد مردم و مسئولین قدرشناس منطقه به همکاران ما روحیه مضاعفی برای خدمت داده که از این لطف کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha