• جمعه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99011507286
  • خبرنگار : 50038

بزرگ‌مردی که نشان داد «آب هرگز نمی میرد»‏

بزرگ‌مردی که نشان داد «آب هرگز نمی میرد»‏

ایسنا/همدان استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۸۰۰۰ شهید را تقدیم ‏انقلاب اسلامی کرده است و در این میان دیروز سردار میرزامحمد سلگی از ‏رزمندگان دوران دفاع مقدس و راوی کتاب «آب هرگز نمی میرد» نیز به کاروان ‏روشن و ماندگار شهدا پیوست.‏

سردار حاج میرزامحمد سلگی، متولد اول فروردین ماه سال ۱۳۳۵ در روستای هادی آباد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان نهاوند و سومین فرزند خانواده شیخ علی محمد سلگی است. او از ابتدای سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) بود و در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار شهید حاج حسین همدانی نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند.

کتاب «آب هرگز نمی‌ میرد» روایت جانبازی است که از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور فعالانه‌ای داشت، این اثر داستانی مستند از خاطرات سردار حاج میرزا محمد سلگی فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) و جانباز ۷۰ درصد است که با قلم حمید حسام به رشته تحریر درآمده و در سال ۱۳۹۳ توانست جایزه نخست جشنواره جلال آل احمد را از آن خود کند.

سردار سلگی از شمار برجستگان حماسه دفاع مقدس بودفرماندار ویژه شهرستان ملایر عروج ملکوتی سردار رشید اسلام، جانباز سرافراز حاج میرزا محمد سلگی را تبریک و تسلیت گفت و بیان کرد: شهادت سردار رشید اسلام، جانباز سرافراز حاج میرزا محمد سلگی که هنوز عطر خاک مطهر سنگرهای هشت سال دفاع مقدس از پهنای سینه این دلاور جبهه‌های حق علیه باطل می‌تراوید، قلوب ملت شهیدپرور استان همدان را جریحه ‌دار کرد.

قدرت الله ولدی اظهار کرد: این سردار شجاع و متدین و غیور از یادگارهای ارزشمند دوران دفاع مقدس و در شمار برجستگان آن حماسه بی‌نظیر بود، فداکاری‌های او در طول جنگ هشت ساله زبانزد همرزمان و جان برکفان ایثار و اخلاص بود و بارها تا مرز شهادت پیش رفته بود.

وی با اشاره به اینکه همواره آرزوی جان باختن در راه خدا در دل سردار سلگی شعله می‌کشید و او با این شوق و تمنا در کارهای بزرگ پیشقدم می‌شد، ادامه داد: اکنون او به آرزوی خود رسیده و خدا را ملاقات کرده است.

فرماندار ملایر شهادت افتخارآمیز این سرباز ولایت را که با احساس مسئولیت انقلابی، شجاعانه در ترویج آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوشید و سرانجام جان عزیز خویش را بر سر این آرمان نهاد، به محضر حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، عموم مردم قدرشناس استان همدان به ویژه مردم شهید پرور شهرستان های ملایر و نهاوند، همرزمان مؤمن و دلاور و خانواده ایشان تبریک و تسلیت گفت.

شفافیت سردار شهید سلگی در تمامی عرصه‌ها بسان آب بود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تسلیت شهادت فرمانده روزهای سخت دوران دفاع مقدس، سرباز فداکار اسلام حاج میرزا سلگی به همه هموطنان، تصریح کرد: زلال بودن و شفافیت سردار شهید حاج میرزا سلگی در تمامی عرصه‌ها بسان آب بود و اعتقاد راسخ ما نیز بر آن است که «آب هرگز نمی‌میرد».

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه افزود: ایثارگری‌ها و رشادت‌های آن فرمانده ارشد دلاور بر هیچ کس پوشیده نیست، روزهای سختی که ترکیب حملات بعثی‌ها با حملات پراکنده منافقان علیه ما هماهنگ شده بود، اقدامات حاج میرزا سلگی در تنگه مرصاد، منطقه چهار زبر و ارتفاعات غرب کشور برگ زرینی به تاریخ دفاع مقدس افزود.

وی با بیان اینکه رشادت‌ها، جوانمردی‌ها و ایثارگری‌های آن شهید عزیز به قدری فراوان است که زبان قاصر از بیان این همه از خودگذشتگی است، افزود: استان همدان و شهرستان هایش به خود می‌بالد که چنین سرباز فداکار ولایت را در دامان خود تربیت داده و بزرگ کرده است.

شهدا، شهید زندگی می ‌کردند

منتخب مردم ملایر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خبر شهادت برادر بزرگوار، حاج‌ میرزا محمد سلگی موجب تأثر ما شد، وی کسی بود که وقتی او را می‌دیدیم یاد شهدا، یاد اخلاص و یاد جهاد و در یک کلام یاد خدا می‌افتادیم.

هادی بیگی ‌نژاد با بیان اینکه او طوری زندگی می‌کرد که در این دنیای پر از فریب، ما احساس می‌کردیم می‌شود سیاسی بود و فعالیت اجتماعی داشت اما یاد خدا را فراموش نکرد و از مسیر الهی دور نشد، اظهار کرد: خدا بر درجات حاج قاسم سلیمانی بیفزاید که می‌گفت «شهدا، شهید زندگی می‌کردند تا شهید شدند» و مصداق بارز این کلام، زندگی حاج‌ میرزا سلگی بود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز بیان کرد: خبر شهادت بزرگ مردی از دیار استان همدان، یادگار هشت سال دفاع مقدس، مجاهد خستگی ‌ناپذیر در تمامی عرصه های انقلاب اسلامی، سردار حاج میرزا محمد سلگی و پیوستن آن شهید بلند همت به یاران شهیدش موجب تأثر عمیق و اندوه ما شد.

سرهنگ سیدجواد حسینی افزود: بر خود فرض می دانم شهادت این سردار بزرگ را محضر امام زمان(عج)، مقام عظمای ولایت، ملت ایران، مردم شهیدپرور استان همدان و خانواده معزز ایشان تبریک و تسلیت عرض کنم و از خداوند منان برای خانواده آن شهید گرانقدر صبری بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha