• شنبه / ۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99010904384
  • خبرنگار : 50223

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا امروز ۷ نفر بر اثر بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد جانباخته اند و یا بعد از مرگ جواب نمونه آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده است.

دکتر «پرویز یزدان‌پناه» روز شنبه نهم فروردین۹۹ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تا کنون ۱۱۹بیمار مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که از این تعداد ۷ بیمار با وجود تلاش شبانه روزی کادر درمانی متاسفانه جان باختند.

وی اظهار کرد: طی امروز شنبه نهم فروردین ماه از ۱۰۰ نمونه ارسال شده ۱۱ مورد جدید مثبت قطعی ابتلا به کرونا در این استان گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به ۷ مورد فوت ناشی از کرونا ویروس در استان تاکید کرد: ۶ مورد از جانباختگان ناشی از کروناویروس سن بالا و بیماری زمینه ای داشتند و یک مورد(مورد جدید) بعلت شدت بیماری فوت کرد. از مجموع ۷ مورد، ۵ در یاسوج، یک مورد دهدشت، یکی در باشت ثبت شده است.

یزدان‌پناه با اشاره به تفکیک بیماران مبتلا به کروناویروس در استان یادآور شد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در سطح استان ۶۰ مورد در بویراحمد، ۲۰ مورد در کهگیلویه، ۱۸ مورد در چرام، ۱۲ مورد در گچساران، ۷ مورد در دنا و ۲ در باشت شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ نفر نمونه گیری می شود و جواب دریافت می کنیم تا بتوانیم بیماری کرونا را کنترل و موارد آلوده را شناسایی کنیم، ادامه داد: بعنوان مثال در روز گذشته ۲۷۰ نمونه گرفته ایم و به آزمایشگاه ارسال شده و دنبال هستیم تمام کانال‌های آلوده را در استان شناسایی کنیم که در جامعه آزاد نباشند و مردم را آلوده نکنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته ۴۷۰ نمونه در این استان گرفته شده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه از ۹۰ درصد مبتلایان به کرونای استان شهر هستند، تاکید کرد: از مردم شهر نشین استان درخواست داریم از تردد و سفر به مناطق روستایی و عشایر نشین  خوداری کننددتا این مناطق آلوده نشوند.

وی بیان کرد: از مجموعه موارد مثبت و قطعی کرونایی استان ۳۵ نفر بهبود یافتند، ۱۲ مورد در بیمارستان تحت مراقبت و درمان هستند و مابقی در خانه ایزوله و تحت درمان می باشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha