• شنبه / ۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99010904255
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

فرماندار کوهرنگ خبر داد:

آماده‌باش نیروهای امدادی شهرستان کوهرنگ در مواجهه با وقوع سیل

آماده‌باش نیروهای امدادی شهرستان کوهرنگ در مواجهه با وقوع سیل

ایسنا/چهارمحال و بختیاری فرماندار کوهرنگ گفت: تمام تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع سیل در شهرستان اندیشیده شده است.

هوشنگ مصطفوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تمام نیروهای مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ در حال آماده‌باش صد در صد در مواجهه با احتمال وقوع سیل هستند، اظهار کرد: نیروهای شهرستان آمادگی کامل در مواجهه بر خطرات احتمالی نظیر بسته شدن پل یا مسیل و تخریب جاده را دارند.

وی با اشاره به خطرساز نبودن بارش پیش‌رو طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، افزود: تمامی مسیل‌ها گنجایش عبور از سیل را دارند. 

فرماندار کوهرنگ به بیشترین بارش سال قبل به مدت ۳۶ ساعت در اواخر اسفندماه اشاره کرد و ادامه داد: در بارندگی قبل از عید به میزان ‭‭۲۰۰‬‬ تا ‭‭۳۰۰‬‬ میلی‌متر در بخش‌های مختلف شهرستان که بیشترین بارش را در زمستان سال گذشته به خود اختصاص داد، آسیب‌ها شامل خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای، مسکن روستایی و کشاورزی به‌صورت جزئی بود. 

مصطفوی بیان کرد: بارش پیش رو احتمالا به میزان ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر  در شهرستان خواهد بود که خیلی نمی‌تواند حادثه‌ساز باشد ولی تمام تمهیدات به نیروهای بحران اعلام شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ اضافه کرد: به دامداران هشدار داده شده که از حاشیه مسیل‌ها عبور نکنند و به تمام مردم نیز اعلام شده است که در کنار چشمه‌ساران و رودخانه‌ها اتراق نکنند.

وی گفت: شهرداران و بخشداران آمادگی لازم را دارند که در صورت وقوع اتفاق ورود پیدا کنند، به علاوه نیروهای بهداشت و درمان، نیروهای انتظامی، هلال احمر در گلوگاه‌های شهرستان برای کنترل بیماری کرونا مستقر هستند.

فرماندار کوهرنگ در ادامه با اشاره به همکاری مردم شهرستان در امر در خانه ماندن، تصریح کرد: به تمام مردم از طریق دهیاران، بخشداران، شهرداران و  فضای مجازی اعلام شده است که در خانه بمانند و مردم نیز به این نکته پایبند بوده‌اند. 

وی در پایان از همکاری مردم شهرستان کوهرنگ که تاکنون توانسته‌اند در امر در خانه ماندن موفق باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند، تشکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha