• یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99011708672
  • خبرنگار : 71588

عصائب اهل الحق: آمریکا برای حضور طولانی در عراق برنامه‌ریزی می‌کند

عصائب اهل الحق: آمریکا برای حضور طولانی در عراق برنامه‌ریزی می‌کند

عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق اعلام کرد، آمریکا برای حضور طولانی مدت در عراق برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، سعد السعدی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق با اشاره به بیانیه‌ اخیر گروه‌های مقاومت خاطر نشان کرد، بیانیه گروه‌های مقاومت پس از جنایت‌های مکرر آمریکا در عراق صادر شده است و تصمیم تاریخی پارلمان عراق در مورد خروج نیروهای آمریکایی از عراق به خاطر جنایت‌های فراوان ایالات متحده در عراق گرفته شد.
وی ادامه داد، تحرکات کنونی آمریکا در عراق به منظور ترک این کشور نیست بلکه برای استقرار مجدد در عراق انجام می‌شود.
السعدی با طرح این سوال که چگونه می‌توان بین خروج نیروهای آمریکایی و استقرار سامانه موشکی پاتریوت در عراق ارتباط ایجاد کرد، عنوان داشت: دولت کنونی آمریکا صراحتا فاش کرد که دولت باراک اوباما در پدیدار شدن داعش نقش داشته است.
این عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق با اشاره به مداخله آمریکا در مامور شدن عدنان الزرفی برای تشکیل دولت جدید عراق، گفت، واشنگتن به طور کاملا واضح در روند سیاسی این کشور دخالت می‌کند.
عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق همچنین گفت: ملت عراق با هرگونه اشغالگری مخالفند. آنها همچنین مخالف حضور نیروهای آمریکایی و جنایت‌های آنها هستند.
السعدی در مورد بحران تشکیل دولت عراق عنوان داشت، دخالت ایالات متحده در تشکیل دولت عدنان الزرفی بسیار واضح و آشکار است و فشارهای آمریکا بر رئیس جمهوری عراق و برخی از نمایندگان وجود دارد تا به دولت الزرفی رای بدهند.
السعدی با پرسش سوالی مبنی بر این که آیا عدنان الزرفی، نماینده مرجعیت و خواسته مردم و گروه های شیعی عراق است، بعید دانست که وی رای اعتماد پارلمان این کشور را به دست آورد.
وی تاکید کرد: تصمیم پارلمان عراق مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی به طور کامل نادیده گرفته می‌شود. ما فرصت زیادی به دیپلماسی عراق دادیم تا نقش خود را در این زمینه ایفا کند، اما نیروهای آمریکایی به جنایت‌های خود در عراق ادامه می‌دهند.
عدنان الزرفی پیشتر برنامه کابینه خود را به پارلمان عراق ارائه داد.
برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در هفدهم مارس، عدنان الزرفی، دبیرکل جنبش الوفاء عراق که در گذشته استاندار نجف هم بوده را مامور تشکیل کابینه عراق کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۰۰:۳۴

چقدر اینا باهوش هستند...