• شنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99011607910
  • خبرنگار : 30054

قیمت باطری ماشین

قیمت باطری ماشین

در یک خودرو پس از عمل مکش و تراکم برای آن که عمل احتراق انجام شود نیاز به جرقه الکتریکی داریم که برای تولید آن باید قطعاتی چون باطری ماشین، کابل، کوئل، دلکو، دینام و ... موجود باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام باتری کار، هدف باتری تامین جریان لازم برای راه‌اندازی موتور ماشین با سیستم احتراق است و به عنوان یک مخزن الکتریکی عمل می‌کند.

اجزای تشکیل دهنده یک باطری ماشین به شرح ذیل است:

جعبه باطری ماشین:

یک جعبه باتری دارای شکل مکعبی از جنس لاستیک یا پلاستیک بوده که باید در برابر ضربه و فعل و انفعالات شیمیایی باتری مقاوم باشد.

این جعبه‌ها به صورت خانه خانه تولید می‌شود که هر خانه حدودا ۲.۲ ولت برق تولید می‌کند که برای مثال یک باتری ۵۰ ولت به ۲۵ خانه نیاز دارد.

صفحات باطری ماشین:

در هر خانه سه صفحه مثبت، منفی و عایق وجود دارد. تعداد صفحات منفی همواره یکی بیشتر از صفحات مثبت است که به هر کدام از این صفحات پلیت گفته می‌شود بنابراین وقتی یک باتری ۲۵ پلیت دارد به این معناست که ۱۲ عدد آن صفحه مثبت و ۱۳ عدد آن صفحه منفی است که همواره این اعداد بر روی باتری نوشته می‌شود.

آیا می‌دانید جنس صفحات مختلف یک باطری ماشین از چه چیزی ساخته شده است؟

جنس صفحات عایق که برای جلوگیری از اتصال صفحات مثبت و منفی می‌باشد که از پلاستیک، میکا یا فیبر ساخته می‌شود که یک سمت آن صاف و سمت دیگر آن دارای برجستگی است که برای فعالیت بهتر اسید سولفوریک به طرف صفحه مثبت می‌باشد.

صفحات مثبت یک باطری ماشین از جنس پراکسید سرب است که از اکسید فعال پر شده است.

در صفحات منفی هم جنس همانند صفحات مثبت است با این تفاوت که ماده فعال شده در آن سرب اسفنجی می‌باشد.

قطب‌های یک باطری ماشین

شاید جالب باشد بدانید که ولتاژ باتری تعداد خانه‌های یک باتری را معین می‌سازد و چنانچه بخواهیم مقدار آمپر یک باتری را افزایش دهیم باید به افزایش تعداد این خانه‌ها بپردازیم، که این خانه‌ها به صورت سری به یکدیگر وصل شده‌اند که باید توجه داشته باشید که در کل خانه‌ها یک قطب مثبت و یک قطب منفی آزاد باقی می‌ماند آنها را بصورت مخروط ناقص از جنس سرب ریخته‌گری نموده و قطبهای اصلی باتری نامیده می‌شود.

برای تشخیص قطب‌های یک باتری از یکدیگر باید بگویم که همواره قطب مثبت از قطب منفی قطورتر است.

انواع باطری ماشین:

باطری‌های ماشین در دو نوع سیلد و اسیدی به بازار عرضه می‌شود. در باتری‌های اسیدی ۶ درب بر روی باتری‌ها موجود است که در محلول الکترولیتی با ترکیب ۶۵ درصد آب و ۳۵ درصد اسیدسولوفوریک قرار دارند که همواره سطح اسید این باتری‌ها باید چک شود که در صورت کاهش سطح اسید نیاز به اضافه کردن آب مقطر است.

باتری‌های سیلد یا اتمی که دارای تکنولوژی جدیدتری بوده که صفحات داخلی آن نیاز به نگهداری و اضافه کردن آب مقطر ندارد.

چنانچه نشانه‌های زیر را در خودروی خود مشاهده کردید باید به تعویض باتری ماشین خود بپردازید.

باطری ماشین فرسوده شود.

حرکت موتور در شروع کار کندتر از حد معمول باشد.

باطری ماشین نشتی داشته باشد.

سطح مایع باتری کاهش یابد.

برای اطلاع از قیمت باطری ماشین ما را در باتری کار دنبال کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی