• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99011105633
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد:

رصد 2هفته‌ای بهبودیافتگان در قرنطینه خانگی/بهبودی ۸۰ درصد مبتلایان کروناویروس در شاهرود

رصد 2هفته‌ای بهبودیافتگان در قرنطینه خانگی/بهبودی ۸۰ درصد مبتلایان کروناویروس در شاهرود

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی سه مبتلای قطعی کروناویروس در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه طی 24 ساعت اخیر خبر داد.

 دکتر رضا چمن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شمار مبتلایان قطعی در این مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه امروز به362 رسیده است.

وی از سلامتی و بهبودی 80درصدی مبتلایان قطعی شاهرود به عنوان یک نکته مثبت نام برد و افزود: تاکنون از 362 مثبت قطعی دو شهرستان شاهرود و میامی 289 نفر پس از بهبودی کامل از بیمارستان امام حسین شاهرود مرخص شدند.

این عضو ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان با اشاره به اجرای موفق طرح بسیج ملی مقابله با کرونا ویروس در شاهرود و میامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 215 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود غربال و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به تمجید از پیگیری‌های جدی همکاران این دانشگاه در شبکه‌های بهداشت پرزداخت و گفت: خوشبختانه تاکنون 85درصد از شهروندانی که اطلاعات سامانه salamat.gov.ir را تکمیل کردند از سوی همکاران پرتلاش ما پیگیری فعال شدند.

دکتر چمن با اشاره به طرح ابتکاری این دانشگاه برای رصد افراد مشکوک به کووید19 در شاهرود و میامی اضافه کرد: در قالب این طرح بیش از 12 هزار تماس خانواده‌های افراد مشکوک و مبتلای قطعی مورد پیگیری و رصد فعال قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ارائه آموزش‌های بهداشتی به مبتلایان قطعی و خانواده‌های آنان خبر داد و افزود: در همین راستا افزون بر 90 درصد مبتلایان قطعی بستری شده در بیمارستان امام حسین شاهرود، خود و یا یکی از اعضای خانواده وی در زمان ترخیص، آموزش‌های لازم دیده و علاوه بر این با تلاش همکاران تجهیزات حافظت فردی در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی با اشاره به خطر ابتلای اطرافیان اینگونه افراد خاطرنشان کرد: از همه مبتلایان بهبودیافته خواسته شده حداقل تا 14 روز بعد از ترخیص و بهبودی در قرنطینه خانگی مانده و در این مدت نیز از سوی همکاران ما رصد و مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

این متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به خطر شیوع این بیماری نوپدید از عموم هم‌وطنان و خصوصا شهروندان دو شهرستان شاهرود و میامی خواست همچنان با عمل به توصیه‌های کارشناسان حوزه سلامت و ماندن در خانه و همچنین اجتناب جدی از حضور در دورهمی‌ها و اجتماعات به کنترل این بیماری مسری کمک کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha