• شنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99011607801
  • خبرنگار : 71560

بختیار: مردم دنیا سیاست‌های ضد بشری دولت آمریکا را فراموش نخواهند کرد

بختیار: مردم دنیا سیاست‌های ضد بشری دولت آمریکا را فراموش نخواهند کرد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کرونا به ما یاد داد که زندگی یک فرد در اروپا بر روی زندگی یک فرد در آسیا یا آفریقا تاثیرگذار است و همه ما به یکدیگر وابسته هستیم.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره درس هایی که کشورهای جهان باید از شیوع ویروس کرونا بگیرند، بیان کرد: شاهد بودیم که ویروس کرونا از چین شیوع پیدا کرد و سپس کشور ما را فراگرفت و در همان روزهای آغازین باعث جان باختن تعدادی از هموطنانمان شد اما آمریکایی ها فکر می کردند که کرونا دامن آن ها را نخواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه نیاز است که همه کشورها برای مقابله با این ویروس با یکدیگر همکاری کنند، اظهار کرد: اما ما شاهد هستیم که آمریکایی ها نه تنها کمک نکردند بلکه مانع کمک های بشردوستانه سایر کشورها به ایران شدند. آمریکایی ها می توانستند حداقل برای مدت کوتاهی تحریم ها را کنار زده و برای مقابله با کرونا همکاری کنند اما این کار را نکردند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: تحریم ها از ابتدا ظالمانه بود اما در این روزها تحریم های حوزه بهداشتی و بانکی بیش از گذشته تاثیر خود را نشان داد و مشکلاتی را در مسیر ورود ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده به کشور ایجاد کرد. کشورهایی که برای مقابله با این ویروس همکاری نکردند امروز خود درگیر این ویروس شده و ما از این موضوع متاثر و ناراحت هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال عبور از این بحران است و خوشبختانه تا حدی توانسته ایم رشد این ویروس را کنترل کنیم. اما در اذهان مردم ایران و دنیا رفتارها و سیاست های ضد حقوق بشری دولت آمریکا خواهد ماند و هرگز پاک نمی شود. ترامپ با سیاست های خبیثانه خود بر کارنامه جنایات آمریکا افزود.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری تمام کشورها برای مقابله با این ویروس، بیان کرد: اگر کشورهای جهان با یکدیگر همکاری داشته باشند مقابله با این ویروس سرعت بیشتری گرفته و چه بسا اگر زودتر شاهد همکاری بودیم امروز بیش از یک میلیون نفر در جهان مبتلا نمی شدند. کرونا به ما یاد داد که زندگی یک فرد در اروپا بر روی زندگی یک فرد در آسیا یا آفریقا تاثیرگذار است و همه ما به یکدیگر وابسته هستیم. برای ادامه حیات ما به یکدیگر نیاز داریم.

بختیار در پایان افزود: از سوی دیگر لازم است که سازمان ملل متحد، قوانین بین المللی برای مواجهه با بیماری های واگیر وضع کند چراکه این بیماری ها نیز مانند جنگ، سلامت تمام مردم دنیا را تهدید می کند. این قوانین باید در حوزه پیشگیری، درمان، امکانات بهداشتی و کنار زدن تحریم های یک جانبه و چند جانبه به منظور مقابله با این پدیده وضع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha