• یکشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99011005065
  • منبع : نمایندگی سمنان

نگاهی به اثرات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سمنان

پلمب 18 واحد صنفی سمنان/کاهش 78 درصدی ترددها در استان

پلمب 18 واحد صنفی سمنان/کاهش 78 درصدی ترددها در استان

ایسنا/سمنان معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار و قائم مقام ستاد استانی مقابله با کرونا از پلمب 18 واحد صنفی متخلف از ابتدای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون در این استان خبر داد.

حبیب‌الله خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح و در این سه روزه 18 واحد صنفی پلمب و سه خودروی متخلف نیز مشمول جریمه شدند.

وی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان را موفق ارزیابی و خاطرنشان کرد: ما در استان به دنبال برخورد قهری نیستیم و خوشبختانه مردم استان نیز همکاری و همراهی خوبی در اجرای این طرح داشتند.

قائم مقام ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به دنبال اجرای دو امر است افزود: این طرح نخست به دنبال اقدام حداکثری برای قطع زنجیره انتقال و در گام دوم در صدد پاسخگویی به نیازهای ضروری مردم در این شرایط است به عبارتی هم در پی قطع زنجیره انتقال است و هم می‌کوشد مانع امورات اداری و امور ضروری نشود و از همین رو است که همکاری مردم با اجرای آن در توفیق آن بسیار موثر است.

کاهش 78 درصدی ترددها در استان
خجسته‌پور از کاهش 78 درصدی ترددها در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: یکی از مولفه‌هایی که از طریق آن می‌توان میزان ترددها و به نوعی موفقیت طرح را سنجید میزان بنزین مصرفی در استان و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل است .

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: میزان مصرف بنزین استان در 9 فرودین ماه امسال و در 24 ساعت گذشته در مجموع 412 هزار و 200 لیتر بوده و این در حالی است که این میزان در 9 فرودین ماه سال گذشته یک میلیون و 674 هزار و 200 لیتر بوده و به عبارتی میزان مصرف بنزین 75 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه مانع ورود کامیون‌ها به استان نمی‌شویم گفت: با توجه به اینکه کامیون‌ها عمدتا به جابجایی نیازهای ضروری مردم اشتغال دارند هیچ ممانعتی از ورود آنها صورت نمی‌گیرد.

 قائم مقام ستاد استانی مقابله با کرونا در پاسخ به پرسشی در ارتباط با قطع اشتراک برخی مشترکین گفت: هیچ دستگاه خدمات‌رسانی و از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و...اجازه قطع هیچ اشتراکی را در این شرایط ندارد چرا که ما با اجرای این طرح به دنبال کاهش ترددها و متعاقب آن قطع زنجیره انتقال کروناویروس هستیم.
وی با اذعان به اینکه ورود غیرساکنین به همه شهرهای استان ممنوع است اظهار کرد: به جز افرادی که کارمند و یا کارگر دستگاه و یا کارخانه‌ای هستند هیچکدام از شهروندان نمی‌توانند وارد شهری جز شهری که در آن سکونت دارند شوند و ملاک نیز ارائه کارت شناسایی است.

ممنوعیت ورود غیرساکنین به شهرهای استان
وی با تقدیر از نیروی انتظامی که در خط مقدم اجرای این طرح است افزود: نیروی انتظامی در مبادی خروجی و وردی همه شهرها مستقر است و ورود و خروج‌ها را کنترل و از ورود غیرساکنین خودداری می‌کند.

وی از تشدید کنترل‌ها در 12 و 13 فرودین‌ماه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مردم عمدتا در سنوات پیشین در روز طبیعت راهی شهرستان مهدیشهر و شهمیرزاد می‌شدند امسال با استقرار نیروهایی ممنوعیت تردد در این مسیر برقرار خواهد شد.

غیبت دستگاه‌های فرهنگی هنری استان

دکتر خجسته‌پور در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص اهمیت در خانه ماندن مردم و لزوم تهیه خوراک فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان استان و غیبت نسبی دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر و از جمله ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و...گفت: خوشبختانه در سطح ملی اقدامات بسیار خوبی در این بخش و از جمله دسترسی رایگان به کتاب‌ها و مجلات، و..صورت گرفته است البته انتظار می‌رود که هنرمندان استان نیز به این کاروزار بپیوندند و با عرضه تولیدات هنری مردم را به ماندن در خانه ترغیب کنند.

وی با اشاره به لزوم رعایت دستورات بهداشتی دستگاه های متولی گفت: چنانچه کسانی به این دستورات توجهی نکنند، قانون برای افراد و یا دستگاه های خاطی مجازاتی درنظر گرفته است. لذا اگر شخصیت حقیقی یا حقوقی به ابلاغیه‌های این بخش توجهی نکرده باشد مراتب از طریق دستگاه قضایی قابل پیگیری است.

معاون استاندار در پاسخ به پرسشی در خصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: ابلاغ رسمی طرح تا 15 فرودین ماه است و احتمالا تا 20 فروردین ماه تمدید خواهد شد.  لذا تداوم اجرای طرح منوط به بررسی شرایط در آن زمان است و مسوولان ذی‌ربط بسته به شرایط در خصوص تداوم و یا عدم تداوم آن تصمیم خواهند گرفت.

خجسته‌پور در خصوص زندانیان این استان نیز گفت: خوشبختانه بخش زیادی از زندانیان استان به مرخصی رفتند و زندان‌های استان با حداقل ظرفیت خود فعالیت دارند. ضمن اینکه کانتینرهایی تعبیه شده تا زندانیان پس از پایان مرخصی برای مدتی در آن قرنطینه و سپس آزمایش شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha