• دوشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۳:۱۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 99011809123
  • خبرنگار : 71541

ارتقای اینترنت خانگی به ۱۶ مگ تا پایان اردیبهشت

ارتقای اینترنت خانگی به ۱۶ مگ تا پایان اردیبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارتقای سرعت اینترنت خانگی به ۱۶ مگابیت‌برثانیه تا پایان اردیبهشت خبر داد.

به گزارش ایسنا، شیوع کرونا در کشور منجر به قرنطینه اختیاری افراد شده و در این میان مصرف اینترنت به‌عنوان راهی برای گذراندن اوقات فراغت، استفاده از روش‌های دورکاری و آموزش مجازی افزایش یافته است. البته سرعت و کیفیت اینترنت هم از مواردی است که همواره دغدغه کاربران بوده و در این شرایط همه نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- برای تسهیل شرایط دورکاری کارمندان، آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین به دلیل افزایش مصرف کاربران از اینترنت، دستور به فعال کردن بسته‌های ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت برای تمامی کاربران ثابت داد و همچنین برخی از سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون‌های اینترنتی را رایگان کرد.

او همچنین درباره فراهم بودن امکان آموزش از راه دور نیز گفته بود که با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و شرایط ایجاد شده، با همکاری وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم شده تا میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی در جدیدترین توییت خود نوشت: با آغاز مجدد کلاس‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها، به شرکت‌های اینترنت خانگی ابلاغ کردیم که تا پایان اردیبهشت سرعت همه‌ مشترکین خود را «رایگان» به ۱۶مگابیت ارتقا دهند.

او همچنین با بیان اینکه این دستورالعمل ساعتی قبل در اکثر این شرکت‌ها اجرایی شده، از رشد هفت درصدی متوسط مجموع پهنای باند خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۰۸:۵۱

تو ثابت ایرانسل 100 گیگ دادن سرعت رو کردن یک هشتم خیلی ممنونیم ازشون!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۰:۰۳

آقای وزیر کشور شما دقیقا کجاست؟ این اینترنت بر روی کدام زیر ساخت ارائه خواهد شد؟ چند درصد خطوط تلفن مخابرات توان تحمل این پهنای باند را دارد. خطوط پر نویز و قدیمی و به اشتراک گذاشته شده و . . . خواهشمندم اگر آمار کامل و درست ندارید حداقل در صحبت کردن و آمار دادن اندکی امساک کنید و ما را با این صحبتهای رویایی آزرده خاطر نکنید. سلامت و سربلند باشید.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۰:۵۳

آقای وزیر مردم دیگر توقع اتصال فیبر نوری به منازل و ارائه اینترنت پرسرعت FTTH یا همان تانوما را دارند... تاکی باید از دیگران عقب باشیم

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۱:۳۷

سلام ای کاش آقای جهرمی این کارو نمی کرد نمی دونم اینها مردم را چی فرض کرده اند که پول و کاسبی اهمیتش بیشتر و بیشتر از خدمات به مردم است. اینها با این کارشون دو تا هدف را دنبال می‌کنند اولا با پایین آوردن سرعت اینتر در چند ماه گذشته و گران کردن آن می خواهند با گران‌تر و سرعت اینترنت را به قبل برگردانند. در این حالت هم. هم سرعت اینترنت بیشتر نشده و هم قیمت آنرا چند برابر کرده اند. آخه چرا؟! واقعا چرا پول برای اینها اینقدر اهمیت داره تا مردمشان. مثلا من اینترنت 4 مگابیت خریدم با قیمت خیلی بالاتر از قبل ولی در حقیقت 2 مگابیت سرعت برای من ارائه می‌کنند آنهم نه سرعت واقعی دوم ابیت! تورو خدا اینو دزدی و خیانت نگوییم چه بگوییم. مثلا برای نوشتن این چهار بار اینترن قطع شده حالا هی بگین توهین نکنین

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۴:۴۰

سپاس از وزیر گرامی که با وجود اطلاع از نمک‌نشناسی‌ها و با توجه به شرایط و محدودیت‌های ویژه‌ای که دنیا درگیرش شده، از هیچ تلاشی برای خدمات‌دهی بهتر در همین شرایطِ پرمحدودیت فروگزار نمیکنند. با به ثبات رسیدن و‌ حتی بهبودی این وضعیت، گام به گام به سوی به روز کردن زیرساخت‌ها پیش میریم، بدون گوش دادن به نمک‌نشناسی‌ها و تو دل خالی کردنها.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۵:۲۰

این جمله در پایان ثبت درخواست برای VDSL دیده میشود: "لازم به ذکر است ارتقای سرویس شما پس از فراهم شدن امکانات و پرداخت هزینه مودم VDSL انجام خواهد شد" .. ایسنا این مودم ها حداقل 300 هزار تومان قیمت دارد شما فکر می کنید چند درصد از خانوارها حاضر به تغییر سرویس شوند؟؟ این مودم ها باید مجانی در اختیار خانوارها قرار گیرد.