• پنجشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99011407156
  • خبرنگار : 50115

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

بی توجهی به کرونا موجب رکود تورمی عمیقی می‌شود

بی توجهی به کرونا موجب رکود تورمی عمیقی می‌شود

ایسنا/اصفهان نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بی توجهی به آثار بحران کرونا در نظام اقتصادی موجب رکود تورمی عمیقی در کشور خواهد شد.

حمیدرضا قلمکاری عصر امروز پنجشنبه (۱۴ فروردین ماه) در نخستین نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان که به صورت اینترنتی برگزار شد، با اشاره به آثار متاثر از ویروس کرونا بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: با نگاهی به اقتصاد بین الملل و اقتصاد ایران، ویروس کرونا بر بخش های مختلف از جمله گردشگری، هتلداری، راه، حمل و نقل، پوشاک و ... اثر گذاشته و امروز شرایط خوبی نداریم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان مطابق آمارهای موجود و جهانی و پایش زمستانه خود از نظام اقتصادی ایران، عواقب بحران مالی کرونا را تا حدودی در سه سناریوی خوش‌بینانه، واقع‌بینانه و بدبینانه پیش بینی کرده است، تصریح کرد: به طور قطع برای حفظ اشتغال و تولید در سال جهش تولید نیازمند تامل هستیم و با توجه به زیرساخت های اقتصادی باید اقدامات زیربنایی انجام دهیم.

به گفته نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، برای کاهش خسارات‌ اقتصادی ناشی از کرونا در تولید ناخالص داخلی نیازمند بسته‌های حمایتی، تامین نقدینگی بنگاه‌ها و جلوگیری از اخراج نیروی کار و ممانعت از تعطیلی واحدهای تولیدی در بخش های مختلف اقتصاد کشور هستیم.

وی همچنین پیشنهاد داد؛ برای بهبود شرایط تولید از آثار ناشی از بحران کرونا، تنفس پرداخت های مالیاتی و بیمه باید تا سال ۱۴۰۰ به تاخیر افتد.

به گزارش ایسنا، قلمکاری افزود: برای جلوگیری از کاهش تولید ناخالص داخلی و صادرات غیرنفتی باید از ظرفیت جوان جامعه و مصرفی استفاده کنیم و تسهیل اعتبار خرید، تشویق به ازدواج، ساخت و تامین مسکن و ... در دستور کار قرار گیرد و در چنین شرایطی توجه به صنایع پیشران در زنجیره تولید بسیار بااهمیت است.

وی با بیان اینکه میزان خسارت ناشی از ویروس کرونا در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات درگیر این بیماری به ترتیب ۱۰، ۲۵ و ۵۵ درصد برآورد شده است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان مطابق اطلاعات موجود آثار ناشی از بحران ویروس کرونا را در هشت سرفصل به صورت تأثیرات بخشی و تأثیرات در اقتصاد کلان بررسی کرده است که بی توجهی به این آثار در نظام اقتصادی موجب رکود تورمی عمیقی در کشور خواهد شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته رشد اقتصادی استان اصفهان حتی پیش از بحران کرونا منفی بود، تصریح کرد: شرایط اقتصادی این استان به دلیل پراکندگی بخش‌های مختلف آن به‌ ویژه خدمات، نسبت به سایر استان‌های کشور در بحران کرونا بسیار سخت تر و بدتر است، بنابراین باید نسبت به این موضوع اقدامات عاجلی صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha