• جمعه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99011507466
  • خبرنگار : 71623

هشدار وزارت بهداشت، عقب نشینی وزارت صمت

هشدار وزارت بهداشت، عقب نشینی وزارت صمت

این روزها نامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و بهداشت در مورد تعطیلی واحدهای تولیدی و اصناف خبرساز شده است، اما به نظر می‌رسد در نهایت مقرر شده تعطیلی اصناف و کسب و کارها تداوم یابد.

به گزارش ایسنا، ۹ فروردین حسین مدرس خیابانی، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در امور بازرگانی طی نامه‌ای به رؤسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان اعلام کرد که وقفه در کار و تولید ایجاد نمی‌شود و خواستار تنظیم شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جهت سلامت کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی شد.

این نامه واکنش وزارت بهداشت را برانگیخت و سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت که نامه وزارت صمت "دستورالعمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد".

نمکی همچنین با اشاره به "اعتقاد راسخ" این وزارتخانه و وزارت کشور و دیگر همکاران به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد "کم بنیه" کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با اولویت ویژه، هشدار داد که "هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی مذهبی و غیره که مورد تائید نباشد شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت".

امروز هم سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آغاز به کار برخی شرکت‌های خصوصی و... اعلام کرد که تمامی مشاغل باید تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا باشند و آغاز به کار مشاغلی که جزو موارد استثناء قرار نگرفته است ممنوع بوده، بنابراین اگر کارفرمایی اقدام به بازگشایی محل کار کند متخلف است.

البته ظهر امروز وزارت صمت اعلام کرد که نامه قائم مقام وزیر صمت به سازمان‌های استانی بر اساس دستور رییس جمهور محترم برای تامین اقلام مربوط به مبارزه با کرونا و کالاهای مورد نیاز مردم بود و مربوط به واحدهای تولیدی بوده و شامل اصناف و کسب‌وکارها نمی‌شد.

با این حساب به نظر می‌رسد در حال حاضر ابلاغیه‌ای مبنی بر اتمام تعطیلی‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۲۰:۵۸

وقت بخیر تمام کارخانه های بخش خصوصی باید بسته بشن یا با حداقل نیرو و رعایت پروتکل های بهداشتی کار کنند و گرنه شاهد افزایش تعداد نفرات میشیم مغازه باز بشه وقتی مردم حاضر به خرید نیستن باز شدن مغازه لباس و کیف و ... به دری نمیخوره

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۲۱:۱۴

این کار وزارت صنعت ...و اقدام علیه امنیت ملی ونادیده گرفتن امنیت مردم وکشور وجرم وباید توسط قوه قضاییه پیگیری شود .

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۲۱:۲۵

قرنطینه بایدتاآخرفروردین ادامه پیداکندباجان مردم بازی نکنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۲۱:۴۰

توجیه بدی بود .رسما با نمکی مشکل دارند کی وچرا نمی دانم. هی نامه نگاری و.....

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۲۲:۰۸

پس چرا شرکت ما چیزی نگفتن که تعطیله. فقط بیانیه میدن اما کسی کاری نمیکنه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۲۳:۰۲

الان شركت هاي خصوصی تعطيل هستند يا نيستن؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۶ ۰۱:۰۶

واقعا جای تاسفه در حالیکه دنیا تعطیله ،ما جان مردم رو فدای اقتصاد میکنیم،اقتصاد آسیب دیده خیلی بهتر از اقتصاد فرو پاشیده هست،اندکی حوصله و صبر کنیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۶ ۰۱:۲۲

آقای وزیر شما که با باز شدن کسب و کارها مخالفین بگید پس مردم چطور امرار معاش کنند.آیا چک‌های مردم رو شما پای پاس میکنید.؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۶ ۰۴:۳۵

البته بنظر بیراه نگفتن وزیر محترم بهداشت...چون شرکت ما که بزرگترین خودروسازی شرق کشور محسوب میشه از شنبه شروع بکار کرده البته با یکسری الزامات بهداشتی...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۶ ۰۸:۲۵

اونی که بخشنامه میکنه خودش کجا نشسته آیا پشت میز کارشه آیا روز صدها مراجعه کننده عمومی داره یا نه فکر نمی کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۶ ۱۰:۴۰

برادر بزرگوار شماها که ماندن در خانه را تجویز میکنید از سفره مردم خبر دارید آیا هیچ حمایتی هم تا امروز نشده اند لذا اصلا مجبوریم از خانه بیرون بیاییم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۶ ۱۴:۲۴

وقتی شرکت های خصوصی الزامی برای تعطیلی ندارن و کارمندها رو اجبار می کنن که تو محل کار حاضر بشن وگرنه اخراج می شن، چیکار میشه کرد؟ دولت باید یه فکری واسه شرکت های خصوصی بکنه که تعطیل نمیکنن! اگه سامانه یا محلی هست که بشه درباره تخلف شرکت های خصوصی اطلاع داد، راهنمایی کنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۱۷:۵۶

تاکی این واز ادامه داشته باشه امیدیم این ویروس تا آخر سال ادامه داشته باشه آن وقت نباید فکری برای واکسنش کرد که با ترسولرز سرکار یا بیرون رفت نشه

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۷ ۱۸:۰۴

حالا ما تا کی این وضعیت ادامه داشت باشه باید فکری کرد برای واکسنش که مجبور نشیم با ترسو لرز بیایم بیرون ویا سر کار ویا ،،،