• چهارشنبه / ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99011306397
  • خبرنگار : 50040

ورزش کردن در روزهای کرونایی سخت است؟

ورزش کردن در روزهای کرونایی سخت است؟

ایسنا/گیلان یک دکترای برنامه ریزی تربیت بدنی گفت: این روزها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش ابتلای مردم به این بیماری باید در خانه بمانیم و لذا ورزش کردن در فضاهای باز و عمومی توصیه نمی شود.

مهرعلی همتی نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ورزش یک مسئله لازم در طول زندگی است، اظهار کرد: رهبر انقلاب ورزش کردن را برای جوانان لازم و برای افراد مسن واجب می دانند، زیرا بدن با ورزش ارتقا و توسعه پیدا می کند.

وی قوی شدن بدن را منوط به ورزش کردن مداوم و روزانه دانست و افزود: انسان برای اینکه قدرت عبور از مشکلات را داشته باشد، در وهله نخست نیازمند جسم قوی و سالم است و امروز با بحران کرونا مواجه هستیم و باید بیش از گذشته به سراغ ورزش برویم.

این دکترای مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی، با بیان اینکه ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، گفت: در مقابل کرونا که به عنوان یک بلیه جهانی مطرح است باید بدن قوی تر و مقاوم تری داشته باشیم، زیرا بدن ضعیف خیلی زود در برابر بیماری کم می آورد.

همتی نژاد، ورزش در هوای آزاد را بسیار مورد تاکید دانست و تصریح کرد: این روزها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش ابتلای مردم به این بیماری باید در خانه بمانیم و لذا ورزش کردن در فضاهای باز و عمومی توصیه نمی شود. البته افرادی که خانه های حیاط دار دارند می توانند به ورزش کردن در هوای آزاد ادامه دهند.

وی با بیان اینکه می توانیم حرکت های ورزشی حداقلی را در خانه های آپارتمانی انجام دهیم، یادآور شد: برای اینکه بدن آماده ورزش کردن شود باید ابتدا گرم کردن را آغاز کنیم، یعنی با دویدن های آرام و در جا زدن ضربان قلب خودمان را بالا ببریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، نرمش را مرحله بعد از گرم کردن بدن دانست و افزود: نرم کردن با حرکات کششی شش تا ۱۰ ثانیه ای آغاز می شود، زیرا در بدن انسان مفاصل فراوانی وجود دارد و این مفاصل قبل از ورزش باید روان و تحت اختیار شوند.

همتی نژاد، باز کردن پنجره ها جهت تعویض هوای داخل خانه را روش مناسبی برای ورزش های هوازی دانست و خاطرنشان کرد: هنگام ورزش دم و بازدم زیادی داریم و لذا بهتر است هوای تازه تنفس کنیم.

وی روزهای کرونایی را بهترین فرصت برای انجام تمرین های هوازی در داخل اتاق دانست و اضافه کرد: یوگا کردن و حرکات کششی و چرخشی برای مفاصل بسیار موثر است، زیرا می توانیم این تمرین ها را تحت کنترل خودمان انجام دهیم.

این دکترای مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی، از مربیان و ورزشکارانی که آشنا با اصول تمرینات ورزشی هستند خواست در روزهای قرنطینه خانگی یک برنامه مناسب برای اعضای خانواده و دوستان خود پیشنهاد دهند و گفت: ورزش کردن در هر شرایطی باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.