• یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99011708376
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

از زمان شیوع کرونا صورت گرفت

ثبت بیش از ۴۴۰۰ تماس با مرکز مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی آذربایجان غربی

ثبت بیش از ۴۴۰۰ تماس با مرکز مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: از زمان شیوع کرونا بیش از ۴۴۰۰ مورد تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ در بهزیستی استان ثبت شده است.

سعید فریور شامگاه ۱۶ فروردین در جریان بازدید از مرکز مشاوره ۱۴۸۰، با بیان اینکه با شیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و تنش های روانی در بین عموم هستیم که در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان از ۸ صبح تا ساعت ۲۴ شب آماده پاسخگویی به تلفن هم استانی ها هستند، خاطر نشان کرد: مدیریت استرس، رسیدگی به فضای روانی و اجتماعی جامعه در برابر بحران ایجاد شده در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت جسم از کروناویروس، یکی از اصل هایی است که مدنظر بهزیستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعداد مشاوره ارائه شده توسط خط ۱۴۸۰ در استان افزود: از زمان شیوع کرونا ۴۴۴۶ مورد با این خط تماس گرفته شده همچنین تعداد تماس ناشی از اضطراب و استرس کرونا ثبت شده نیز ۱۳۰۰ مورد است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی به خدمات خط ۱۴۸۰ این سازمان اشاره کرد و با بیان اینکه خط ۱۴۸۰ بهزیستی در سه شیفت، و در روزهای تعطیل خدمات مشاوره ای می دهد و مشاوران بهزیستی به کمک روان مردم آمده اند تا هم آرامش برای آنان ایجاد کنند و هم مستقیم و غیرمستقیم با روش های مختلف، مدیریت بحران و هیجان را بیاموزند، تصریح کرد: مشاوران این مرکز شیوه های مواجهه فردی و جمعی با تنش بیماری کروناویروس را آموزش می دهند و راهنمایی می کنند تا مردم در فضایی آرام تر، این روزها را پشت سر بگذارند و مدیریت هیجان فردی و گروهی را نیز می توانند در طی این تماس ها و دریافت مشاوره ها، بیاموزند. 

به گزارش ایسنا، فریور با تاکید بر اینکه در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت سلامت  جسمی از ویروس کووید ۱۹ ، حفظ آرامش و مدیریت استرس در برابر بحران ایجاد شده توسط این ویروس بسیار مهم است، یادآور شد: خط ۱۴۸۰ در همه شهرستان‌ها و روستاهای استان قابل دسترسی است، این خط در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج و... به افراد ارائه مشاوره می‌دهد و در حال حاضر بصورت ویژه مشکلات روانشناختی مثل استرس و اضطراب  در زمینه ویروس کووید ۱۹ اقدام می کنند.

وی در ادامه به روند فعالیت و خدمات ارائه شده توسط این سامانه گفت:  با افزایش و شیوع  بیماری کروناویروس استرس و نگرانی نیز در افراد افزایش یافته و  افراد معمولاً در مورد خود، خانواده، سالمندان و فرزندان خود احساس نگرانی زیادی را می کنند. مشاوران و روانشناسان خط صدای مشاوره، به افراد اطلاعات پزشکی ارائه نمی‌دهند، اما سعی می کنند مدیریت استرس، کاهش اضطراب و نگرانی را به آنها بیاموزند.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین از راه اندازی سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی با غربالگری سیستماتیک افراد در مشکلات استرس ، اضطراب و افسردگی در بحران ویروس کرونا خبر داد و گفت: شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از انتشار این ویروس در بین اقشار مختلف جامعه شده است و عدم مداخله به موقع می تواند باعث مشکلات متعدد روانشناختی دیگر شود که در این راستا هم استانی های عزیز می توانند برای مشاهده و استفاده از این سامانه به آدرس corona.behzisti.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha