• یکشنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99011708775

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اعلام کرد:

پایش ۸ هزار هکتاری ملخ در اراضی قیروکارزین

پایش ۸ هزار هکتاری ملخ در اراضی قیروکارزین

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به هجوم ملخ صحرایی در دوازدهم اسفندماه به این شهرستان، گفت: اکیپ‌های ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و قابل کشت را رصد کرده است.

مهدی همتی یکشنبه ۱۷ فروردین در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به ارزیابیهای انجام شده ۲۱۲ هکتار از اراضی پایش شده نیاز به مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی بالغ را داشته که به خوبی اقدامات لازم انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه سمپاشیها با مشارکت فعالانه باغداران و کشاورزان مناطق آلوده انجام شده است، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ لیتر سم "دلتامترین" مورد نیاز تهیه و برای مبارزه به صورت رایگان در اختیار اکیپهای سمپاشی قرار گرفت که با نظارت کارشناسان استفاده شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قیر و کازرین، چهار منطقه حاجی آباد، دشتک سیاه، رودخانه باز و زاخرویه قیروکارزین در پنج مرحله از ملخهای مهاجم پاکسازی شدهاند که با بررسیهای انجام شده مبارزه موفقیت آمیز بوده است.

همتی با اشاره به اینکه خوشبختانه بعد از آخرین مرحله مبارزه با ملخ صحرایی در اواخر اسفند ماه ریزش جدیدی در قیروکارزین گزارش نشده است، افزود: مناطق مستعد احتمالی برای ظهور پورههای ملخ از جمله حاشیه رودخانه و اراضی با خاکهای بافت سبک به طور مستمر ارزیابی می‌شود.

او با بیان اینکه در این هجوم خسارتی به اراضی زراعی و باغی شهرستان وارد نشد، گفت: با برنامه ریزیهای منسجم ابلاغی از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیریت حفظ نباتات مبارزه علیه آفت به خوبی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیر و کارزین عنوان کرد: به دستور فرماندار شهرستان تمام توان نیروی انسانی، ادوات سمپاشی و امکانات خودرویی سبک و سنگین دستگاههای دولتی برای مبارزه با هجوم گسترده احتمالی ملخ صحرایی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

او عنوان کرد: اکیپهای ردیابی ملخ صحرایی به صورت ویژه نقاط حساس شهرستان را در رصد خود دارند و در صورت مشاهده هر گونه نُرم غیر عادی از ملخ سریعا اطلاع رسانی و اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

به گفته همتی، هیچ محصول زراعی یا باغی از خطر هجوم و خسارت ملخ صحرایی مصون نیست از این رو کشاورزان و باغداران نسبت به بازدید مزارع و باغات خود حداقل در دو نوبت صبح و عصر اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha