• سه‌شنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99011205974
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دیر خوابیدن در روزهای قرنطینه ممنوع

دیر خوابیدن در روزهای قرنطینه ممنوع

ایسنا/اصفهان رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با بیان اینکه یکی از رفتارهای غلط افراد در روزهای قرنطینه نامنظم شدن ساعت بیولوژیک و تا دیر وقت بیدار ماندن و دیر خوابیدن است، گفت: افرادی که خواب نامنظمی دارند بسیار سریع ‌تر از بقیه دچار بیماری های عفونی می‌شوند.

حمیدرضا طغیانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پرخوری در ایام تعطیلات و قرنطینه خانگی باعث افزایش کلسترول و چربی می‌شود، پس بهترین راهکار، افزایش مصرف بیشتر سبزیجات آب‌پز و خام مانند سبزی خوردن، کاهو، کدو، هویج، کلم و... به صورت دورچین کنار بشقاب غذا در وعده‌های ناهار و شام است، چرا که با مصرف سبزیجات نیاز افراد به مصرف برنج برای سیر کردن خود کمتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزهای قرنطینه باعث ایجاد برخی عادت‌ها و سرگرمی‌ها شده است، افزود: یکی از این عادات غلط، پرخوری است، درحالی که به عنوان نمونه می‌توان مصرف ۳ قاشق غذاخوری تخمه را با خوردن یک واحد میوه، برنج و یا نان جایگزین کرد و درصورت مصرف تخمه، از خوردن برنج یا نان صرف نظر کرد.

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از رفتارهای غلط افراد در روزهای قرنطینه نامنظم شدن ساعت بیولوژیک و تا دیر وقت بیدار ماندن و دیر خوابیدن است، تصریح کرد: افراد باید بپذیرند به واسطه کاهش تحرکی که دارند نباید افزایش دریافت کالری داشته باشند، پس توصیه می‌شود در طول روز حرکات نرمشی و ورزشی را انجام دهند که می‌تواند بسیار مفید باشد، چرا که برای شرایط روحی هم مناسب است.

طغیانی ادامه داد: مصرف ۸ لیوان آب به همه افراد توصیه می‌شود، چراکه مصرف آب کافی برای شادابی افراد، سلامت ریه و پرکردن معده موثر است و از خوردن هلههوله جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه برای تقویت سیستم ایمنی بدن بهتر است افراد در طول هفته ۵ عدد تخم‌مرغ را به صورت آب‌پز مصرف کنند، افزود: تخم‌مرغ یک غذای کامل است که بیشتر افراد می‌توانند مصرف کنند و البته هفته‌ای دو مرتبه از خورشت گوشت یا مرغ استفاده کنند.

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با بیان اینکه سبزیجات خط دفاعی در برابر بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار هستند، خاطرنشان کرد: سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و رنگدانه‌ها هستند و باید همیشه از مصرف سبزیجات استقبال کرد.

طغیانی با بیان اینکه وقتی که ساعت بیولوژیک نامنظم شود سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیف می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که خواب نامنظمی دارند بسیار سریع ‌تر از بقیه دچار بیماری های عفونی می‌شوند، این امر نشان می دهد که ساعت بیولوژیک با سیستم ایمنی بدن رابطه مستقیم دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.