• جمعه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99011507318
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل گمرک آستارا خبر داد

جابجایی ۲۱۷ میلیون دلاری کالا از گمرک ریلی آستارا

جابجایی ۲۱۷ میلیون دلاری کالا از گمرک ریلی آستارا

ایسنا/گیلان مدیر کل گمرک آستارا گفت: در سال گذشته ۳۷۵ هزار و ۷۹ تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۱۳۷ دلار از گمرک ریلی آستارا واردات، صادرات و ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴۰ درصدی دارد.

رسول امیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: آستارا با گمرکات فعال در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی، یکی از تأثیرگذارترین شهرهای اقتصادی در کشور محسوب می شود که نقش بسزایی را در صادرات، واردات و ترانزیت کالا به اقصی نقاط جهان دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۷۵ هزار و ۷۹ تن کالا از طریق گمرک ریلی شهرستان واردات، صادرات و ترانزیت شده است، ادامه داد: ارزش این میزان کالای جابجا شده، ۲۱۷ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۱۳۷ دلار است.

وی اضافه کرد: این میزان کالای جابجا شده، نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷، رشد ۴۰ درصدی دارد که مبین پویایی این منطقه است.

امیدی به تفکیک صادرات، واردات و ترانزیت کالا از این پایانه پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مدت در مجموع ۱۲۰ هزار و ۶۸ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا با ۲۱۵۸ واگن به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان، اکراین و قزاقستان "صادر" شده است.

وی "ترانزیت" کالا از گمرک ریلی آستارا در سال مذکور را بالغ بر ۲۷ هزار و ۸۵۳ تن با ۸۰۹ واگن اعلام و اضافه کرد: "واردات" کالا از این مرز ۲۲۷ هزار و ۱۵۸ تن کالا به می باشد که با ۳۶۳۲ واگن از کشورهای روسیه و آذربایجان به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک آستارا عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: چوب، الوار، عدس، گندم و جو از عمده‌ترین کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا هستند و کشور عراق هم مقصد اصلی بارهای ترانزیتی این پایانه ریلی محسوب می‌شود.

وی در پایان به کالاهای صادراتی از این مرز اشاره کرد و یادآور شد: سیمان، کلینر، پلی اتیلن، مواد شیمیایی، کاشی و سرامیک، آهن‌آلات، پی وی سی، کربنات سدیم و لوازم خانگی، عمده کالاهایی هستند که از طریق این خط ریلی صادر می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha