• جمعه / ۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99010803947
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی:

اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا با قاطعیت پلیس/ رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند

اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا با قاطعیت پلیس/ رانندگان متخلف اعمال قانون می‌شوند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس راه استان گفت: با توجه به مصوبات شورای ملی مقابله با کرونا و در راستای اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال این ویروس منحوس، محدودیت‌های تردد از بامداد امروز همانند سراسر کشور در استان نیز به مرحله اجرا درآمد.

سرهنگ علیرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کارکنان پلیس راه از لحظات اولیه شروع طرح همراه با دستگاه‌های مرتبط در ورودی و خروجی استان مستقر شدند و طرح کنترل ورود و خروجی تمامی خودروها را با قاطعیت اجرا می‌کنند.

وی افزود: از هم استانی‌ها درخواست داریم در این خصوص با پلیس خدمتگزار خود، همکاری و مشارکت داشته باشند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: به هیچ خودرویی با پلاک بومی استان اجازه خروج از استان داده نمی شود مگر موارد حاد و ضرروی که پس از پالایش و شناسایی کامل، اجازه خروج خواهد داشت و همچنین تردد خودروهای غیر بومی از سایر استان‌ها به خراسان جنوبی نیز همین محدودیت اعمال خواهد شد و اجازه ورود به داخل استان را نخواهند داشت و باید بلافاصله از کمربندی شهرها به استان محل سکونت خود برگردند.

اعمال قانون 5 میلون ریالی برای رانندگان متخلف

رضایی تصریح کرد: تیم‌های مستقر در ورودی و خروجی استان، خودروهای غیر بومی را بر اساس کارت ملی، شناسنامه، پلاک و بیمه نامه خودرو، پالایش و بررسی می‌کنند و افراد پس از آن اجازه ورود و یا خروج از استان را خواهند داشت که در همین راستا شهروندانی که نسبت به اجرای کامل این طرح بی توجهی کنند، پلیس بدون اغماض و برابر قانون خودروی آنان را به مدت یک ماه توقیف و مشمول 5 میلیون ریال جریمه نیز خواهند شد.

وی بیان کرد: مسافران غیربومی هر چه سریعتر به محل زندگی خود برگردند چرا که احتمال اعمال محدودیت‌های بیشتر در ورودی و خروجی استان در روزهای آتی وجود دارد و با استفاده از دوربین‌های نصب شده در سطح محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی ترددها کنترل خواهد شد و خودروهایی که اقدام به مسافرت می‌کنند، برابر قانون با آنان رفتار خواهد شد.

رضایی بیان کرد: تمامی سفرهای برون شهری قطع می‌شود البته خودروهای نقلیه باری حامل موادغذایی و سوختی، امدادی، انتظامی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی از این موضوع مستثنی خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که ترددهای غیر ضروری کاهش پیدا کند و انتقال این ویروس قطع شود که جهت تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل هر چه بیشتر شهروندان است تا هر چه سریعتر ویروس کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha